Tv i bmw bilar?

big_fredrik

A men ska vi sniffa en rand lr?
Gick med
15 Aug 2003
Jo undrar om man på nått sätt kan få bort spärren så mina trevliga vänner som åker me kan ha tv:n på undertiden man kör? nu funkar den bara till ca 8 km/h sen slår den av.

/fredde

Last edited:
Ja man åker till sin lokala BMW handlare och ber dom ta bort den, en polare
hade fått för sig att hårdvaran var designad så men det gällde inte alla bilarna,
på dom flesta är det endast en mjukvarospärr som dom tar bort på en handvändning.

big_fredrik skrev:
2072834 Jo undrar om man på nått sätt kan få bort spärren så man kan ha tv:n på undertiden man kör? nu funkar den bara till ca 8 km/h sen slår den av.

/fredde
Går alldeles säkert, men det är inte att rekomendera.Lånade en bil med dvd i, den resan till jobbet kommer jag knappt ihåg att jag körde..Ska väl tillläggas att jag inte mötte några bilar,men gör inte om det.Jävligt obehagligt. :huvet

Kymi skrev:
2072850 Går alldeles säkert, men det är inte att rekomendera.Lånade en bil med dvd i, den resan till jobbet kommer jag knappt ihåg att jag körde..Ska väl tillläggas att jag inte mötte några bilar,men gör inte om det.Jävligt obehagligt. :huvet

Det e inte rekommenderat att "slå apan" o köra bil.... :hihi

Fler en föraren kan sitta i bilen.

x-per skrev:
2072847 Ja man åker till sin lokala BMW handlare och ber dom ta bort den, en polare
hade fått för sig att hårdvaran var designad så men det gällde inte alla bilarna,
på dom flesta är det endast en mjukvarospärr som dom tar bort på en handvändning.

okej har du nån aning om va de kåster?

Det beror ju lite på årsmodell och så på kärran. Men fram till 99 gäller följande.

Slå på tändningen i läge 2. Sätt på tv:n. Gå till set och välj kontrast. När den gröna kontrastinställningen syns, tryck på rullknappen och slå av tändningen (håll knappen intryckt). Vänta 8 -10 sek, släpp knappen och slå på tändningen. Nu går det att se på tv när man kör.

För att ta bort spärren för text-tv görs likadant fast med brightness-knappen.

Är den nyare än 99 så måste du köpa en box för att få det att funka. Brukar finnas till salu på ebay.

EBS skrev:
2072913 Det beror ju lite på årsmodell och så på kärran. Men fram till 99 gäller följande.

Slå på tändningen i läge 2. Sätt på tv:n. Gå till set och välj kontrast. När den gröna kontrastinställningen syns, tryck på rullknappen och slå av tändningen (håll knappen intryckt). Vänta 8 -10 sek, släpp knappen och slå på tändningen. Nu går det att se på tv när man kör.

För att ta bort spärren för text-tv görs likadant fast med brightness-knappen.

Är den nyare än 99 så måste du köpa en box för att få det att funka. Brukar finnas till salu på ebay.
ljög du för mig?? :mad:

big_fredrik skrev:
2072834 Jo undrar om man på nått sätt kan få bort spärren så mina trevliga vänner som åker me kan ha tv:n på undertiden man kör? nu funkar den bara till ca 8 km/h sen slår den av.

/fredde

Klart man inte ska se på tv samtidigt som man kör bil... Men det står ju något om hans vännner där ovan.. :gnissla

x-per skrev:
2072937 Känns ju lite overkill att behöva köpa en box och montera när man bara kan lämna in den en halvdag.

Är du säker?

Tror boxarna brukar vara billigare än vad BMW tar för programmera om bilen.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick