Tv-licens?

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Att vara tvpejlare måste vara drömjobbet om man gillar trevligt bemötande, likaså att vara lapplisa :D

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Egentligen tycker jag att licensen är rätt bra. Lyssnar väldigt mkt på p3 själv och tycker att svt har överlägset bästa tv-kanalerna. Men som student med knaper ekonomi och som i princip aldrig ser på tv känns det onödigt att betala.

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
Mattiaz skrev:
Är det sant det man hört om att man inte behöver betala licensen om man endast har en Projektor? Det får väl inte sitta nån som hellst mottagare i den iallafall.. så har jag fattat det :p

Näe, men videon har ju mottagare...om man inte slänger ut den samtidigt som TV:n.

Själv har jag dock gett upp. Betalar TV-licens, har dagstidning, äger cirka 40 slipsar...mycket vuxenpoäng... *suck*

Fast nu börjar TV-licensen nästan kännas värd pengarna. Riktig "grymmebild" när man kör Digital-1:an eller 2:an via boxen.
Där kan övriga kanaler se sig om... :cool:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Inom några år kommer alla att vara tvungna att betala i vilket fall. Ordinarie sändningsnät ska ju stängas ner och bereda vägen för digital-tv. Ingen box - ingen tv alltså.

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
berggren_martin skrev:
Inom några år kommer alla att vara tvungna att betala i vilket fall. Ordinarie sändningsnät ska ju stängas ner och bereda vägen för digital-tv. Ingen box - ingen tv alltså.

Men kommer de fortfarande kräva avgift?

Det ruskiga är att jag hört att en del av tvavgiften går till Tv4..... de är ju förfan en reklambaserad kanal... :eek:

Sant eller falskt?

rainman

...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*
En sak till, jag har faen inte fått en enda räkning dom senaste åren som dom INTE har höjt avgiften på... hur faen kan man hålla på så...

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Mattiaz skrev:
Men kommer de fortfarande kräva avgift?

Det ruskiga är att jag hört att en del av tvavgiften går till Tv4..... de är ju förfan en reklambaserad kanal... :eek:

Sant eller falskt?
Boxen kommer innebära att ingen slipper undan avgiften. Alltså kommer många fler att betala och avgiften därför att sänkas rejält. ...eller nåt.

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
berggren_martin skrev:
Boxen kommer innebära att ingen slipper undan avgiften. Alltså kommer många fler att betala och avgiften därför att sänkas rejält. ...eller nåt.

och den kommer inte att hackas då... ? :rolleyes:

Själv har jag inget val, jag betalar ... jag bor på nedre botten.. o burken går inte att gömma så man inte ser den...

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Är det alltså så att man inte får äga en TV utan att betala TV-avgift? Så jag kan alltså inte ha en TV bara för att titta på video/dvd?

rainman

...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*
EBS skrev:
Är det alltså så att man inte får äga en TV utan att betala TV-avgift? Så jag kan alltså inte ha en TV bara för att titta på video/dvd?

Så fort det sitter en mottagardel i den så är det kört.. om du har en video men ingen tv så är det igentligen samma sak eftersom det sitter mottagare i den...

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Projje/dvd-kombination och radio får man ha utan att betala avgiften, men inte tv, tv-kort, video eller annan utrustning med inbyggd mottagare för tv-signalerna.

furious

åker på plastraketer
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
jüngmeister sport
berggren_martin skrev:

Varför ska boxen innebära det? Jag har box men ingen licens...mina vänner har boxar o inga licenser?

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
furious skrev:
Varför ska boxen innebära det? Jag har box men ingen licens...mina vänner har boxar o inga licenser?
Planen är, vad jag förstått, att digital-tv:n ska kodas enligt något system som gör att man måste betala in pengar motsvarande tv-licensen. Om koden verkligen blir hackningsfri återstår att se.

furious

åker på plastraketer
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
jüngmeister sport
berggren_martin skrev:
Planen är, vad jag förstått, att digital-tv:n ska kodas enligt något system som gör att man måste betala in pengar motsvarande tv-licensen. Om koden verkligen blir hackningsfri återstår att se.

Ok, inget att oroa sig för då... klart att det kommer att lösas... :cool:

Finns ju folk som tar det som en utmaning att hacka o cracka allt sånt där.... Betala Tv licens... nädu... :slicka :D

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
rainman skrev:
Så fort det sitter en mottagardel i den så är det kört.. om du har en video men ingen tv så är det igentligen samma sak eftersom det sitter mottagare i den...

Sverige är fan den sista sovjetstaten.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...