TV licens ???

snippar

i allafall 2hjul och motor
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
moppe:(
Nr:18 skrev:
Finns flera exempel på det. Har tom sett folk som bara har en trasig TV få straffavgift för TV-innehav.

kan de göra så?
ta ut tv avgift för en trasig tv låter konstigt då den inte kan användas. :dummer

sepahewe

För gammal för att slå Rossi
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
N/A :(
snippar skrev:
kan de göra så?
ta ut tv avgift för en trasig tv låter konstigt då den inte kan användas. :dummer

Du betalar ju skatt för motorcykel och b*l även om de är trasiga.....

Vi lever ju trots allt i Sverige :huvet

//H

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Hmmm

Lyckligtvis så var du inte ensam om att betala för den serien...även om man kunde trott det med tanke på kvaliteen den höll,,,jäkligt snål budget,,,,
inte något fel på dina dubbelbeskattade stålar heller,,, :tuttar ´

UrbanTiger skrev:
Visst, och det är jag som betalade för den där frågesporten "på spåret" :yoparty
Tackbrev mottages på min hemaddress :banana

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Min kusin svarade i telefonen när hon tittade på teve, då var det dom däringa lirarna :(
Och hon blev väll övertalad :rofl

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
lans !!!

ja det var väl han den dära Lanz som ville ha en fet lön för att jona ut sig som en förvuxen teddybjörn,,,,,

å vem skulle inte det,,,

"Smitare" ??? är det inte en medborgelig skyldighet att betala för fria radiovågor i luften ??
bara du äger en video så SKA du betala,,,behöver inte ens ha en bildskärm inkopplad,,
bara det finns en kanalväljare,,,,,
vilket 7:kt system,,,,,

klart i klass med skeva försäkringar,,,,,,

UrbanTiger skrev:
Har hört att SVT fortfarande dras med stora underskott från Björnes magasin, som jag förstod är det just smitare som gör att serien måste läggas ner :mad:

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
YamahaJojje skrev:
MAn kan juh göra som min polare först avanmäla teven sen skaffa digigtalbox!!! hehe han fick dyra böter....

Jag har ingen tv men jag köpte mig en digitalbox från comhem nu.. ingen som har sagt något! frågar dom så e det bara att säga att man har tatt den i sitt namn för en polare hade betalningsanmärkningar eller nått sånt..

Sen övrigt är det bara att neka tv-innehav, så länge dom inte kan se tv går det inte bevisa att du har tv och "pejlaren" får bara komma in lägenheten om du bjuder in honnom... vill han ändå gå in så fråga efter husransaknings order
:7peta

:yoparty

jonas47

F Racing
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
:(
Till mig ringe dom för ca 2 årsedan. Då sa jag att jag va blind och inte hadde användning för tv!! då bad farbror i telefon om ursäkt o sa att dom skulle notera det.

Har inte hört ett ord från dom sen dess :banana

Sir_Börje

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2003
Hoj
CRF 450 -08
Jag har bott i eget hus i snart 10 år och på den tiden har ja skickat hem 2 licensjägare trots att jag har parabol på taket.
Skulle aldrig i helvete betala för nått man kan få gratis...

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
jonas47 skrev:
Till mig ringe dom för ca 2 årsedan. Då sa jag att jag va blind och inte hadde användning för tv!! då bad farbror i telefon om ursäkt o sa att dom skulle notera det.

Du kan ju säga att du är döv om de kommer hem till dig och knackar på:)

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
jonas47 skrev:

Moihahhahha, det är det man får köra helt enkelt....

Jevlar va dom är hos mig å härjar, ringer å knackar å har sig... Öppnar fasen i mig inte...

:hej

YamahaJojje

Hojlös
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
- SÅLD -
sepahewe skrev:
Ja, om du har en TV-tuner installerad i den. Om jag kommer ihåg rätt betalar man en licens per 5 tuners......

Två killar på Chalmers tröttnade och monterade bort tunern ur en video och en TV och hävdade att de inte skulle betala licens eftersom de inte hade någon tuner (även om de hade en TV och en video).... De fick driva fråga rätt långt innan de faktiskt slapp betala.... :)

//H
ok fan vad löjligt!

YamahaJojje

Hojlös
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
- SÅLD -
stony skrev:
Jag har ingen tv men jag köpte mig en digitalbox från comhem nu.. ingen som har sagt något! frågar dom så e det bara att säga att man har tatt den i sitt namn för en polare hade betalningsanmärkningar eller nått sånt..

Sen övrigt är det bara att neka tv-innehav, så länge dom inte kan se tv går det inte bevisa att du har tv och "pejlaren" får bara komma in lägenheten om du bjuder in honnom... vill han ändå gå in så fråga efter husransaknings order
:7peta

:yoparty
ok då blev han blåst!!! hehe

MaPe

Ser långt ut på bra håll.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
inte ett skit men skruvar HD-Inte nu längre!! Nu Skoda....
Skaffa en Plasma eller en LCD tv, eller nå´n annan form av bildskärm UTAN kanal väljare så kan du kolla på vad du vill, typ digitala kanaler via parabol som du har piratkort i :tummenupp :D
Det du betalar för är om du har en kanalväljare, bandväljare eller tuner. Kärt barn har många namn....
Är det någon som vet hur det blir år 2005 då SVT påstår att dom ska skippa det analoga systemet...
Vad betalar man för då???

Redan nu så kan du ju se SVT digitalt men du måste ha ett Viasat eller Canal digitalkort (gäller via parabol, ej kabel)
Säg att du inte har en vanlig TV och betalar TV licens, då måste du betala till ett av dom stora paraboljättarna för att se kanalerna i SVT´s utbud som du redan betalat för :kocko
Lägg ner statlig TV, ska det finnas kvar ska det fan inte vara licens belagt, det är nästa lika sjuk som gåvoskatt....

Mathias

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...