Nr:18 skrev:Finns flera exempel på det. Har tom sett folk som bara har en trasig TV få straffavgift för TV-innehav.
kan de göra så?
ta ut tv avgift för en trasig tv låter konstigt då den inte kan användas.
Nr:18 skrev:Finns flera exempel på det. Har tom sett folk som bara har en trasig TV få straffavgift för TV-innehav.
snippar skrev:kan de göra så?
ta ut tv avgift för en trasig tv låter konstigt då den inte kan användas.
UrbanTiger skrev:Visst, och det är jag som betalade för den där frågesporten "på spåret"
Tackbrev mottages på min hemaddress
UrbanTiger skrev:Har hört att SVT fortfarande dras med stora underskott från Björnes magasin, som jag förstod är det just smitare som gör att serien måste läggas ner
YamahaJojje skrev:MAn kan juh göra som min polare först avanmäla teven sen skaffa digigtalbox!!! hehe han fick dyra böter....
jonas47 skrev:Till mig ringe dom för ca 2 årsedan. Då sa jag att jag va blind och inte hadde användning för tv!! då bad farbror i telefon om ursäkt o sa att dom skulle notera det.
Har inte hört ett ord från dom sen dess
jonas47 skrev:Till mig ringe dom för ca 2 årsedan. Då sa jag att jag va blind och inte hadde användning för tv!! då bad farbror i telefon om ursäkt o sa att dom skulle notera det.
Har inte hört ett ord från dom sen dess
ok fan vad löjligt!sepahewe skrev:Ja, om du har en TV-tuner installerad i den. Om jag kommer ihåg rätt betalar man en licens per 5 tuners......
Två killar på Chalmers tröttnade och monterade bort tunern ur en video och en TV och hävdade att de inte skulle betala licens eftersom de inte hade någon tuner (även om de hade en TV och en video).... De fick driva fråga rätt långt innan de faktiskt slapp betala....
//H
ok då blev han blåst!!! hehestony skrev:Jag har ingen tv men jag köpte mig en digitalbox från comhem nu.. ingen som har sagt något! frågar dom så e det bara att säga att man har tatt den i sitt namn för en polare hade betalningsanmärkningar eller nått sånt..
Sen övrigt är det bara att neka tv-innehav, så länge dom inte kan se tv går det inte bevisa att du har tv och "pejlaren" får bara komma in lägenheten om du bjuder in honnom... vill han ändå gå in så fråga efter husransaknings order
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|