TV:n small

Tom_Blge

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
R1
En vecka är bra att spara iaf då det då fortfarande kan betraktas som DOA (Dead On Arrival).
Sen vet jag att om den skall in på service kräver vissa att den skall skeppas i orginalförpackning då det är svårt att frakta en stor platt-tv säkert utan.

Japp, eftersom detta var en tråd om LG så fortsätter vi med info om LG... LG vill att man har kartongen vid DOA, som är två veckor. Man ska även ha kartongen kvar om manvill nyttja pixelgarantin.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Till ts. Felet med tv:n låter precis som det jag råkade ut för med min LG, det bara small och tv:n blev svart men ljudet fanns kvar. Lämnade in den till en reparatör och det var ett sk "mother board" som hade pajjat, min tv var typ 3 år så det var inte lönt att reparera den, hadde kostat runt 4000:- men jag utnyttjade min drulleförsäkring å fick ut ett par tusen iaf men i ditt fall är det bara att reklamera den där du köpte dem, som ngn nämnt har du 3 års reklamationsrätt enligt lag ovsett vad handlaren säger.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Nu vet jag att alla biter på naglarna och undrar hur det går. För det första gnällde jag av mig till ett gammalt ex om att tvn pajade över msn. "Ska du låna min? Har separerat precis så jag har en 50" står i en källare" 2 timmar efter explosionen står en ny dumburk på plats.

Ringde till en häxa på onoff nyss. "Njaaa ett år garanti 2 års reklamation, men du kan väl höra med LG"

Ringer LG, nej det är 2 års garanti. Ge oss serienummer, produktnummer och inköpsdatum sen hämtar vi den hemma hos dig och lagar den.

K U N G !

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
man har 12 månaders garanti såvida tillverkaren inte anger annat...

Fattar inte vad folk fått det där ifrån? Du har inte en sekunds garanti om inte tillverkare ger dig någon.

Däremot gäller konsumentköplagen där bevisbördan första halvåret ligger på tillverkaren. Därefter ligger bevisbördan på dig varför du ofta är körd.

Last edited:

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
beställ hem ett nytt nätaggskort för några hundringar och byt, krävs inga skills annat än att man behöver skruva ur och i några skruvar.
dom flesta stora kedjor kan faktiskt beställa sånt.

skulle nog påstå att säkert 90% av alla trasiga "platt TV" kan lagas på detta sätt.

gillar abethebabes offert på 4000:- han fått, det är så man blir varm i själen.:brinnerup

Tom_Blge

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
R1
Nu vet jag att alla biter på naglarna och undrar hur det går. För det första gnällde jag av mig till ett gammalt ex om att tvn pajade över msn. "Ska du låna min? Har separerat precis så jag har en 50" står i en källare" 2 timmar efter explosionen står en ny dumburk på plats.

Ringde till en häxa på onoff nyss. "Njaaa ett år garanti 2 års reklamation, men du kan väl höra med LG"

Ringer LG, nej det är 2 års garanti. Ge oss serienummer, produktnummer och inköpsdatum sen hämtar vi den hemma hos dig och lagar den.

K U N G !

Sa ju de =)

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar

K U N G !

Ungefär vad jag tänkte föreslå eftersom samma sak händer oss dagligen att kunder ringer in och beklagar sig över 12 månaders garanti när dator/monitor/whatever har gått sönder.
"Nej nej, vi har 24månaders garanti på våra produkter så vi lägger upp en felanmälan på det där så ska du se att det blir fixat"
:tummenupp

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08

!

KjeRRiNgEn hade dessutom fel. Har man sålt en vara måste man vara behjälplig vid reklamation under de 3 åren.

Det är jävligt bra att spana plus ibland, man lär sig mycket om sina rättigheter och det är skönt att trycka ner det i halsen på alla dryga butiksarbetare överallt. Nya plus är dessutom skoj att se! :fakta :gubbvarning

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
KjeRRiNgEn hade dessutom fel. Har man sålt en vara måste man vara behjälplig vid reklamation under de 3 åren.

Det är jävligt bra att spana plus ibland, man lär sig mycket om sina rättigheter och det är skönt att trycka ner det i halsen på alla dryga butiksarbetare överallt. Nya plus är dessutom skoj att se! :fakta :gubbvarning

Alltid 3 års reklamation, men en del återförsäljare vägrar ta i det av någon anledning, men för våra produkter brukar vi kunna hjälpa kunden härifrån, även om det är återförsäljarens skyldighet att göra det i fall av reklamation.

Allt går att lösa, eller ja, det mesta IAF :tummenupp

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09

Vem behöver sverker när sporthoj finns??

Riktigt bra bemötande av han på LG. Allt verkar lösa sig på bästa sätt. Fast det är klart att de fortfarande kan skita sig när jag är inblandad.

Tom_Blge

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
R1
Alltid 3 års reklamation, men en del återförsäljare vägrar ta i det av någon anledning, men för våra produkter brukar vi kunna hjälpa kunden härifrån, även om det är återförsäljarens skyldighet att göra det i fall av reklamation.

Allt går att lösa, eller ja, det mesta IAF :tummenupp

Lite OT, Jobbar du på sykes?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras