Tvekande hoj.

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
--VTR--
Min hoj "tvekar" lixom ibland då man ligger i farter över 200. Om man inte håller "riktigt" fullt på gasen går det bättre, men drar jag på fullt blir det lixom "blööööö". Vad kan vara problemet? Soppabrist? Vad ska man börja felsöka?
 

2fast4me

RMT
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
Gixxer 1000, Raptor
MatteKholm skrev:
Min hoj "tvekar" lixom ibland då man ligger i farter över 200. Om man inte håller "riktigt" fullt på gasen går det bättre, men drar jag på fullt blir det lixom "blööööö". Vad kan vara problemet? Soppabrist? Vad ska man börja felsöka?

KÖP en hoj som är gjord för farter..!!! :arsele
 

Solid snake

Guest
Låter som att luften tar slut för den, lät så på min förra 125a när jag hade öppet luftfilter i högre farter.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Berätta gärna vad du har gjort i övrigt åt hojen. Moddad luftburk eller bytt till annan typ av luftfilter eller avgassystem. Är hojens förgasare originalbestyckad?

Ivfsh riskerar du att bränna hål i kolvarna om du fortsätter att försöka köra på "full gas".
 

Akilles

Ninja
Gick med
18 Aug 2003
Ort
Växjö
Hoj
ZX-10 R 04
andersbrink skrev:
Berätta gärna vad du har gjort i övrigt åt hojen. Moddad luftburk eller bytt till annan typ av luftfilter eller avgassystem. Är hojens förgasare originalbestyckad?

Ivfsh riskerar du att bränna hål i kolvarna om du fortsätter att försöka köra på "full gas".

På min gamla ninja (ZX9R 96:a) så fick jag ryckningar och kraftförslöelse mellan 4-5000 varv på alla växlar, registret innan och efter det går skitbra. Det enda som var gjort med den var wileyco-slipon. Fick aldrig nån klarhet i vad det var, typ bara bita ihop o lära sig köra över 5000 i varv vart man än var hehe.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top