Sharadkingboy
Ny medlem
Tjenare.
Har köpt en hoj som sagts var i Befintligt skick.
Det är en Sucka GSX 750 F från 1991.
Hon som hade den hade importerat den från Jugoslavien och därmed land utanför EU.
De har fått svenska skyltar i tullen och jag blev upplyst om att det enda som
behövdes göra var att fixa höger bakblinkers och fixa nytt bromsgrepp då detta
var sönder. Vidare så sa de att den inte gick att starta då batteriet var dåligt
för den stått länge, samt att bensinen var gammal. Jag kollade genom den så gott
det gick, och litade på henne, eftersom hon sagt att det inte var mycket mer än
reg.bes och vägning som skulle tillkomma (totalt 1010kr). Hon sa även att de
skulle ha besiktigat den två ggr tidigare, men att de då fått förhinder och inte
fått det gjort.
Nu när jag skruvat lite på den så har jag fått reda på ett och annat som är fel,
bland annat kopplingen, fotpinnarna är helt sneda OCH något hemma meck (trodde
först bara det var fel-bult), den läcker olja från oljekylaren, underkåpan är
(när man lossar skruvarna) endast i princip tejpad ihop, många skruvar saknas,
även andra kåpor är spruckna (som man inte såg när den satt ihop), vidare så
startar den, men låter väääääldigt, det är ej originalsystem på den.
Vidare så har jag pratat med besiktningen (tog lång tid innan jag kom till rätt
person), hur som helst så skulle ett visst "buller intyg" utfärdas och som
tidigare tråd skulle det kosta en del.
Jag gav ett pris som motsvarade att jag kunde lägga ner runt 3000kr INKL reg.bes,
men nu är det långt över 10.000kr.
Jag anser mig ha blivet väldigt lurad och hon rycker bara på axlarna och säger
att hon hade ju "ingen aning alls om det".
Nu har jag luskat fram de gamla lagböckerna och hittat klauser om att bef.skick
inte får innebära att det är så mycket sönder som man inte kunde anta frånbörjan,
nu undrar jag om DU har varit med om något liknande och hur DU löste det då!?
Tack på förhand
Har köpt en hoj som sagts var i Befintligt skick.
Det är en Sucka GSX 750 F från 1991.
Hon som hade den hade importerat den från Jugoslavien och därmed land utanför EU.
De har fått svenska skyltar i tullen och jag blev upplyst om att det enda som
behövdes göra var att fixa höger bakblinkers och fixa nytt bromsgrepp då detta
var sönder. Vidare så sa de att den inte gick att starta då batteriet var dåligt
för den stått länge, samt att bensinen var gammal. Jag kollade genom den så gott
det gick, och litade på henne, eftersom hon sagt att det inte var mycket mer än
reg.bes och vägning som skulle tillkomma (totalt 1010kr). Hon sa även att de
skulle ha besiktigat den två ggr tidigare, men att de då fått förhinder och inte
fått det gjort.
Nu när jag skruvat lite på den så har jag fått reda på ett och annat som är fel,
bland annat kopplingen, fotpinnarna är helt sneda OCH något hemma meck (trodde
först bara det var fel-bult), den läcker olja från oljekylaren, underkåpan är
(när man lossar skruvarna) endast i princip tejpad ihop, många skruvar saknas,
även andra kåpor är spruckna (som man inte såg när den satt ihop), vidare så
startar den, men låter väääääldigt, det är ej originalsystem på den.
Vidare så har jag pratat med besiktningen (tog lång tid innan jag kom till rätt
person), hur som helst så skulle ett visst "buller intyg" utfärdas och som
tidigare tråd skulle det kosta en del.
Jag gav ett pris som motsvarade att jag kunde lägga ner runt 3000kr INKL reg.bes,
men nu är det långt över 10.000kr.
Jag anser mig ha blivet väldigt lurad och hon rycker bara på axlarna och säger
att hon hade ju "ingen aning alls om det".
Nu har jag luskat fram de gamla lagböckerna och hittat klauser om att bef.skick
inte får innebära att det är så mycket sönder som man inte kunde anta frånbörjan,
nu undrar jag om DU har varit med om något liknande och hur DU löste det då!?
Tack på förhand