Twin eller ?

robban b

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Ort
rönninge
Hoj
cbr600f honda z50j o kinamoto
hej jag kan rekomendera trx 850 en trevlig hoj skitbillig försäkring..går nästan som vtr 1000 värre än sv 650..inga vibrationer alls..men e ej säker..har haft en sv men kommer inte ihåg riktigt..lycka till me båge köp..
 

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Lite åt vänster sen åt helvete
Hoj
50x12
robban b skrev:
hej jag kan rekomendera trx 850 en trevlig hoj skitbillig försäkring..går nästan som vtr 1000 värre än sv 650..inga vibrationer alls..men e ej säker..har haft en sv men kommer inte ihåg riktigt..lycka till me båge köp..


Jävlar vad stark du verkar vara!!! Att du ens orkar rubba en sån här gammaltråd är grymt nog, men du lyfte ju hela skiten :yoparty
 

danjel

Real Men Ride Twins
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Västerås
Hoj
Mattsvart Ducce 750s -01
robban b skrev:
hej jag kan rekomendera trx 850 en trevlig hoj skitbillig försäkring..går nästan som vtr 1000 värre än sv 650..inga vibrationer alls..men e ej säker..har haft en sv men kommer inte ihåg riktigt..lycka till me båge köp..

hehe vilket trådlyft! :D 2,5 år

EDIT: nu va jag för seg igen :tungan
 
Last edited:

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag skulle säga såhär...

...att en V-twin kan du ta fart som fan utan att direkt lägga märke till det. En R6a måste du vilja köra hårt för att den ska få knuff, men då får den knuff också... Så på så sätt är nog en högvarvig radfyra bättre.

Provkörde nyligen en R1a på bana, den fick man inte alls passa sig lika mycket med påslag som min moped. Visst, det är mycket å köra med, men du kan inte vrida på vartsomhelst i registret med moderat nerlägg och få sladd, som man kan med min hoj. För en del kan jag tänka mig att det är säkrare att åka med en hoj som har lite botten. (jaja, kör man hårt med en R1 så går det mycket bra att få sladd ut ur kurvorna, jag provade det också - men det var inte antal hästkrafter det handlade om)

Personligen så tycker jag att V-twin är lam för att 1. den har inte lika mycket puder som en radfyra och inte lika rolig karaktär och 2. den har dålig botten jämfört med en stånka. Jag tycker den upplevs flat å rätt trist. Men då har jag inte heller kört de tokvassaste superbikehojjarna, men 999ans motor iaf.

En annan sak med att åka en hoj med dålig botten och bra topp (tvåtakt ännu bättre exempel än radfyra) är att man får lära sig hantera motorn. Min syster tex som nästan bara kört fyrtaktstånk förstår inte hur gaspådrag och motorvarv hänger ihop, och när framhjulet kommer upp i luften...
 

Majk

Guest
OBS OBS köp ingen Suzuki TL-R den är för kraftfull för nybörjare. :pannkyss
Jag började med en sån och har bara lärt mig tok på den som att slanga sittandes ,ståendes, växlandes enbart på gaspådrag (glöm kopplingsdumpning)men den är på toooook för jobbig :tungan

Mvh Majk.
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top