Twin vs Radfyra... Vafan liksom!

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
-Kan man inte gilla båda? Jädra borderline-fall e va ni e! :fatta!
Roligaste twinnen jag testat är väl en kortare tur med en TL1000S, hur trevlig som helst! Fint krut i botten, GÖTT ljud, sköna "vibbar" :fakta.
Radfyror ser man fram något i registret med! inget-allt-effekten på en 600cc e skitrolig, en 1000cc radfyra käns lite som en kompromiss, med både vrid och sedan brutal topp, men inte twinnens FETA bottendrag, och grymma smattrande ljud. Jag gillar både och! Dock kan jag säga en sak, en twin på 650cc kommer aldrig vara så rolig som en radfyra på 600cc... Men när vi snackar literkubik så verkar jag vara den enda som tycker om båda, när man läser "sp1 vs r1", eller "twin vs radfyra" osv. :va
Om någon har en Sp1a o låna ut för o se om jag ändrar åsikt; VARSÅGODA! :tummenupp
Peace love and understanding. :fyllisar :banana
 
Last edited:

skövde_pöjk

Team Piratos Racing
Gick med
21 Sep 2004
Ort
Tänk på nicknamet!
Hoj
R1 för gat bus & R6 räser för bansmiskning
Kay skrev:
-Kan man inte gilla båda?
klart man kan gilla båda.. det gör jag med... men hack mellan r4-åkare och twinn-åkare kommer det alltid att vara.. vasst men med glimten i ögat!(oftast)

Samma sak mellan italienska vs japanska..traja vs ducatia.....lista kan göras lång.. men när det väl kommer till krita så är nog alla rätt så schyssta.. tror inte att om du träffar en som kör t ex ducce IRL att han kommer stå och håna dig för att du har en rad4!!

snart är det vår... glöm inte att hälsa på alla hojar du möter(även gynstolshojjar) :yoparty
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Förvisso. Visst finns de folk som aldrig skulle kunna erkänna sig någon annan hoj med annan motorkonfiguration än han själv har. Tur att de inte är SÅ många. Visst är det lite av en "rolig" grej att hålla på sitt, men båda har sin charm utan tvekan. Radfyrakillen som inte får gåshud av en 996 med termi-slipps på full gas mellan husen är gay, och duccekillen som inte tycker R1 är en fantastisk maskin efter testtur ljuger för sig själv. :tummenupp

skövde_pöjk skrev:
snart är det vår... glöm inte att hälsa på alla hojar du möter(även gynstolshojjar) :yoparty
Helt rätt!
Gör jag ALLTID! :fakta
 
Last edited:

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Jag gillar också båda.

Men jag kan förstå om folk inte gör de. Eftersom de är så himla olika karraktär på dom.

Men oavsett vilket så tycker jag att de ska vara minst 900cc, då detta passar min körstil bäst (man får ju växla ihjäl sig på en 600).
 

Voorhees

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
Kinna
Hoj
mellan två hojar...
Kör lika gärna en V2 som en rad4:a.
Det är helhetsintrycket på hojen som gäller.
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Kay skrev:
Radfyror ser man fram något i registret med! inget-allt-effekten på en 600cc e skitrolig, en 1000cc radfyra käns lite som en kompromiss, med både vrid och sedan brutal topp

Då ska du prova en trekvartslitersmaskin. :tummenupp
 

DenGalne

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2005
Ort
Solkusten
Hoj
VFR800 -02
skövde_pöjk skrev:
snart är det vår... glöm inte att hälsa på alla hojar du möter(även gynstolshojjar) :yoparty

Ok, hur gör man med Touring lok då, GW, Bumsar mm. :va
Hälsa :tummenupp
Eller inte :arsele

Alla på två hjul över 125CC är Ok! Enligt min mening, hälsar på allt... men det är kanske bara jag :cool:

Fred på vägen!

/K
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
självklart kan man digga båda...

om jag lyckas fixa jobb nu i vår, så blir det en ducce 916 eller en sp1..

sedan blir det banhoj eller fighter av min R6:a
 

skövde_pöjk

Team Piratos Racing
Gick med
21 Sep 2004
Ort
Tänk på nicknamet!
Hoj
R1 för gat bus & R6 räser för bansmiskning
DenGalne skrev:
Fred på vägen!
jag hälsar också på alla... brudar vid vägkanten :tuttar ... gamla kärringar som ser sura ut... hojar(ALLA hojar)... det är inte så jäkla jobbigt och slänga upp näven en bit.. trevligt som fan!! :tummenupp
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Pejo skrev:
Då ska du prova en trekvartslitersmaskin. :tummenupp

Har jag gjort. Rätt kul mellanting, men litermaskin kommer jag nog aldrig lämna nu känns det som, och då har jag bara kört Radfyraliter i totalt 2 timmar kanske.. :yoparty
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
rookie skrev:
NEJ! Det kan man f-n inte!!! Det e lika otänkbart som att gilla både hårdrock o synth! Eller att kunna äta både på BK och McD!!! Skärp dig!!! :D :D :D

Jag lyssnar på klassisk musik och techno, äter på bk och mcd, gillar radfyror o twinnar :tungan
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Kay skrev:
-Kan man inte gilla båda? Jädra borderline-fall e va ni e! :fatta!

AJ... :)

Prövat/kört/ägt både rad-4 och v-twin genom alla åren med hoj, 25 år snart, :skrämd

Rad-4 har sin charm, v-twin sin charm, men JAG har till sist fastnat för v-twin, trivs bäst i twin-träsket helt enkelt. Säger dock till folk att pröva sig fram, dumt fastna i någon kategeori, men fastnar man så gör man, utan att för den sakens skull behöva dömma ut andra typer av motorkonstruktioner än den man själv kör/äger... :gnissla

/B
 

gamle svarten

Avliden medlem
Gick med
20 Apr 2003
Ort
stockholm
Hoj
GIXXER 750 -00 såld och en risig sp1:A_00 STULEN
jag har det bästa av två världar.... :D en ytterst hetsig 750 som blir roligare ju mer man pressar den! lite tvitaktfeeling när man passerar 9000rpm :Bugar

sp 1:an ,mmmm massor av vrid! en helt annan körstil, och det har jag fått smaka på..... :huvet handhavandefel :3freak båda hojjarna råkkar!
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Kay skrev:
-Kan man inte gilla båda? Jädra borderline-fall e va ni e! :fatta!

AJ, igen... :)

Glömde, om man nu gillar båda, rentav har både twin och rad-4 i garaget, och man har polare bakom sig när man är ute och kör, glöm inte informera polarna om vad du kör dagen till ära, kan bli en smula "intressant" om man ena dagen kör rad-4 och flipprar lite med bromsljuset/slår av på tempot vid ingången till en skarp kurva, så att dom bakom ser att det är något på gång, och så kör man en stor twin dagen efter, tji bromsljus innan kurvan, för att man låter motorbromsen sköta hastighetsdämningen istället, jobbigt se polarn trycka näsan mot ens bakljus eller högra backspegeln bara för det... :D

/B
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top