Twinmoters (import-MC företag på Blocket)

AeroSol

V-twin for victory!
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Sydväst om Stockholm
Hoj
Honda Transalp ´03
Jag tittar ganska ofta på hojar på Blocket.se, snubblade för några dar sen över detta företag Twinmoters
Det hela verkar lite skumt. Priserna på en del hojar är lite för bra, tex x11:an ´02 2000 mil för 48 000. Telefonnr på bilderna är ju helt fel, om man skriver ett mobilnr med landsprefix ska man ju skippa första nollan ex 0046 73 621 95 68. Dessutom har 10 av 13 hojar nya däck... :va

"Inga prutare, däcksparkare" händer väl att man ser i en del annonser, men vad f*n menar han med "inga fundamentalister"?

Är det någon som har erfarenhet av företaget? Är det fullt normalt?

Jag är nybörjare på MC och har halvtaskig koll, så jag kan ha fel...
har inte ens A-kort eller en hoj... ÄN

**Edit: Det blev en nolla för mycket**
 
Last edited:

KAS-CBR900RR

Egen värld!!!
Gick med
14 Nov 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Retta
AeroSol skrev:
Jag tittar ganska ofta på hojar på Blocket.se, snubblade för några dar sen över detta företag Twinmoters
Det hela verkar lite skumt. Priserna på en del hojar är lite för bra, tex x11:an ´02 2000 mil för 48 000. Telefonnr på bilderna är ju helt fel, två nollor för mycket. Dessutom har 10 av 13 hojar nya däck... :va

"Inga prutare, däcksparkare" händer väl att man ser i en del annonser, men vad f*n menar han med "inga fundamentalister"?

Är det någon som har erfarenhet av företaget? Är det fullt normalt?

Jag är nybörjare på MC och har halvtaskig koll, så jag kan ha fel...
har inte ens A-kort eller en hoj... ÄN

såg det oxå det e för bra priser o sen att det ska vara ett företag :va men tror att det kan vara krach hohar eller något annat skumt :7peta
 

Licious

Själv e bäste dräng
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Suzuki DR650 -97
fundamentalist

fundamentalist [fundamental'is:t ] fundamentalisten fundamentalister subst.
troende som tycker att de heliga skrifterna skall följas till punkt och pricka

Verkar va goa gubbar man har att göra med ifall man ska köpa hoj av dom. :rolleyes:
 

Gabor

Guest
Firman.

Privatimporterade hojar, de flesta från tyskland. Handplockade fina exemplar.
Han har egen firma, inget konstigt med det. Alla hojar säljes regbesiktade å klara.
Bra priser, bekant på jobbet köpte en nästan ny power cruiser, 20000;. under nypris. Mycket pengar att köra för.

Hotmail adress, billigt å fungarar. Hur många har inte en hotmail, eller är alla skumma som har det.???
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
tassen skrev:
Privatimporterade hojar, de flesta från tyskland. Handplockade fina exemplar.
Han har egen firma, inget konstigt med det. Alla hojar säljes regbesiktade å klara.
Bra priser, bekant på jobbet köpte en nästan ny power cruiser, 20000;. under nypris. Mycket pengar att köra för.

Hotmail adress, billigt å fungarar. Hur många har inte en hotmail, eller är alla skumma som har det.???
jag har bara en fråga, varför skriver man då inga fundamentalister..??? imot invandrare? eller menar om man ska gå lite långsökt.. att det kan finns nån lite repa eller nått och att man inte ska klaga över det....????

å jag är inte intreserad av att köpa nån hoj.. så jag skiter fullt i vad han gör/säger/ mm... men tycker att det är lite konstigt att man skriver så..?
 
Last edited:

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Vill ni köpa av dem men känner er osäker om företaget. Be om organisationsnumret och kolla upp dem. Alla seriösa företag uppger sitt organisationsnummer utan att tveka. Det är även lag på att man måste uppge organisationsnummer och att man har F-skattsedel på fakturor.
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Ta tjuren i hornen

Tel nr i annonsen går iallafall till denna person.
Ta tjuren i hornen kanske innan ni spekullerar en massa,visst det kan låta skumt o oseriöst men nån här bör väl bo kring de trakterna och kan efterforska lite mer hur det egentligen ligger till.

Förmodligen kanske import hojar :confused:

Rudy G De Backer
Mobil 073-6219568
Östergårdsvägen 12 A, 730 71 SALBOHED
Uppgift från mobiloperatör.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
tassen skrev:
Privatimporterade hojar, de flesta från tyskland. Handplockade fina exemplar.
Han har egen firma, inget konstigt med det. Alla hojar säljes regbesiktade å klara.
Bra priser, bekant på jobbet köpte en nästan ny power cruiser, 20000;. under nypris. Mycket pengar att köra för.

Hmm... om det är en firma som säljer så måste väl svensk moms betalas? (iof efter att tysk moms dragits men den är väl betydligt lägre). Dvs finns det risk på att man åker på momskrav i efterhand om man inte är uppmärksam eller är det alltid den som äger hojen när det regbesiktigas som åker på den.

Jag är okunnig, upplys mig :)
 

Gabor

Guest
pjohan skrev:
Hmm... om det är en firma som säljer så måste väl svensk moms betalas? (iof efter att tysk moms dragits men den är väl betydligt lägre). Dvs finns det risk på att man åker på momskrav i efterhand om man inte är uppmärksam eller är det alltid den som äger hojen när det regbesiktigas som åker på den.

Jag är okunnig, upplys mig :)

Finns ingen moms, EU. å tysken säljer färdigt reggade hojar.. bara ställa på, försäkra å åka...inget krångel alls.

Hojen ska vara 6 månader gammal eller minst 600 mil körd för att räknas som beggad vid import, då är det inga problem med registrerings besiktningen. Hur han sedan sköter sitt mot myndigheter med moms osv, är inte köparens problem.
 
Last edited:

Andyman_se

wicked
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Uddevalla
Hoj
z750 orange
Det är inte konstigare än när jag handlar med bilar. Momsen betalar jag på vinsten, det är inget som kunden behöver oroa sig för.
 

mocem

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Umeå
Hoj
letar just nu...
Är på jakt efter en VFR 800 och såg att den firman har ett flertal ute till försäljning. Är det verkligen ingen som har varit i kontakt med dem eller besökt honom som kan berätta lite mer om verksamheten?
 

bud

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
Kymco Zing 125
Jag ringde ..

Han snackade engelska men förstod svenska (lite förvirrande att prata på ett språk och få svar på ett annat) men det funkade väl ..

Efter lite tveksamhet gav han mig ett organisationsnummer som inte gick att kolla mot näringslivsregistret men han mumlade något om moms-nummer "in sweden" också, så han kanske gav mig moms-regnr?

han säljer egentligen inte till privatpersoner utan till handlare i Sverige och de är INTE registreringsbesiktigade av HONOM, utan det får man (om jag förstod det rätt) stå för på egen hand! Eller att man betalar honom för att göra det, detta till en kostnad av 1650:-.

Frågade om garanti också ..

"Garanti garanti no problem, no problem" ..

Nu har ni kanske inte så mycket mer kött på benen, men något kanske jag kunde tillföra i ert dömande! :)
 

rollex

Guest
***

Du får en fin hoj billigt, reg.besiktar den för 2000kr. Med fina papper och historik.... Vad gnäller ni för :va Fattar inte, hur ni lyckas hitta alla "spöken" overallt :confused: Känner många som köpt sin hoj där, och alla har varit nöjda. Många "gnäll-kukar" här ...
 

BigM

Guest
Snubben är skön ju...
Belgare som bor tillsammans med två brudar.
Jag var hemma hos honom när de bodde i Salbohed, numera sköter han verksamheten från Hässleholm.
De flesta hojar hämtas från Italien och Belgien (han tycker det är för dyrt i Tyskland, men några slinker med därifrån också).
Han kan vara lite svår att snacka med, men det beror på att han vill ha snabba affärer och inte en massa jidder.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top