TwinTräffen-Sthlm

Dogg

Thehellbillydeluxe
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-78 Honda CB 750 K afé
Tack för att ni hjälpte oss drullar som "vek" av lite för tidigt... :pannkyss
Synd på en annars så lyckad dag! Mén man får ju vara glad för ett ömt lår! Dax att inkassera försäkring....har ju betalat in en massa tusenlappar till dom så nu är det dax att ta ut...men det dröjer väl ett tag innan hojjen är fixxad. Vi blev uppfiskade kl sju precis innan regnet kom...
 

MikkE

Guest
Av någon anledning vill inte min dator hitta videokameran. Så jag kan heller inte föra över film. Ska försöka fixa det snarast möjligt... OM det nu vill fungera! Blir jävligt frustrerad!!!
 

Nici

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Stockholm
Hoj
SV1000
Tack alla för en underbar dag!
Ser verkligen fram emot nästa träff.

zeal skrev:
o nici... fiiixa earpropps till nästa tunnelbesök :D hihi
hoppas du kan höra bra på måndag igen.. :D många twinnar i tunneln = mycket ljud. hehe
... eller så ligger jag helt enkelt framför dig istället för bakom i tunnlarna. :hihi
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Börjar kanske bli tjatigt nu...men ett JÄTTETACK till er alla, speciellt ledarna som med stort tålamod väntade in alla. :tummenupp
Kanske vi borde bilda 3 grupper nästa gång för det var ett ganska stort spann i den långsamma gruppen. Allt från mer än +30 till lååångsamt.

Tack till alla er ca 10 st. som konstaterade med jämna mellanrum att min kära Falco rök som en tvåtaktare :( Fick minst 10 olika tips på vad felet var oxå :hihi
Ska försöka få den fixad till nästa helg då det bär av till Gelleråsen :banana :banana

Jättekul och nya trevliga människor fick man träffa oxå! Följer gärna med igen om det blir nån ny tur i sommar!
 

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
0 bhp
Instämmer i tack-kören!! Mycket bra ordnad runda med ett lämpligt tempo i "snabba" gruppen! :tummenupp

I Furusund var jag tyvärr tvungen att åka tillbaka mot tokholmen, så jag hoppas och tror att ni fick några goa mil till Vaxholm.
 

CaféRacer

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2004
Ort
..
Hoj
..
När ska nästa träff vara :tungan ???
Jag låg ju bakfull och missade det hela :( :gråta
Ni verkar ju ha haft trevligt ivf. Skoj för er!! :huvet :)
 

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
Skitbra runda!

Bulldogen fick gasas ordentligt även om jag åkte i "långsamma". I det riktigt slingriga partierna tappade jag lite tempo tyckte jag. Sedan såg jag att två åkt av och då kändes det som om jag nog haft ok tempo ändå för min förmåga. Glad att kroppen kändes ok efter dessa krävande mil. Nu i helgen blir det Vättern runt i promenadtakt med glidargänget. Känner att jag måste få gasa lite för att förhindra igensotning...

Gjorde en film också som tyvärr inte kunde laddas upp eftersom jag bränt upp min bredbandskoppling. Sedan på jobbet så är all ftp spärrad... *snyft*

Åker gärna med nästa gång!
 

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Aprilia rsv
Det här var ju riktigt kul, det var första gången jag åkte med på en sådan här tur.
Tyvär kunde jag ansluta först i Gottröra för att sedan vara tvungen att åka till Norrtälje efter Furusund så målet till nästa tur måste vara att jag ska vara med hela tiden.
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
Kul att träffen blev uppskattad och jag kan inte säga så mycket annat än att jag hade en kanondag själv :)
Det blev lite varierande tempo eftersom jag låg sist i "snabba" gruppen men jag är nöjd i vilket fall.

Inför nästa träff om deltagar antalet blir lika stort så kommer vi att köra med tre grupper för att få lite mer konstant körning.

Jag är fortfarande väldigt glad att vi blev så många som vi faktiskt blev :tummenupp
Fast gladast är jag ändå över att vi slapp personskador på dom som försökte hjälpa nån bonde med vårplöjningen :hihi

Ännu en gång...Tack för en kanondag!!

//TwinSucker

Ps. Kul att se bilderna oxå :) ds.
 

Flyer

...?
Gick med
10 Mar 2004
Ort
Löddeköpinge
Hoj
Ducati Multistrada -03, Cagiva Elefant ie GT-91
Kankse lite sen men - tänkte bara passa på att tacka alla som gjorde lördagen till en riktigt lyckad dag. :tummenupp Det var länge sedan jag hade så skoj på hoj.
Bra arrangerat, trevligt folk, vackert väder och - vilka härliga vägar! Jag överväger att flytta till Roslagen...

...och för övrigt var Rapido-våfflorna värda en liten utflykt...

Än en gång: många tack till alla som bidragit till en härlig mc-dag!
 
Last edited:

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
TwinSucker skrev:
Inför nästa träff om deltagar antalet blir lika stort så kommer vi att köra med tre grupper för att få lite mer konstant körning.

Då kanske jag avancerat från slutet på långsamma till början på tredje gruppen... :hihi

Filmen finns här: Twinträff på tyska
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
Flyer skrev:
Kankse lite sen men - tänkte bara passa på att tacka alla som gjorde lördagen till en riktigt lyckad dag. :tummenupp Det var länge sedan jag hade så skoj på hoj.
Bra arrangerat, trevligt folk, vackert väder och - vilka härliga vägar! Jag överväger att flytta till Roslagen...

...och för övrigt var Rapido-våfflorna var värda en liten utflykt...

Än en gång: många tack till alla som bidragit till en härlig mc-dag!

Kan bara hålla med ännu en gång...det blev en superdag!!!
Och jag säger bara...lördagens hederspris går till Dig och Duckie som kom ner från Dalarna, det tycker jag va hur ballt som helst :Bugar

Du får sätta en bock i allmänackan i slutet av Juli för då lukter det nog en träff till :) då kanske man ska se till att det blir lite :fyllisar på kvällen oxå.

//TwinSucker
 

Flyer

...?
Gick med
10 Mar 2004
Ort
Löddeköpinge
Hoj
Ducati Multistrada -03, Cagiva Elefant ie GT-91
TwinSucker skrev:
Du får sätta en bock i allmänackan i slutet av Juli för då lukter det nog en träff till :) då kanske man ska se till att det blir lite :fyllisar på kvällen oxå.

//TwinSucker

Tack och bock. Bokat!
 

Dogg

Thehellbillydeluxe
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-78 Honda CB 750 K afé
Halkiga vägar ni har i Tokholm, lätta att glida av... Bullen får åka plingplongsläpkärra till bullekliniken för omplåstring för att förhoppningsvis komma ut som ny igen! :3freak Kanske hottad med fransar på styrändarna...för att bli fin till nästa träff...ska försöka hålla mig på vägen då... :huvet
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Dogg skrev:
Halkiga vägar ni har i Tokholm, lätta att glida av... Bullen får åka plingplongsläpkärra till bullekliniken för omplåstring för att förhoppningsvis komma ut som ny igen! :3freak Kanske hottad med fransar på styrändarna...för att bli fin till nästa träff...ska försöka hålla mig på vägen då... :huvet

Jag är bara glad att jag slapp använda mitt förstahjälpen-kit som jag alltid har i cutsen!! Som sjuksköterska börjar man redan vid första anblicken av en kraschad hoj börja förbereda sig mentalt på att man måste ikläda sig yrkesrollen... :nurse

Tur att ni klarade er så bra :tummenupp
 

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
CBR1000RR & AT
BLUERIDER skrev:
Hallå mannen !

Kul att ni tog en hel del av "Mina" vägar, men ni missade en hel del guld
korn, fast dom får man ta i mindre grupper ! Verkar som flertalet verkar nöjda med gunget i roslagen :) Hoppas ni hade en Kanondag :tummenupp

"Dina" vägar?? "Mina" vägar!! = "Våra" vägar!! :va
Tog me UrB`s o annat dan efter på nåra "cykelvägar", blev inte så mycke, de ska ätas o fikas o så.. :rolleyes: Men ändå, kul va de!! :banana :banana
 

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprillia Mana -08
Är sent ute, men jag tackar oxå för en kanontur! Har tyvärr inte lika fina och välbehållna vägar här uppe i skogarna (kände mig dock hemma på de nygrusade bitarna vi körde på), så jag kommer gärna åter!
Tyvärr är både jag och hojen trasiga för tillfället (inte av samma anledning) så jag har ingen möjlighet att njuta av det fina vädret sittandes i sadeln. Men det kommer fler fina dagar senare i sommar :)

Undrar om det finns något nytt datum för en muller-tur?? Kanske står i någon annan tråd, men jag har inte hittat (läs. letat) någon sådan.

Tack igen till arrangörerna samt alla som var med och körde! Hade en suverän hojdag :tummenupp
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
pajo skrev:
Är sent ute, men jag tackar oxå för en kanontur! Har tyvärr inte lika fina och välbehållna vägar här uppe i skogarna (kände mig dock hemma på de nygrusade bitarna vi körde på), så jag kommer gärna åter!
Tyvärr är både jag och hojen trasiga för tillfället (inte av samma anledning) så jag har ingen möjlighet att njuta av det fina vädret sittandes i sadeln. Men det kommer fler fina dagar senare i sommar :)

Undrar om det finns något nytt datum för en muller-tur?? Kanske står i någon annan tråd, men jag har inte hittat (läs. letat) någon sådan.

Tack igen till arrangörerna samt alla som var med och körde! Hade en suverän hojdag :tummenupp
Tack själv!

Jag håller på att planera nästa träff just nu och det lutar åt att det kommer att bli en i slutet av Juli och en till i Aug/Sept :tummenupp
Jag kommer att lägga upp nya trådar när allt är klart.
Sen ska mullret dåna över stan igen :yoparty

//TS
 

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprillia Mana -08
Låter kalasbra :Bugar
Ska göra allt jag kan för att vara med igen! Blir det lika bra igen så spöar det (nästan) Bike Meet :banana
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top