Twist the throttle - Discovery

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Kan inte påminna mig att jag sett nån tråd med tips om detta program,

Brukar ju vara rätt välkomna tips.

Har kikat på de nu 2 dagar på raken o nu började ett tredje avsnitt precis.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Jodå, det har varit uppe ett flertal gånger :)
Men det gör inget, det är värt att nämnas igen.

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Same here...thanks for the heads up annars hade jag missat detta avsnitt. Ducatiavsnittet igår var jävligt bra by the way

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
YAMAHA TÉNÉRÉ 700 EXTREME 2024 | HONDA VFR 750FJ 1988
Är det någon som har alla på datorn och är sugen på att skicka över?
Jag har bara med holländsk text. Lite svårt när dom snackar japanska =/

Jag bjur tillbaka med råge.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Har aldrig gillat BMW som motorcykelmärke då jag alltid tyckt att de har gjort hiskeligt fula motorcyklar fram till den helt ny BMW superbiken.

Det ska bli väldigt intressant att höra om de tar upp sin fulaste skapelse hittills, K100, och hur de tänkte när de designade den. :hihi

Sportmoppe

Med Lem
Gick med
25 Sep 2008
Hoj
-10 Gsx1250FA -05 gixxer-04 gixxer K1200S(Borta) DRZ 400E
Har aldrig gillat BMW som motorcykelmärke då jag alltid tyckt att de har gjort hiskeligt fula motorcyklar fram till den helt ny BMW superbiken.

Det ska bli väldigt intressant att höra om de tar upp sin fulaste skapelse hittills, K100, och hur de tänkte när de designade den. :hihi
Tänkte du på K1:an kanske? HUDA!

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Ducatiavsnittet var skitbra faktiskt, riktigt kul att titta på sånt på vanlig TV.

En sak jag reagerade på dock var en karl som, i samband med Ducatis Hypermotard ( heter den så?) som sa att "många tror Supermotard härstammar från Frankrike, men egentligen så härstammar fenomenet från USA och från SuperBikes, med upprätt körställning och breda styren" slut citat..

Whuut? Att fransmännen satte sporthjul på crosshojar i början av åttiotalet är JÄVLIGT mycket mer motard än att USA satte crosstyre på tunga radfyrahojar och körde race...

Senila gubbe....ville bara säga det.

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Vilken tid/Dag går det?

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
mycket intressanta grejer de berättar men varje gång jag hör berättaren säga just "twist the throttle" i någon billig mening varje gång efter och innan en reklam så vill jag bara slå sönder datorn.. men annars är det bra!:)

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Många av klippen vill inte funka för mig, det står att de inte går att spela i min region. Någon som har samma problem?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Last edited:

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Ducatiavsnittet var skitbra faktiskt, riktigt kul att titta på sånt på vanlig TV.

En sak jag reagerade på dock var en karl som, i samband med Ducatis Hypermotard ( heter den så?) som sa att "många tror Supermotard härstammar från Frankrike, men egentligen så härstammar fenomenet från USA och från SuperBikes, med upprätt körställning och breda styren" slut citat..

Whuut? Att fransmännen satte sporthjul på crosshojar i början av åttiotalet är JÄVLIGT mycket mer motard än att USA satte crosstyre på tunga radfyrahojar och körde race...

Senila gubbe....ville bara säga det.

Som jag har hört så är ursprunget från USA där de dividerade om vem som var snabbast bland RR- och Crossförare och därför blev sporten till.

Sedan var det Fransmännen som tog det betydligt längre och förfinade sporten och hojarna till vad det är idag.

Men jag kan ha fel.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...