Vilka hojmärken/avsnitt har gått redan på Discovery?
Vilka hojmärken/avsnitt har gått redan på Discovery?
Som jag har hört så är ursprunget från USA där de dividerade om vem som var snabbast bland RR- och Crossförare och därför blev sporten till.
Sedan var det Fransmännen som tog det betydligt längre och förfinade sporten och hojarna till vad det är idag.
Men jag kan ha fel.
Funktion.Har aldrig gillat BMW som motorcykelmärke då jag alltid tyckt att de har gjort hiskeligt fula motorcyklar fram till den helt ny BMW superbiken.
Det ska bli väldigt intressant att höra om de tar upp sin fulaste skapelse hittills, K100, och hur de tänkte när de designade den.
Tack, då verkar jag inte ha missat några än så länge.Ducati, Honda och BMW gick under veckan. Har för mig att kommande är Yamaha, Suzuki och ett kombinerat Bimota/Alpinestars.
/Anders
Verkar som alla hojar var snabbast, bäst, mest rafinerade och har bäst produktionsapparat (vilket förvisso kan stämma med de hojar de tar upp).
Rena reklamfilmerna för respektive märke.
Hade ju varit roligt med lite kritik och analys gentemot konkurrenter istället för bara superlativ hela tiden.
Verkar som alla hojar var snabbast, bäst, mest rafinerade och har bäst produktionsapparat (vilket förvisso kan stämma med de hojar de tar upp).
Rena reklamfilmerna för respektive märke.
Hade ju varit roligt med lite kritik och analys gentemot konkurrenter istället för bara superlativ hela tiden.
Jag vet inte men vad menar du att de körde med i USA då?
Han refererade till "superbike" hojar och de är inga motards.
Jag "tror" inte USA var först med att sätta RR hjul på crossar i tävlingssamanhang.
Men jag kan ha fel likaså
Jag vet inte men vad menar du att de körde med i USA då?
Han refererade till "superbike" hojar och de är inga motards.
Jag "tror" inte USA var först med att sätta RR hjul på crossar i tävlingssamanhang.
Men jag kan ha fel likaså
Du kan ha rätt vad gäller fransoser och 17" gathjul på crollar. Men man har mig veterligen kört "supermoto"-tävlingar på banor med delvis asfalt delvis crossbana sedan 60-talet i USA, bara det att det inte hette supermoto. Rallycross fast för hojar typ. Man använde scramblers, crossar och flattrackhojar. Flattrackförarna och deras hojar tog ofta in mest på asfaltspartierna medan crossförarna hade sin chans på jordpartierna. Finns många sådana gamla filmer på YT. Rätt spännande.
Karln designade ju förra multistradan så ta honom inte på stort allvar. Han kan ju helt enkelt inte må bra. ))
Helvete, inspelningen av Alpinestarsavsnittet gick åt helvete.
Någon som har det (vill även se Honda om någon har det)
Tänkte inte så långt. Tack.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |