Two Brothers Racing

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
MackeNo1 skrev:
Har du köpt ny hoj nu, eller köper du ett slip-on först? ;) Blir nog en -04:a för mig tror jag. Fyller 25 i Januari och innan dess kan jag iaf inte teckna en Triumphförsäkring... Nån som vet om det blir några förändringar på Speed Trippeln till -04?

Jarå, köpte ju min förra måndan, 90 mil har det blivit hittills =) Köpte en beggad 02a.
Jag har pratat med IF flera ggr och de säger att de inte hört något om några ändringar i Trajja-försäkringen trots alla rykten som florerar. Fast du menade förstås fysiska ändringar på mcn förstod jag nu =)

Hur som helst så går ju Triumphs försäkringsår mars-mars så om jag vore du skulle jag INTE köpa triplen innan mars nästa år eftersom du inte kan teckna försäkringen längre än till mars 04. Om de nu skulle plocka bort triplen ur försäkringen så blire ju inte speciellt skoj...

Last edited:

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Åh, tur du sa det! Hade tänkt att det skulle bli en födelsedagspresent till mig själv den 20:e Januari nämligen... Men då blir det till att avvakta fram till mars för att se hur försäkringarna ligger till.

Vad tycker du om hojen då? Nöjd? Hur är den att åka 90-väg och motorväg med?
Är sugen på att köra lite touring till Norge nästa sommar nämligen :)
Ska ner till göteborg nästa vecka och då tar jag med mig skinnställ för att kunna provköra en Speed Tripple på Johans Mc (största Triumphbutiken i Sverige tror jag)

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
MackeNo1 skrev:
Åh, tur du sa det! Hade tänkt att det skulle bli en födelsedagspresent till mig själv den 20:e Januari nämligen... Men då blir det till att avvakta fram till mars för att se hur försäkringarna ligger till.

Vad tycker du om hojen då? Nöjd? Hur är den att åka 90-väg och motorväg med?
Är sugen på att köra lite touring till Norge nästa sommar nämligen :)
Ska ner till göteborg nästa vecka och då tar jag med mig skinnställ för att kunna provköra en Speed Tripple på Johans Mc (största Triumphbutiken i Sverige tror jag)

Jag är förbannat nöjd. Vridet gör ju det ett nöje att åka motorväg, visst blir det lite blåsigt i högre farter men jag köpte inte hojen för att köra 200+.
Ska själv ut och toura med tjejen om några veckor, får se hur det går =)
Jag var lite tveksam till utseendet på hojen tidigare men jag gillar det bara mer och mer =)

//Per

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
E fan sugen på att köpa en nu på en gång... Men kommer inte att hinna köra något i sommar iaf så det vore j-ligt onödigt :(

Men nu när jag tänker på det så tycker jag att det lät lite konstigt med försäkringen. Tecknar man en helårsförsäkring i te x December så SKA den gälla till December året därpå om jag inte har helt fel. Dom får inte ändra premien under den tiden eftersom vi har ett avtal på ett år, precis på samma sätt som att man själv inte får säga upp försäkringen och byta bolag under årets gång.

Så trodde ju jag att det va iaf :confused:

Hur tycker du hojen är att busa med? Wheelies, stoppies o sånt... Har ju fått bra omdömen i alla tester man har läst :fakta Måste väll gå att gasa upp den på tvåan utan problem iaf?

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
MackeNo1 skrev:
E fan sugen på att köpa en nu på en gång... Men kommer inte att hinna köra något i sommar iaf så det vore j-ligt onödigt :(

Men nu när jag tänker på det så tycker jag att det lät lite konstigt med försäkringen. Tecknar man en helårsförsäkring i te x December så SKA den gälla till December året därpå om jag inte har helt fel. Dom får inte ändra premien under den tiden eftersom vi har ett avtal på ett år, precis på samma sätt som att man själv inte får säga upp försäkringen och byta bolag under årets gång.

Så trodde ju jag att det va iaf :confused:

Hur tycker du hojen är att busa med? Wheelies, stoppies o sånt... Har ju fått bra omdömen i alla tester man har läst :fakta Måste väll gå att gasa upp den på tvåan utan problem iaf?

Nips, det gick inte att försäkra ett år framåt utan endast till mars.

Jag har inte börjat busa med den än, ska köpa kraschpuckar först hade jag tänkt mig, men enligt mina källor så ska den gå att koppla upp på tvåan, inte gasa... Bromsarna är riktigt bra så stoppies är inga problem, dock är framdäcket orginal inge roligt att busa med, så det ska bytas för bus.

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Koppla upp på 2:an??? Nä, så j-a slö kan den väll ändå inte va :confused: :skrämd En 1000cc på 120hk måste väll iaf gå att gasa upp med av/på metoden? Går ju med en 600cc på 120hk... :fakta

Isf blir det till att dreva ner den ett kugg ifram, gillar inte att koppla upp hojen. Känns som att det sliter mindre och jag har mer koll med o gasa/ slå av/ gasa metoden...

Ingen här som har en Tripple som vet hur det ligger till?

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
MackeNo1 skrev:
Koppla upp på 2:an??? Nä, så j-a slö kan den väll ändå inte va :confused: :skrämd En 1000cc på 120hk måste väll iaf gå att gasa upp med av/på metoden? Går ju med en 600cc på 120hk... :fakta

Isf blir det till att dreva ner den ett kugg ifram, gillar inte att koppla upp hojen. Känns som att det sliter mindre och jag har mer koll med o gasa/ slå av/ gasa metoden...

Ingen här som har en Tripple som vet hur det ligger till?

En 600a väger mindre oxå..

Jag har inte provat själv så jag vågar inte lova att det är ena sättet. Dreva ner skall jag i vilket fall, 250 känns omotiverat med den hojen.

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Men med tanke på att en 600 har en stor kåpa som ger mer vikt på framhjulet så borde det ju va ganska jämnt....

Det visar sig så fort man fått tag på ett provexemplar :D Förhoppningsvis redan i veckan :)

Har du ingen digitalkamera så du kan visa lite bilder på pärlan? Vore kul att se :tummenupp Undrar just hur den ser ut med kraschpuckar på? Ovant att se det på en kåplös hoj...

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
MackeNo1 skrev:
Men med tanke på att en 600 har en stor kåpa som ger mer vikt på framhjulet så borde det ju va ganska jämnt....

Det visar sig så fort man fått tag på ett provexemplar :D Förhoppningsvis redan i veckan :)

Har du ingen digitalkamera så du kan visa lite bilder på pärlan? Vore kul att se :tummenupp Undrar just hur den ser ut med kraschpuckar på? Ovant att se det på en kåplös hoj...

Skulle kanske kunna knalla ner och ta några bilder på kärleken =)
Puckarna jag tänker köpa (skykingproducts) är svarta och passar in hur fint som helst. Återkommer med bilder :tummenupp .

Item_031_320.jpg

Last edited:

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Schysst hoj :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...