Tyck INTE synd om mig! Mitt senaste år i ord!

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
Jag har varit med om mycket skit i mitt liv, och det senaste året har verkligen varit en enda stor prövning.

Det började i december 2005 då jag blev fetdumpad av min dåvarande sambo samtidigt som utbrändheten verkligen slog till.
LIVSKRIS med diagnos stressrelaterad depression. Hela ens framtid, allt man planerat, bara försvann.

Var apatisk i några månader, vattenledningarna frös, och det fanns ingen ved= 9 grader inomhus som värst..
När man tagit sig i kragens å pass mycket att man orkade börja jobba lite igen så blev jag uppsagd från mitt vikariat på OKQ8´s huvudkontor. Det betydde att de ville skicka tillbaka mig till macken där jag redan varit i två omgångar och verkligen vantrivdes.. Funkade inte, och 100% sjukskrivning igen.

För att sysselsätta sig med något och slippa tänka på exet och allt annat så började jag riva köket i april för att renovera det, och det slutade med att jag upptäckte att taket är mögelskadat. Alla turen med säljarens dolda fel-försäkring, och med snickarna som skulle göra offerer mm tog sin tid, och för några veckor sedan fick jag svar att jag inte får någon ersättning. Pga normalt slitage mm mm.

Banken tycker inte om min ekonomi och "tvingar" mig till att sälja min pärla, hojen, annars hjälper de inte mig med pengar till renoveringen. :gråta

Den 10 oktober så blev jag dessutom av med körkortet för att ha kört i snitt 126 km/h på 90 väg. Yeah! Bor ute i skogen med en mil till Kungsängen, Bro och Bålsta, och med rätt kassa bussförbindelser. Som grädde på moset kom ju de 4000:- i böter man fick oxå. Totalt onödigt när man ändå inte har pengar till alla räkningar..

I lördags på SH-puben lyckas jag dessutom supa bort mina nycklar och min digital kamera. Fick krossa rutan på altandörren för att komma in, och pengar till en ny kamera har man ju inte..

NU så kommer jag äntligen till poängen med all denna text, och det är :

Jag är så jävla glad ändå, jag har mött så många helt underbara människor i sommar genom onsdagskörningarna och på Lunda. Har haft en av de bästa somrarna i mitt liv, och det är tack vare alla dessa hojpolare! Jag har skrattat mer de senaste veckorna än jag gjort på två år. Tack för att ni finns och förgyller mitt liv, ni är bäst!!! Gillar er som fan. Nämner inga namn, men jag hoppas att ni vet vilka ni är!!!

Dessutom fick jag behålla min enda trygghet jag hade kvar, min älskade lilla stuga.

Livet är jävligt ibland, men så jävla värt att leva!!! :yoparty

Edit: Jag är inte ute efter en massa sympati, och tycksyndommig-uppmärksamhet. Jag vill bara hylla mina fina vänner här, som fått mig tillbaka på banan!

Last edited:

MC Doktorn

Guest
Som sagt vem har sagt att det ska va så j.... lätt :gnissla
In me huvet i taggbusken :mad:

lappmögel

Elin racing
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
ZX9R svarten
Låter ju onekligen som du har varit ner i riktigt rejäl svacka, Kineserna har ett uttryck som lyder "Draken lyfter bara i motvind". Så med andra ord måste det vända snart, med din inställning kommer du antagligen att sväva iväg utav helvete högt. Lycka till!!

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
MC Doktorn skrev:
2570799 Som sagt vem har sagt att det ska va så j.... lätt :gnissla
In me huvet i taggbusken :mad:

Det är fan nyttigt att inte alltid glida omkring på en räkmacka. Man lär sig uppskatta saker så mycket mer när man verkigen får kämpa för det.

Jag var inte lycklig i det förhållandet heller, så han tog rätt beslut åt oss båda. Han kunde ha gjort det på ett bättre sätt, men va fan, det var då, nu är nu, och vi båda är nog mycket lyckligare så här!

Det som inte dödar dig stärker dig, jag kommer bli Pippi Långstrump till slut! :yoparty

lappmögel skrev:
2570809 Låter ju onekligen som du har varit ner i riktigt rejäl svacka, Kineserna har ett uttryck som lyder "Draken lyfter bara i motvind". Så med andra ord måste det vända snart, med din inställning kommer du antagligen att sväva iväg utav helvete högt. Lycka till!!

Tack, jag trivs med mig själv och mitt liv nu, men det tog sin tid att gräva upp sig ifrån botten! Med en bra inställning och med vänner som verkligen bryr sig om en kan man komma precis så långt man vill dock! :tummenupp

Dock så är jag inte på topp än, har dagar då allt känns skit igen, som när jag loosade körkortet, det var ingen höjdare..

Last edited:

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
:pannkyss

Det är inte slut bara för att värmen försvinner och hojarna ställs in i garagen..
:krama

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Känner igen det där... Kris har jag nu, det regnar snöblandat (jobbar utomhus), är 2 grader, fick bara ut 35' förra löning (igår) och jag har inte knullat på flera timmar, men tyck inte synd om mig, jag tar mig igenom detta, hoppas jag, ska förska bita ihop! (Okok, jag vill ha lite sympati och uppmärksamhet).

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
Hagster skrev:
2570929 Känner igen det där... Kris har jag nu, det regnar snöblandat (jobbar utomhus), är 2 grader, fick bara ut 35' förra löning (igår) och jag har inte knullat på flera timmar, men tyck inte synd om mig, jag tar mig igenom detta, hoppas jag, ska förska bita ihop! (Okok, jag vill ha lite sympati och uppmärksamhet).

:tungan Tjöp en toppluva, till vilket huvud får du välja själv! ;) :pannkyss

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Milla skrev:
2570776 Jag har varit med om mycket skit i mitt liv, och det senaste året har verkligen varit en enda stor prövning.

Det började i december 2005 då jag blev fetdumpad av min dåvarande sambo samtidigt som utbrändheten verkligen slog till.
LIVSKRIS med diagnos stressrelaterad depression. Hela ens framtid, allt man planerat, bara försvann.

Var apatisk i några månader, vattenledningarna frös, och det fanns ingen ved= 9 grader inomhus som värst..
När man tagit sig i kragens å pass mycket att man orkade börja jobba lite igen så blev jag uppsagd från mitt vikariat på OKQ8´s huvudkontor. Det betydde att de ville skicka tillbaka mig till macken där jag redan varit i två omgångar och verkligen vantrivdes.. Funkade inte, och 100% sjukskrivning igen.

För att sysselsätta sig med något och slippa tänka på exet och allt annat så började jag riva köket i april för att renovera det, och det slutade med att jag upptäckte att taket är mögelskadat. Alla turen med säljarens dolda fel-försäkring, och med snickarna som skulle göra offerer mm tog sin tid, och för några veckor sedan fick jag svar att jag inte får någon ersättning. Pga normalt slitage mm mm.

Banken tycker inte om min ekonomi och "tvingar" mig till att sälja min pärla, hojen, annars hjälper de inte mig med pengar till renoveringen. :gråta

Den 10 oktober så blev jag dessutom av med körkortet för att ha kört i snitt 126 km/h på 90 väg. Yeah! Bor ute i skogen med en mil till Kungsängen, Bro och Bålsta, och med rätt kassa bussförbindelser. Som grädde på moset kom ju de 4000:- i böter man fick oxå. Totalt onödigt när man ändå inte har pengar till alla räkningar..

I lördags på SH-puben lyckas jag dessutom supa bort mina nycklar och min digital kamera. Fick krossa rutan på altandörren för att komma in, och pengar till en ny kamera har man ju inte..

NU så kommer jag äntligen till poängen med all denna text, och det är :

Jag är så jävla glad ändå, jag har mött så många helt underbara människor i sommar genom onsdagskörningarna och på Lunda. Har haft en av de bästa somrarna i mitt liv, och det är tack vare alla dessa hojpolare! Jag har skrattat mer de senaste veckorna än jag gjort på två år. Tack för att ni finns och förgyller mitt liv, ni är bäst!!! Gillar er som fan. Nämner inga namn, men jag hoppas att ni vet vilka ni är!!!

Dessutom fick jag behålla min enda trygghet jag hade kvar, min älskade lilla stuga.

Livet är jävligt ibland, men så jävla värt att leva!!! :yoparty

Edit: Jag är inte ute efter en massa sympati, och tycksyndommig-uppmärksamhet. Jag vill bara hylla mina fina vänner här, som fått mig tillbaka på banan!

Fan va löjligt, livet blir vad man gör det till.

Låter man ens sambo knäcka en så gör han väl det.

Låter man jobbet knäcka en så gör det det.

Ligger man o bölar händer inget och det vet man.

Kul att du haft en rolig sommar iaf.

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
Mavve skrev:
2570949 Fan va löjligt, livet blir vad man gör det till.

Tyvärr så styr man inte allt som händer i ens liv efter som det finns andra männskor inblandade i det.Du får tycka vad du vill, att jag är vek och löjlig. Det bjuder jag på! :tummenupp

Snail_shell skrev:
2570928 :pannkyss

Det är inte slut bara för att värmen försvinner och hojarna ställs in i garagen..

Ne, nu har vi ju en lång vinter framför oss att sitta inne och snacka skit och dricka bärs på ju! :yoparty

Last edited:

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
fan va skön inställning :tummenupp

hade jag haft 10miljarder hade du fan fått lite

Last edited:

lappmögel

Elin racing
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
ZX9R svarten
"Tack, jag trivs med mig själv och mitt liv nu, men det tog sin tid att gräva upp sig ifrån botten! Med en bra inställning och med vänner som verkligen bryr sig om en kan man komma precis så långt man vill dock!

Dock så är jag inte på topp än, har dagar då allt känns skit igen, som när jag loosade körkortet, det var ingen höjdare.."

Nä fy fan, att mista lappen måste vara tungt som satan, i mitt fall skulle jag nog gassssaaa ändå, för årets buss har redan passerat. Det tar tid att gräva sig upp igen, svårare än så är det inte, jag tror det viktiga är att man låter det ta tid och inte gör som många andra slänger sig in i nya förhållanden som bara leder djupare ner i skiten. Så mao gräv bara på så blir det bättre, det har det definitivt blivit för mig.

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
BMW R1200GSA
Bit ihop Milla det kommer bättre tider...TRO MIG...
Kul att se dig le i dessa tider ändå.:tummenupp
Se det från den ljusa sidan..NU kan det BARA bli bättre.:fakta

Lillan

Sky is the limit
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
javisst,o rosa är den....
Mavve skrev:
2570949 Fan va löjligt, livet blir vad man gör det till.

App,app,app- såhär säger man bara inte,till någon som har det jobbigt :mad:
Har du aldrig varit i den sitsen själv kanske? Isf tycker jag inte att du ska uttala dig alls. OM du har det eller kanske blir,ska du va j**ligt glad om du har polare som ställer upp då. Polarna är guld värda då,tro mig.

Till dig Milla,vill jag säga: du verkar iaf inte ha tappat hoppet,det är gött o höra. Visst _är_ livet trist ibland,men om man vet,att man har justa vänner...då känns det genast lättare. Skönt att din sommar varit bra iaf..och jag hoppas nästkommande sommar blir likaså.

Kramen

//Lillan

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
Valrog skrev:
2571030 Bit ihop Milla det kommer bättre tider...TRO MIG...
Kul att se dig le i dessa tider ändå.:tummenupp
Se det från den ljusa sidan..NU kan det BARA bli bättre.:fakta

Ja, allt löser sig! Idag hann jag precis med med bussen både till och från Kungsängen, så det kändes som om turen va på min sida idag iaf! :)
Hoppas vi ses snart igen mina vänner!! :krama

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
lasse kongo skrev:
2570985 fan va skön inställning :tummenupp

hade jag haft 10miljarder hade du fan fått lite

Schysst, glöm inte bort det om du vinner på Triss eller nått sen då ;) :tuttar

Så Är Det skrev:
2571043 Konstigt att det går utför när folk sjukskriver sig för att de inte trivs med sitt jobb...!

Jo, så kanske det såg ut, men nu var det faktiskt läkaren, jobbet och försäkringskassan tillammans som beslutade det, jag trodde själv att jag kunde jobba just för att jag inte ville vara en bidragsparasit.. Men med facit i handen var jag inte tillräckligt stabil...

Var glad att du aldrig mått så dåligt som jag gjort detta året! Det önskar jag INGEN! :näsblod

Last edited:

Så Är Det

Bannad
Gick med
26 Oct 2006
Hoj
såld
Milla skrev:
2571046
Jo, så kanske det såg ut, men nu var det faktiskt läkaren, jobbet och försäkringskassan tillammans som beslutade det, jag trodde själv att jag kunde jobba just för att jag inte ville vara en bidragsparasit.. Men med facit i handen var jag inte tillräckligt stabil...

Var glad att du aldrig mått så dåligt som jag gjort detta året! Det önskar jag INGEN! :näsblod

Är det då inte bättre att byte jobb istället för att bara säga "ok då går jag hemma"?

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
Så Är Det skrev:
2571067 Är det då inte bättre att byte jobb istället för att bara säga "ok då går jag hemma"?

Jo självklart, när jag klarar av att jobba heltid igen, så ska jag byta jobb. Just nu går jag på arbetsträning. Har blivit rådd av försäkringskassan att inte byta jobb förrens jag uppnått 100% arbetsförmåga igen. Har man inte varit i en liknande situation så förstår jag att det är svårt att förstå, varför man "bara" inte gör si eller så...

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha