Tycker ni "G-R" är bra för oss motorcyklister?

G-R Bra eller dåligt?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Status
Ej öppen för fler svar.

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
robbah99 skrev:
Jag gissar att snuten vet vem GR är men vad fan hjälper det när dom inte får stopp på honom. Hur skall dom kunna bevisa något.
Det finns flera på forumet som vet vem han är men knappast lär säga nåt.
Nej, det vet väl alla på detta forum vid det här laget, att man måste bli haffad in action för att betala för sin dumhet...
Det gäller att hålla sig undan.. ;-)

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
En sån med klocka :/
-dB_mike skrev:
Det finns nog många som tittar på filmerna och tänker, fan jag måste ta mc-kort o skaffa en värsting så jag kan köra som ghostrider för det ser ju kul ut. :yoparty
Man undrar hur det går för dom? :confused: Om dom höjer eller sänker premierna. :fatta!
Varför ska du ha körkort? :kocko

Tobbe79a

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2004
Hoj
Blade 929 -00
inget

Hygglo skrev:
Som sagt..Tycker ni på Sporthoj att "G-R" gör oss motorcyklister en tjänst när dom spelar in sina filmer??
Det är väl ändå INGEN som får en adrenalinkick av att titta på filmerna, och åker ut i trafiken och kör olagligt? ELLER?
Får vi alla lägre eller högre försäkringspremier tack vare Ghostrider filmerna?
Vad tror ni?

Så länge han inte kvaddar sig själv eller någon annan så kan det ju knappast vara hans fel att premierna är så höga...

Det är ju snarare alla blåbär som köper värstinghojar som förstahoj och uppenbarligen inte klarar av att hantera dem som leder till att premierna är som de är. GR kan ju inte lastas för att en massa spånskallar med utskitet äppelmos i stället för en hjärna försöker ta efter och göra likadant. Det är INGEN som tvingar dem att köra så. Det är som att anklaga den tuffa tjejen i klassen som först började röka att ha fått alla andra tjejer i gänget att också börja röka. Var och en har en EGEN vilja! De med svag personlighet som är osäkra på sig själva tar naturligtvis efter och försöker vara lika "balla" som han. Nu säger jag inte att alla som kör fort och aktivt är GRwannabees utan jag syftar på dem som ser filmen och sen sticker ut och kör om bilar på högersidan.

De flesta av oss här gillar väl att åka på ett hjul och att köra fort men det är förhoppningsvis pga den egna kicken/ njutningen och inte för att GR gör så...

Måste också tala om att jag köpte GR2 och kommer köpa trean... Jag tycker det är jävligt underhållande att se poliserna bli blåsta. Polisen är bra, men det finns många rötägg också som aldrig ens borde tänkt tanken att bli polis.

Mitt polishat grundar sig i att en nära anhörig till mig blev ihjälkörd av ett fyllo. Jönköpingspolisens arbete i det ärendet var minst sagt katastrofal! Mer tafatta jävlar har jag aldrig skådat. Vilket moppefucko som helst hade skött det bättre. Nog om det.

Det är ju många som klagar på att polisen stoppar och granskar hojar pga felaktigt placerad utrustning etc.... och jag vet flera här i stan som tex. har stått och tankat när en förbipasserande polis har fått syn på dem och tvärnitat och gjort u-sväng och sedan gjort flygande besiktning typ... Rena trakasserier enligt mig. Jag tycker inte att det är mer än rätt att någon jävlas tillbaka mot dem! GR är ett lysande exempel på detta tycker jag!

Dessutom är det ju bra lönsamhet i det han gör.... han har förmodligen mer pengar än både ni och jag...

Så, få se hur många som hoppar på mig nu då....? Någon som känner sig träffad som vill börja? :arsele

robbah99

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Suzuki VZ1600 (kuståm)
Jag har träffad på ett antal trafikpoliser och alla har varit skit, jag moppefukkomyser när jag ser GR dra dom vid näsan. Tack GR.

GR's härmapor som kör ihjäl sig (finns dom ens?) får skylla sig själva.

Skulle hans körning direkt orsaka någon annans död får han ta straffet som kommer från myndigheter eller hämndlysten släkting.

Snack om att han skulle driva upp premier osv är bullshit såklart.

Negativ press ang sporthojsåkare är det nog ganska många bakhjulsåkare, däcksbrännare, fortkörare osv som hjälper till med själva. Skyll inte på GR.

Ride on!!!

stifmaister

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2004
Hoj
CBR 600
Första filmen va skoj, för då va det nått nytt och jävligt crazy, 2an sög zesam! samma skrot i annan förpackning. Skulle då aldrig falla mig in att sponsra han eller tomtarna som flyger runt med sina kameror genom att KÖPA skiten. Kan jag hällre vara olaglig jag me och ladda ner filmen/filmerna om jag blir sugen på att se det igen. Men det e ju bara kul att se 1gång...

Tror en eventull bloppers rulle skulle varit bättre, dessvärre inte så lång bara! Men hade ju iallafall varit nått annorlunda om man gör ett misslyckat försök att dra polisen och hojen skär eller kedjan går av. Eller möjligtvis när han lowside:ar i en rondell och man får slowmotion från tankkameran när han glider framför hojen in under en lastbil... Jaja skit samma för mig får han la hålla på om han vill. Han har faktiskt underhållt mig i hela 134 minuter av mitt liv

robbah99

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Suzuki VZ1600 (kuståm)
stifmaister skrev:
Eller möjligtvis när han lowside:ar i en rondell och man får slowmotion från tankkameran när han glider framför hojen in under en lastbil...

stifmaister skrev:
Han har faktiskt underhållt mig i hela 134 minuter av mitt liv

Jepp, och du betalade inte ens för det utan som tack vill det se han bli överkörd av en lastbil?

:7peta :kocko

Hygglo

Solskens knutte...
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
XV1600
stifmaister skrev:
Första filmen va skoj, för då va det nått nytt och jävligt crazy, 2an sög zesam! samma skrot i annan förpackning. Skulle då aldrig falla mig in att sponsra han eller tomtarna som flyger runt med sina kameror genom att KÖPA skiten. Kan jag hällre vara olaglig jag me och ladda ner filmen/filmerna om jag blir sugen på att se det igen. Men det e ju bara kul att se 1gång...

Tror en eventull bloppers rulle skulle varit bättre, dessvärre inte så lång bara! Men hade ju iallafall varit nått annorlunda om man gör ett misslyckat försök att dra polisen och hojen skär eller kedjan går av. Eller möjligtvis när han lowside:ar i en rondell och man får slowmotion från tankkameran när han glider framför hojen in under en lastbil... Jaja skit samma för mig får han la hålla på om han vill. Han har faktiskt underhållt mig i hela 134 minuter av mitt liv
:yoparty :tummenupp :cdevil Håller med.....Tycker dessutom att filmerna blev "sämre" när man fått veta att det är flera olika personer som kör och inte bara en som kör....

robbah99

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Suzuki VZ1600 (kuståm)
Stifmaister och Hygglo har förstört 1 minut av mitt liv med sina värdelösa inlägg. Vänligen låt er filmas när ni blir mosade vid en obevakad järnvägsövergång så jag sen kan sno filmen på nätet.

Hygglo

Solskens knutte...
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
XV1600
robbah99 skrev:
Stifmaister och Hygglo har förstört 1 minut av mitt liv med sina värdelösa inlägg. Vänligen låt er filmas när ni blir mosade vid en obevakad järnvägsövergång så jag sen kan sno filmen på nätet.
Öhh då blir det svårt för mig att se filmen.... :3freak
Det jag menar är att det skulle bli en bättre film om det inte var 1,5 timmar med en varvräknare som ligger i botten och en massa bilar som flaxar omkring...Man vill ju se något smarrigt! Film NO1 :hihi var ju kanon jusst för att det var film NO1... efterföljarna är svåra att få lika bra efter som man förväntar sig så j-a mycket mer av dom...

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Jag tror folk i största allmänhet har mer ont av motorcyklar än av bilar. Och GR späder på...men det gör han jävligt bra.

robbah99

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Suzuki VZ1600 (kuståm)
Hygglo skrev:
Det jag menar är att det skulle bli en bättre film om det inte var 1,5 timmar med en varvräknare som ligger i botten och en massa bilar som flaxar omkring...Man vill ju se något smarrigt! Film NO1 :hihi var ju kanon jusst för att det var film NO1... efterföljarna är svåra att få lika bra efter som man förväntar sig så j-a mycket mer av dom...

Vad är smarrigt då? Kom med konstruktiv kritik så kanske GR får lite feedback ifall han nu bryr sig, fast han kanske bara gör det för sitt eget höga nöjes skull.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Första filmen vädjade till mina fartlustar och ledde till ett personligt moraliskt förfall; måste erkänna att det var ascoolt att se. Men som sagt, andra människors liv sätts i fara och nu har GR liksom blivit en hel institution. Det snackas om filmerna på TV, radio, i tidningarna osv... alla moppefuckon ser föraren som sin idol samtidigt som röster höjs från andra håll om att förbjuda sporthojar helt.

Hygglo

Solskens knutte...
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
XV1600
robbah99 skrev:
Vad är smarrigt då? Kom med konstruktiv kritik så kanske GR får lite feedback ifall han nu bryr sig, fast han kanske bara gör det för sitt eget höga nöjes skull.
Han borde helt klart ha smygfilmat när han var på förhör hos polisen! för det måste han fan ha varit.. skulle vara kul att ha med i filmen.. :D + Mer snutjaga... :yoparty eller hur dom spelade in filmerna.. dom måste ju haft ett antal skåpbilar att gömma sig i när det blev för hett.. :va Filmat hur dom lurade snuten helt enkelt.
I första filmen trodde åtminstonde jag att det var EN galning som körde..Men som det är nu så är det flera, bl.a stuntkillar som wheelar osv. Är det mer som är fake? "allt" går ju att göra med en dator nu för tiden..Jag menar 300 blås på E4:an är det fler som har gjort även om dom inte har roadracing bakgrund...

Last edited:

robbah99

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Suzuki VZ1600 (kuståm)
Hygglo skrev:
Är det mer som är fake? "allt" går ju att göra med en dator nu för tiden..Jag menar 300 blås på E4:an är det fler som har gjort även om dom inte har roadracing bakgrund...

"Vem som helst" kan köra i 300 på E4:an men att i hög fart köra slalom på det sättet i rusning är det inte många som pallar/klarar.

Jag är övertygad om att det inte är fake alls. Även om filmen säkert (likt ALLA filmer) klippts ihop på ett sätt för att höga spänningen.

Men, visst. Jag skulle också hellre sett lite mer förnedring av trafikpoliser.

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
BMW R90s skrev:
Alla bestick i handväskan?

Förvarar du dina bestick i handväskan? :D

Angående GR så tycker jag det verkar handla mer om klassisk svensk avundsjuka!
Att killen är så "fräck" att han vågar ta betalt för eländet, usch och fy.....

Han är väl knappast den enda som ligger och pressar över 200 på våra svenska underbara vägar?
Varför kör ni sporthoj egentligen, för att hålla hastighetsgränserna..? :corn

Tobbe79a

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2004
Hoj
Blade 929 -00
Jidetoft skrev:
Angående GR så tycker jag det verkar handla mer om klassisk svensk avundsjuka!
Att killen är så "fräck" att han vågar ta betalt för eländet, usch och fy.....

Han är väl knappast den enda som ligger och pressar över 200 på våra svenska underbara vägar?
Varför kör ni sporthoj egentligen, för att hålla hastighetsgränserna..? :corn

Kan bara hålla med... :corn

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar