tycker ni om Glidarn???

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Nockis skrev:
hahahah ok å själv åker du omkring på en RD?????????de är ju sööta de också=)=)==) :fyllisar

Om jag skulle byta hoj skulle det vara till en RD, dom ÄR snygga utan kåpa och annat styre.
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Nockis skrev:
..bara inte nsr martin börjar jämföra den med sin hoj som hjan brukar=) :arsele

Va en snäll pöjke nu så ska jag va snäll tillbaks... :rolleyes:

Förlåt för att jag gillar min hoj jäkligt mycket förresten, såfort jag ska betygsätta nån hoj blir det lätt att man, iaf jag, jämför med sin egen...

Trevligt att du är orolig för vad jag kommer säga iofs :D

Smaken är som baken, jag ser ingen fördel (men många nackdelar) i att åka runt på en "blysläde" med 15 hk i 16 års ålder, det hoppas jag du gör... Du missförstog mig lite i andra tråden, vilket inte va så konstigt, skrev kanske lite felaktigt... Jag tycker inte man ska skuta huvvet av dom som kör custom, jag kan bara inte förstå varför man väljer en sån hoj, ska det va custom ska det, som nån sa, va över 1000 cc och man ska va 50+, ha långt skägg och skinnväst, tycker jag, hehe... (jag kommer förmodligen inte åka custom då heller, men iaf...)
 
Last edited:

KawaF3771

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerhankmo, Finland
Hoj
Suzuki GS 500 E -99
Mikael Cagiva skrev:
Tja, själv har jag ingen direkt kritik mot deras utseende. Under sommarn fanns det två flickor och en pojk lika gamla som mig som körde glidare/custom 125:eek:r i min skola.
De verkade vara helt ok, ända tills man startade motorn. Ljudsensationen man hade väntat sig med diverse extra krimskrams på avgassystemet kom helt enkelt inte, det lät mest som som en gammal Tunturimoppe :huvet .
Men man kanske inte behöver ha igång motorn hela tiden, det är väl lika bra att bara posera med en sådan hoj :) .

Kan ju bero på att det är en Aprilia Red Rose 125 som är 2-takt och låter förjävligt... ska ju vara 4-t om det ska vara nått...

Nockis skrev:
hahahah ok å själv åker du omkring på en RD?????????de är ju sööta de också=)=)==) :fyllisar

Tror ärligt att man kan ha mycket roligare med en RD 125 än en glidar 125:a :fatta!
 
Last edited:

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ducati 748 2002
KawaF3771 skrev:
Kan ju bero på att det är en Aprilia Red Rose 125 som är 2-takt och låter förjävligt... ska ju vara 4-t om det ska vara nått...
Jo, det är ju helt sant att det är en som kör en Red Rose. Men jag tror att maskinen jag syftade var en Kymco fyrtaktare.
 

Johanjulgran

#25 supermotard
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Brottby
Hoj
KTM 450 SMR -07
fax skrev:
Kul med nån som vågar vara annorlunda och köpa en 125à custom :tummenupp jag trodde alla ynglingar villa ha så snabba hojjar som möjligt ?
Där hade du fel :tungan här kollar man efter möjligheter också. Cagiva och liknande kan ju bara åka raktfram och svänga lite. men med Dt kan man göra det och mycket annat tex. bakhjulet :D




Nockis. Hojen ser ju rätt shyst ut. men inte riktigt min smak.
 

Nockis

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2004
Ort
norrköping
Hoj
Sym husky 125-99
Johanjulgran skrev:
Där hade du fel :tungan här kollar man efter möjligheter också. Cagiva och liknande kan ju bara åka raktfram och svänga lite. men med Dt kan man göra det och mycket annat tex. bakhjulet :D




Nockis. Hojen ser ju rätt shyst ut. men inte riktigt min smak.
ok fan had eockså siktet inställt på en offroad et ttag..men i dne prisklasen som jag ahde tänkt så tyckte jag dte var bätter med en hoj som bara är et tpar år gammal än en lite äldre dtr eftersom jag inet är nått mekar geni....terevligt med en normal kille!!!! :Bugar
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Nykan skrev:
Den nya NSR:en är den slöaste av dom nyare sport 125:eek:rna? Eller har jag fel?

Den har väll 29 hk med ostrypt CDI-box, det är inte kasst. Det är skillnad på 13 och 29 hk, men inte överdrivet stor på 29 och 34, jag ser många fördelar i NSRn, den hojen passar mig, bra körställning, go motor med skapligt jämn och bra effektkurva för att vara tvåtakt och snygg design, det är några av sakerna som tilltalar mig...

Över 25 hk är okej, men vad är det i en custom? 15? lär ju inte gå att trimma dom så mycket, det är det jag menar... Dom är rätt tunga med....
 

Nockis

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2004
Ort
norrköping
Hoj
Sym husky 125-99
NSR_Martin skrev:
Den har väll 29 hk med ostrypt CDI-box, det är inte kasst. Det är skillnad på 13 och 29 hk, men inte överdrivet stor på 29 och 34, jag ser många fördelar i NSRn, den hojen passar mig, bra körställning, go motor med skapligt jämn och bra effektkurva för att vara tvåtakt och snygg design, det är några av sakerna som tilltalar mig...

Över 25 hk är okej, men vad är det i en custom? 15? lär ju inte gå att trimma dom så mycket, det är det jag menar... Dom är rätt tunga med....
men du att lila gubben allt går :D beror på vad man vil bara!!!!hahaha
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Nockis skrev:
men du att lila gubben allt går :D beror på vad man vil bara!!!!hahaha
Jag tror jag hade tröttnat snabbt på en seg 15-hks fyrtakts motor, och ha ständiga fotpinneskrap...

Custom ska väll va över 1000cc och man sk va 40+ ungefär, bli gubbe i 16 års ålder och köra 125a som ändå inte låter som "en custom ska låta" känns fel, den sitlen passar inte mig...

Du värkar ta åt dig rätt hårt, dåligt tecken... Men, ta inte åt dig va jag säger, du har väll inte hojen för min skull, jag kan bara inte fatta varför man väljer en custom, jag måste vara :kocko :hihi
 
Last edited:

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Ort
Timrå
Hoj
vtr 1000
NSR_Martin skrev:
Jag tror jag hade tröttnat snabbt på en seg 15-hks fyrtakts motor, och ha ständiga fotpinneskrap...

Custom ska väll va över 1000cc och man sk va 40+ ungefär, bli gubbe i 16 års ålder och köra 125a som ändå inte låter som "en custom ska låta" känns fel, den sitlen passar inte mig...

Du värkar ta åt dig rätt hårt, dåligt tecken... Men, ta inte åt dig va jag säger, du har väll inte hojen för min skull, jag kan bara inte fatta varför man väljer en custom, jag måste vara :kocko :hihi

Man tröttnar ganska snabbt på 30 hästar också.
 

Forkman

Uppe bland molnen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Nepp
Nockis skrev:
ok fan had eockså siktet inställt på en offroad et ttag..men i dne prisklasen som jag ahde tänkt så tyckte jag dte var bätter med en hoj som bara är et tpar år gammal än en lite äldre dtr eftersom jag inet är nått mekar geni....terevligt med en normal kille!!!! :Bugar
Har du bråttom när du skriver eller?
 

Jonathan

Guest
*host*.. annorlunda?

Inget ont om sådana hojar, men den är inte snygg.

Och vågar man ens fråga hur mycket den kostade :confused:

Och jämför man vikt/effektförhållande så blir man inte alltför upphetsad.

aja, det vara bara min åsikt det.
 

Flodis

Overtaker
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Turbo och 4 hjul.
helt ok hoj men säger som dom flesta andra, det är inte min smak.
Som NSR martin sa: minst 25hk :banana
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
Flodis skrev:
helt ok hoj men säger som dom flesta andra, det är inte min smak.
Som NSR martin sa: minst 25hk :banana

Vad har du själv då?? :hihi
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top