Typiska svenska presenter att ge bort?

En burk surströmming, ett halsband gjort av älgbajs, ett par träskor och en flaska Absolut!

Nu är det till tyskar, men är det till jänkare så är ett tips saltlakrits!

Min familj känner en amerikansk familj där morsan sa det att dom har bara sötlakrits i staterna men hon älskade saltlakrits.

Dock var det något år sen det kanske är annorlunda nu, det vet inte jag.

Nu är det till tyskar, men är det till jänkare så är ett tips saltlakrits!

Min familj känner en amerikansk familj där morsan sa det att dom har bara sötlakrits i staterna men hon älskade saltlakrits.

Dock var det något år sen det kanske är annorlunda nu, det vet inte jag.

Stämmer. Djungelvrål och turkisk peppar har det burits med några gånger...

Marabou chokladkakor är också en hit. Den mörka choklad varianten går inte att få tag i här borta och mjölkchokladen och schweizernöten har jag bara sett på IKEA. Det och glas från Orrefors/Kosta brukar våra vänner uppskatta (fem kilo choklad blev det senaste resan...). Om du köper glas från fabrikerna i Småland så kan du räkna med att priset är ungefär en femtedel av vad det kostar i USA.

Riktig guld-soja brukar jag köpa med till mig själv (hittar bara den utspädda blaskvarianten här), men det kanske inte är någon höjdarpresent direkt...

Färskvaror, frukt och liknande plockar dom av dig i tullen så det kan du skippa.

Ska man frakta glas så får det inte vara inslaget. Det syns nämligen inte vad det är i röntgenapparaten.

Jag slår aldrig in nånting om jag vet att det ska igenom tullen. Bara en extra anledning för dom att riva upp allt man äger och har...

Angående glaset så innehåller det väl bly som bara blir svart i deras röntgenapparat. Glas-glas brukar gå bra, men skålar och liknande brukar de alltid vilja titta närmare på.

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick