Typiskt!!

Eli

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Husaberg 650 Supermotard -04
Tja allihopa!

Har så här lägligt till sommaren torskat lappen! Får tillbaka det om några månader, men fan va det kliar i gashanden!!

Jag vet att det finns många duktiga moppepojkar där ute, och att man kan leka hyfsat med en vespa...

Nu till frågorna: nån som har tips på roliga eu-moppar/moppar som är tacksamma att trixa med?

Samt: Kan jag ta förarbevis för eu-moppe även om jag torskat lappen?

Någon...?

Rock on! Och kör så det ryker!
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
tror inte du kan åka eu moppe om kortet är indraget, de kör man med Eu moppe kort (typ asså) eller B kort. Vanlig moppe (30kmh mopp) får du köra. så de blir väll å trimma skiten ur en Honda MT50s eller Yamaha DT50 ;)
 

LowFlyer

#3570
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Västerås
Hoj
1098S '07, 749S '05, 750 SS.i.e '99
tror inte du kan åka eu moppe om kortet är indraget, de kör man med Eu moppe kort (typ asså) eller B kort. Vanlig moppe (30kmh mopp) får du köra. så de blir väll å trimma skiten ur en Honda MT50s eller Yamaha DT50 ;)

Och det skulle vara lagligare att köra den än att köra en EU-moppe :va.

Då kan han ju lika bra fortsätta att köra med hojjen han har, och möjligen åka dit för olovlig körning. Om man åker dit på en trimmad moppe så lär han väl åka dit på det + att fordonet inte är skattat/registrerat etc. En trimmad moppe är ju ingen moppe längre, bara en 50cc MC som inte är reggad etc, eller?
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Och det skulle vara lagligare att köra den än att köra en EU-moppe :va.

Då kan han ju lika bra fortsätta att köra med hojjen han har, och möjligen åka dit för olovlig körning. Om man åker dit på en trimmad moppe så lär han väl åka dit på det + att fordonet inte är skattat/registrerat etc. En trimmad moppe är ju ingen moppe längre, bara en 50cc MC som inte är reggad etc, eller?

jag gjorde ju en ;) gubbe
 

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös
Archive%5CProduct_images%5C27%5CLarge%5C27-355_l.jpg

Gashandtag med motorcykelljud
Gör om barncykeln till en motorcykel! Fästs på styret i stället för det vanliga cykelhandtaget. När du vrider på handtaget låter det som en motorcykel som gasar. En given succé hos barn i alla åldrar.

:D :tungan
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Tja allihopa!

Har så här lägligt till sommaren torskat lappen! Får tillbaka det om några månader, men fan va det kliar i gashanden!!

Jag vet att det finns många duktiga moppepojkar där ute, och att man kan leka hyfsat med en vespa...

Nu till frågorna: nån som har tips på roliga eu-moppar/moppar som är tacksamma att trixa med?

Samt: Kan jag ta förarbevis för eu-moppe även om jag torskat lappen?

Någon...?

Rock on! Och kör så det ryker!


vad gjorde, hur många månader blev det samt vadfick du i böter
 

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Tja allihopa!
Massa text...
Ang att få köra moppe, ska du ha eu-moppe och köra lagligt får du fixa förarbevis. Kostar väl 1000-1500 skulle jag tro. Det borde inte vara problem att få ta förarbevis, vad jag vet krävs inte ens synkontroll.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Archive%5CProduct_images%5C27%5CLarge%5C27-355_l.jpg

Gashandtag med motorcykelljud
Gör om barncykeln till en motorcykel! Fästs på styret i stället för det vanliga cykelhandtaget. När du vrider på handtaget låter det som en motorcykel som gasar. En given succé hos barn i alla åldrar.

:D :tungan

:yoparty :rock
 

Eli

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Husaberg 650 Supermotard -04
vad gjorde, hur många månader blev det samt vadfick du i böter

Accade om några bilar, som jag tyckte saktade in helt onödigt, på Rålambsleden (mellan norrmälarstrand och lindhagensplan) strax innan viadukten. Efter att jag passerat bilarna och kommer ut på rakan ser jag grisarna. Bromsar in kraftigt direkt, men försent. Han som sköt gömde sig en bra bit före.

Lasern visade 104 kmh på 50 sträcka.

(Men jävlar vad jag försvarade mig till Länsstyrelsen!) Faktum är att det är dubbelfiligt i båda riktningar och strax blir en 70-väg.

Han som tog hand om mig var ingen trafikpolis och jag slapp därav moralpredikningar och dyl. Han var skittrevlig och berättade egna mc-anektdoter samt tipsade hur jag kunde få ner straffpåföljderna... (fast i det läget hjälper det ju föga. Som brorsan min skulle sagt: hit me boten gubbjävel så jag kan dra!)

Nåväl, fick fyra mån indraget körkort (neddraget från fem då jag behöver det i tjänsten) samt 4000 kr i böter.

Hmm... förra säsongen gick jag gipsad.

Att jag inte lyssnade på mina coola vänner som inte kör hoj för de då "skulle köra ihjäl sig diReKct!"


Nä, jag ska banne mig starta en moppefuckoklubb! Nån som e me...?

Archive%5CProduct_images%5C27%5CLarge%5C27-355_l.jpg

Gashandtag med motorcykelljud
Gör om barncykeln till en motorcykel! Fästs på styret i stället för det vanliga cykelhandtaget. När du vrider på handtaget låter det som en motorcykel som gasar. En given succé hos barn i alla åldrar.

:D :tungan

Haha tack! Fick de facto en av min flickvän förra veckan! :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top