Tysk importerad Rs 125a

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Hur kom du fram till det?

Närmre till saltvatten

Min polare har kollat upp en del om import o så, tydligen påstår många att ska man ha hoj från tyskland så är de finare hojarna lite söderutligare (eller hur fan man nu säger :tungan ). Jag tänkte att det är lika bra att varna, risken finns ju att det stämmer

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Hoj
Ducati MS 1100S
på rs 06-08 finns det inget juks med krök o grejs.. dem stryps endast med cdi box. Vad det gäller strypningsstaster från mc kompaniet så är det så att du måste ha bänkningspapper. Jag importerade min rs 07:a o fick köpa strypningssats från mc kompaniet. Sedan vart ja tvungen att bänka den och sen för att besiktiga den så måste du ha 1) bänkningspapper som intygar 11 kw 2) intyg som visar att strypningen är godkänd (ett rött häfte på tyska om du köper strypning från mc kompaniet)

Har importerat en 600. Köpt strypsats från MC-kompaniet och monterat själv. Intygade att det var rätt monterat och hojen gick igenom reg-besiktningen utan problem. Behövs ingen bänkning. Vitsen med Mc-kompaniets strypningar är att det inte behövs bänkning eftersom de är typgodkända. Men det gäller mellanklassare. 125:eek:r är kanske annorlunda eftersom du fick bänka.

Last edited:

Gustavsson

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
Aprilia RS 125 SÄLJES
Hur är det att köpa en redan importerad RS 125?
De flesta man ser på blocket är privatimporterade.

MrGangsta

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 - 07
Hur är det att köpa en redan importerad RS 125?
De flesta man ser på blocket är privatimporterade.

jag har gjort köp där ägaren importerat fordonet o så länge papper på hojen e i ordning o typ det finns papper på att den e servad i sverige oså så ska de inte va några bekymmer

Gustavsson

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
Aprilia RS 125 SÄLJES

Gustavsson

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
Aprilia RS 125 SÄLJES
Vaknat på fel sida? Jag frågade aldrig hur bra den var, vi pratade angående köp av redan importerat fordon.

veinge_dt

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
DT125R SM
Närmre till saltvatten

Min polare har kollat upp en del om import o så, tydligen påstår många att ska man ha hoj från tyskland så är de finare hojarna lite söderutligare (eller hur fan man nu säger :tungan ). Jag tänkte att det är lika bra att varna, risken finns ju att det stämmer

Inte så ofta man är ute o kör med sin RS på stranden. :)

MrGangsta

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 - 07
Okej. Vilka papper är det som ska finnas då?

Jag har tittat på denna. Vad tror du om den?

http://www.blocket.se/vi/16338321.htm?ca=21_s

Den ska enligt ägaren varit nyservad för 40 mil sedan.

papper som typ intygar att dem tillhör mcn.. papper o allt som har gjort på den.. både typ servicar o grejs i tyskland o servicar här i sverige.. jag tycker du ska fråga ägaren om han har papper på att den e servad.. nu vet du ju inte om han har servat den själv eller om de e verkstad som har servat.. jag skulle aldrig köpa en hoj som inte vart servad på verkstad.. oavsett om de e import lr svensksåld

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!