Tyska däck?

Stenqvist

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Honda VTR 1000 SP-2 2005
Hej,
Dax att inhandla nya däck... Min fråga är: Har någon handlat från www.reifendirect.de nån gång som kan säga något om däckkvalitén? Visserligen är däcken rätt billiga där (ex Michelin Pilot Power fram+bak 2500:) men vad vet man om produktionen, gummiblandningen och prestandan :va

Vet nån något så är jag tacksam för tips
// Stenqvist

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Stenqvist skrev:
Hej,
Dax att inhandla nya däck... Min fråga är: Har någon handlat från www.reifendirect.de nån gång som kan säga något om däckkvalitén? Visserligen är däcken rätt billiga där (ex Michelin Pilot Power fram+bak 2500:) men vad vet man om produktionen, gummiblandningen och prestandan :va

Vet nån något så är jag tacksam för tips
// Stenqvist

Spelar det ngn roll var man köper tex Michelindäck, av Berras Gummi eller Kent däckkrängare, Michelin som Michelin? Eller missar jag ngt :va Själv handlar jag av www.reifenversand.com , kanon.

Stenqvist

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Honda VTR 1000 SP-2 2005
PGH skrev:
Spelar det ngn roll var man köper tex Michelindäck, av Berras Gummi eller Kent däckkrängare, Michelin som Michelin? Eller missar jag ngt :va Själv handlar jag av www.reifenversand.com , kanon.

Vet inte säkert men nån sa att de stora däcktillverkarna har sina fabriker i olika delar av världen och om tyskarna köper sina däck från ex estland så lär de ju ha en annan gummiblandning är de som görs i ett seriöst land.
Men är det samma skit var man än köper ifrån så är det ju lugnt :tummenupp

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Stenqvist skrev:
Vet inte säkert men nån sa att de stora däcktillverkarna har sina fabriker i olika delar av världen och om tyskarna köper sina däck från ex estland så lär de ju ha en annan gummiblandning är de som görs i ett seriöst land.
Men är det samma skit var man än köper ifrån så är det ju lugnt :tummenupp

Aha, då kanske det kan vara skillnad på däck och däck...

gearhead

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Hoj
Blitz-liter
Hej hej.

Jag handlade mina däck från Tyskland,inga problem, hade dom på tre dagar.
Personligen har jag svårt och tro att gummiblandningen skulle vara sämre i Riket än här i Sverige.
Anledningen till billigare priser handlar nog snarare om moms och konkurens, det finns 80 miljoner tyskar och 9 miljoner. Koppla det till en tendens med mer sporthojar än glidare så borde det ju snarare vara bättre däck i Tyskland än i lilla custom Sverige.

avfartsgatan

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
Sålda
Inga fel på däck från www.reifenversand.com
Går riktigt bra att beställa därifrån också, fick mitt på tre dagar. Han aldrig köra slut det föränn jag hamnade i diket, men jag fick uppfattningen att det funkade lika bra som det jag hade innan. Tror dock inte att det är någon skillnad utan att det är samma däck kvalité från samma producent t.ex. Bridgestone som i mitt fall.

Förstår överhuvudtaget inte varför man köper däck i Sverige till dom överpriserna som vi har här :va

Dr.Bike

Guest
Håller med.
Köper inte däck i sverige längre. Började handla bildäck i Tyskland för länge sedan och numera hojdäck.
Att det skulle skilja på samma däck gjorda i olika fabriker tror jag är skrönor som svenska däcksförsäljare sprider ut, samtidigt som de påstår att just de fått "de bra däcken"

Ett stort däcksbolag har inte råd med den badwill detta skulle generera, och precis som Mac Donalds så ska en burgare smaka lika vart på jorden man än köper den.

Är det nu SÅ att skillnader skulle finnas trots allt, så kan jag garantera att lilla Sverige INTE skulle stå först i kön att få de finaste däcken... *if you think about it*

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0