Tyska modeller

Cagiva_mito

Love your bike like you love your girl
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Yamaha r6 Yzf -02
Ja nu är det så att jag har hört & läst att lätt mc i tyskland ska gå i 80Km/h
och att dom har en mindre förgasare och saknar en avgasport?? det tycker jag låter lite konstigt:kocko..Nu vill jag ha ett riktigt svar på den frågan vet ni inte exakt hur det ligger till behöver ni inte skriva nåt...Jag behöver veta precis hur det är
Tack i förhand:) :tummenupp

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Cagiva_mito skrev:
Ja nu är det så att jag har hört & läst att lätt mc i tyskland ska gå i 80Km/h
och att dom har en mindre förgasare och saknar en avgasport?? det tycker jag låter lite konstigt:kocko..Nu vill jag ha ett riktigt svar på den frågan vet ni inte exakt hur det ligger till behöver ni inte skriva nåt...Jag behöver veta precis hur det är
Tack i förhand:) :tummenupp

Finns lätta motorcyklar i Tyskland som är strypa precis som i Sverige också. Dom modellerna dom stryper till 80Km/H är dom som får köras med ett speciellt körkort där nere eller nått sånt. Bara kolla upp det hela innan du köper? Åk till säljaren, provkör, märker du att den går strypt fråga han var den är strypt. Och stannar den på 80km/h har den troligvis blackbox (strypt i varvtal). Och då får du helt enkelt pilla väck den.

Cagiva_mito

Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Yamaha r6 Yzf -02
Padde skrev:
Finns lätta motorcyklar i Tyskland som är strypa precis som i Sverige också. Dom modellerna dom stryper till 80Km/H är dom som får köras med ett speciellt körkort där nere eller nått sånt. Bara kolla upp det hela innan du köper? Åk till säljaren, provkör, märker du att den går strypt fråga han var den är strypt. Och stannar den på 80km/h har den troligvis blackbox (strypt i varvtal). Och då får du helt enkelt pilla väck den.[/QUOTE

Så 80km/h modellen är strypt i blackboxen..så den är alltså som en vanlig modell fast en extra strypning??? :va

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Cagiva_mito skrev:
Så 80km/h modellen är strypt i blackboxen..så den är alltså som en vanlig modell fast en extra strypning??? :va

Kan vara så, kan också inte vara så. Har läst nått om att dom plockar bort avgasportarna också. Läs vad Shoik har skrivigt i andra sånna här trådar, han kan RS import och det lär väl ungeför vara samma sätt dom gör på dom flesta. Men det kan vara så att en helt vanlig hoj som kan säljas i sverige kan säljas där nere också fast dom sätter på blackbox som stryper vid 80km/h. Kolla efter fullpower hojar helt utan strypningar från början bara ist om du ändå ska köra ostrypt. Du märker ju om den är strypt eller inte när du provkör.

Cagiva_mito

Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Yamaha r6 Yzf -02
Padde skrev:
Kan vara så, kan också inte vara så. Har läst nått om att dom plockar bort avgasportarna också. Läs vad Shoik har skrivigt i andra sånna här trådar, han kan RS import och det lär väl ungeför vara samma sätt dom gör på dom flesta. Men det kan vara så att en helt vanlig hoj som kan säljas i sverige kan säljas där nere också fast dom sätter på blackbox som stryper vid 80km/h. Kolla efter fullpower hojar helt utan strypningar från början bara ist om du ändå ska köra ostrypt. Du märker ju om den är strypt eller inte när du provkör.

Okeej tack så mkt :) då vet jag:p

lundmarkarn

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2005
Hoj
Leter en
Men finns ju hojjar i tyslkand oxå som har 20kw, å ändå är 125: or..
Dom blir väl lite krångliga att regga som lätt mc (11kw) i sverige eller ?

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
lundmarkarn skrev:
Men finns ju hojjar i tyslkand oxå som har 20kw, å ändå är 125: or..
Dom blir väl lite krångliga att regga som lätt mc (11kw) i sverige eller ?

då är det en full power cykel och går som mellan hoj

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...