tyska webb däck, var byter jag i göteborg?

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Gbg
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Har just fått hem ett pilot road 2 från tyskland och vill hitta något billigt och bra ställe och kränga på det. Var gör jag detta smidigt och billigt i göteborg?
 

skalman77

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda 600 Hornet
Däckia på Hisingen

Hej,

köpte samma däck som dig från tyskland. Ringde runt till ett antal ställen och fastnade för Däckia. De bytte för 100:- och vill du ha balanserat också så får du ge 200:- inkl byte. (Jag valde detta, alltid skönt att veta att däcket är balanserat.) Dock så måste du komma med lös fälg till dem då de inte kan montera bort från hojen. Men jag köpte 2 pallbockar på biltema och slet av fälgen. Inga större problem trots att jag inte tidigare tagit bort däck på mc.

/Henke
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Byt själv och tanka för hundringen, balanseringen kan du strunta i, jag har aldrig märkt någon skillnad.
 

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Gbg
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Hej,

köpte samma däck som dig från tyskland. Ringde runt till ett antal ställen och fastnade för Däckia. De bytte för 100:- och vill du ha balanserat också så får du ge 200:- inkl byte. (Jag valde detta, alltid skönt att veta att däcket är balanserat.) Dock så måste du komma med lös fälg till dem då de inte kan montera bort från hojen. Men jag köpte 2 pallbockar på biltema och slet av fälgen. Inga större problem trots att jag inte tidigare tagit bort däck på mc.

/Henke

100 spänn låter ju bra, gjorde dom bytet direkt?
 

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Gbg
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Byt själv och tanka för hundringen, balanseringen kan du strunta i, jag har aldrig märkt någon skillnad.

Byta själv är ingenting jag har tid med, dessutom skulle jag säkert skada fälgen. Behöver man verkligen inte balansera däcket?
I och för sig så har mina tidigare michelindäck inte behövts balanseras...
 

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Gbg
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Menar du balanserad på fälgen eller på cykeln, för om det va cykeln så måste du väl tagit dit den? :confused:

däcket:tummenupp
När det gäller på hojen så är det ju bara att se till så att den spårar med framhjulet. Är det det du menar med "balansera på cykeln"?
 
Last edited:

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Dekkman ute i oljehamnarna...

150kr fälgen, balanserat och klart, men du får ta loss hjulet själv...
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Mölndals däckservice 150.-/fälg inkl. balansering (lös fälg.)
Superbike 195:-/fälg inkl. balansering (lös fälg) kommer du med hela hojen kostar det 345:-/fälg
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Vad behövs för att byta själv då? Sorry att jag lånar tråden lite. =)

Tre däckjärn (Biltema, 19 spänn styck), en redig planka och en polare.
Ett byte på en landsvägshoj brukar ta 5-7 minuter per fälg om man har bråttom, är man rädd om lacken det dubbla, då behövs en trasa också.

Fönsterputs, diskmedel eller annat "glidmedel" är också bra.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Mölndals däckservice 150.-/fälg inkl. balansering (lös fälg.)
Superbike 195:-/fälg inkl. balansering (lös fälg) kommer du med hela hojen kostar det 345:-/fälg

Men satan då, ni har det bra där nere i götet. Här uppe får man vara glad om man klarar sig med 200 spänn, och då muttrar dom ändå oftast något missnöjt.
 

Skrot

Medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Rikets värn i väst
Hoj
Drömmer om CB1000R
Mölndals däckservice 150.-/fälg inkl. balansering (lös fälg.)
Superbike 195:-/fälg inkl. balansering (lös fälg) kommer du med hela hojen kostar det 345:-/fälg

Säker på att balanseringen ingår hos Mölndals däckservice? Vill inte ifrågasätta dig, undrar bara för jag fick mitt däck bytt förra veckan hos de. Var inte jag som lämnade in det (bortrest), och det slog mig nu att jag vet inte om balanseringen ingick i priset.

Annars får du ett jättebra :)rolleyes:) hos yamahacenter, 600:- skulle de ha för byte av däck om man inte köpte däck av de :)
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top