tyskimport

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Landskrona
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Jag funderar lite på att i mån av ekonomi, att till våren importera en tysk Ducati 1000SS, men då jag har rätt dålig koll på det där med kostnader för bilåka, kostnader för inregistrering och vad man nu måste göra för att få hojen godkänd i Sverige så undrar jag vad det tillkommer kostnadsmässigt att hämta en hoj säg 100 mil enkel resa i Tyskland med bil och släpkärra, samt vad det innebär och kostar att registrera den i Sverige. Vidare undrar jag ifall ni som redan har importerat hojar fått provköra hos tyska handlare/privatpersoner, jag har hört blandade bud gällande detta.

/Arbetsflyktarn
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
zilog skrev:
Jag funderar lite på att i mån av ekonomi, att till våren importera en tysk Ducati 1000SS, men då jag har rätt dålig koll på det där med kostnader för bilåka, kostnader för inregistrering och vad man nu måste göra för att få hojen godkänd i Sverige så undrar jag vad det tillkommer kostnadsmässigt att hämta en hoj säg 100 mil enkel resa i Tyskland med bil och släpkärra, samt vad det innebär och kostar att registrera den i Sverige. Vidare undrar jag ifall ni som redan har importerat hojar fått provköra hos tyska handlare/privatpersoner, jag har hört blandade bud gällande detta.

/Arbetsflyktarn

Finns bra info kring detta.
Prova Sök
import
importera
osv osv
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Hör av dig när det börjar närma sig.

Är sugen på att plocka hem en XBR500 eller nåt annat kul därifrån.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
zilog skrev:
Jag funderar lite på att i mån av ekonomi, att till våren importera en tysk Ducati 1000SS, men då jag har rätt dålig koll på det där med kostnader för bilåka, kostnader för inregistrering och vad man nu måste göra för att få hojen godkänd i Sverige så undrar jag vad det tillkommer kostnadsmässigt att hämta en hoj säg 100 mil enkel resa i Tyskland med bil och släpkärra, samt vad det innebär och kostar att registrera den i Sverige. Vidare undrar jag ifall ni som redan har importerat hojar fått provköra hos tyska handlare/privatpersoner, jag har hört blandade bud gällande detta.

/Arbetsflyktarn

Kolla upp vad hojen skulle kosta hos firmor som har s.k parallellimport.

T ex www.rmconsult.se och www.mc-kompaniet.se Har köpt hojar från båda ställen, fungerar kanon, inga konstigheter alls och du slipper allt krångel med att frakta hem hojen själv och eve kostnader det innebär. :)
 

*Micke*

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2005
Ort
Stockaryd
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K5
Tycker vi kan samordna en resa till våren! Jag ska själv kanske hämta en Zx6R till våren och det blir ju alltid billigare att vara några stycken.... Räkna med ca 2000:- för regestrering sedan tillkommer ju resan.
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Har också funderat på att åka över plurret och införskaffa hoj. Just nu tillåter inte ekonomin det men till våren så kanske. Är ute efter en zx9r, cbr900 lr nått ditåt. Sätter också upp mig på listan för intresserade av en samresa dit för att kapa kostnaderna för resan.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top