Tyskland=dubbdäck, funkar det?

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Har hört att det är förbjudet med Dubbdäck i tyskland. Hade planer på att ta mig till bordershop i puttgarden som ju ligger i tyskland. Det är ca 500 meter att köra, knappt det.. Men Är det tillåtet och blir man stoppad annars? Hade tänkt åka till helgen och som det ser ut nu är det ju en hel del snö ute iallafall. Så någon som vet om det är tillåtet med dubbdäck eller ej? :näsblod

Mr.Dna skrev:
Har hört att det är förbjudet med Dubbdäck i tyskland. Hade planer på att ta mig till bordershop i puttgarden som ju ligger i tyskland. Det är ca 500 meter att köra, knappt det.. Men Är det tillåtet och blir man stoppad annars? Hade tänkt åka till helgen och som det ser ut nu är det ju en hel del snö ute iallafall. Så någon som vet om det är tillåtet med dubbdäck eller ej? :näsblod

NIX! :(

HenRRik skrev:
har du en jävelusisk otur står dom o sätter dit dig i tullen.

Jag börjar nog nästan låta lite småjobbig med frågandet. Men det låter på dig som det inte är speciellt stor sannolikhet att det är något man blir "tagen" för? jag har själv inte varit i tyskland innan under vintertid så känner mig jävligt frågande till det hela bara. Men tack för svar :tummenupp

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick