tyskland eller sverige, det är frågan..

Shalalalala

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2007
Ort
Jönköpings län
Hoj
Yamaha R6-06
tänkte höra om nån har koll på hur mycket det skiljer i pris på ett nytt skinnställ om man köper dom i sverige eller tyskland? eventuellt italien med..
 

Die-hard

PigWheels
Gick med
24 Jan 2006
Ort
falun
Hoj
ingen
jag snackade med en kille här i jönköping som importerar skinnställ från tysklad och säljer dem billigt.. det va iofs ett år sen. men han håller säkert fortf. på. han sålde Vanucci. och enligt honom så va just Vanucci ett av de större märkena i tyskland. inte en jävla aning själv, men han hade kanske rätt.. och i så fall kan du kolla in vanucci.de

annars vill jag nog minnas att furstenhoff tipsade nån annan kille om skinnställ från sin butik. tydligen ganska billigt och skulle också hålla måttet. hör med fursten.
 
Last edited:

jajemen

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBX 550 F
Rätt mycket billigare blir det...
Köpte skinnställ i Tyskland från www.fc-moto.de för ca 7000kr och det kostar lite över 10000 i Sverige. Italien har jag ingen koll på.
 

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati SF 848
Gigantisk prisskillnad.
Mitt tips är att beställa online från tyskland ev. att köpa om du ändå är där av någon anledning.
Köpte mitt berik Ls1 ställ för 620-680 Euro om jag inte mins fel, kostade runt 10-11 här hemma.
Övrig utrustning är med billigare i Tyskland. Kolla även butiker i England, har fått höra i efterhand att där skall finnas något billigt med.

Själv handlade jag på www.fc-moto.de , mkt bra sortiment men fick dock ringa ner o gnälla vid 2 tillfällen. Kolla först så dom har produkterna tillhands annars har underleverantörerna en viss förmåga att dryga ut på tiden.

Mvh. Jens D
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Som många sagt, Stor skillnad.
Köpte mitt arlen ness motardställ från fc-moto.
Kosta 550 euro (det roligare är att frakten är typ billigare från tyskland än från en svensk butik).
Vett ejj vad stället går på i Sverige men troligen rätt mkt mera.

Sen ett tipps, ska du beställa från fc-moto så ring innan o kolla så dom verkligen har grejjerna i lager, annars kan man få vänta månader!
 

Pake75

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2007
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha fzs 1000
Kolla hos motoin.de
Köpte en Arlen Ness Gore-Tex jacka för 1800kr inkl frakt
 

Shalalalala

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2007
Ort
Jönköpings län
Hoj
Yamaha R6-06
Som många sagt, Stor skillnad.
Köpte mitt arlen ness motardställ från fc-moto.
Kosta 550 euro (det roligare är att frakten är typ billigare från tyskland än från en svensk butik).
Vett ejj vad stället går på i Sverige men troligen rätt mkt mera.

Sen ett tipps, ska du beställa från fc-moto så ring innan o kolla så dom verkligen har grejjerna i lager, annars kan man få vänta månader!

tackar!
ingen koll på hur man hittar skinnställ för tjejer där med?;)
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
jag köpte också mitt på www.fc-moto.de tror jag gav 6400:- ink frakt hem till dörren.. samma ställ här hemma kostar 10 000:- kolla på fc... dom brukar ha lite dam ställ då och då..

ang: vanucci - så är det ganska billiga ställ... görs i Italien om jag inte mins fel.. har haft ett sån, dock åkte jag i det bara 3 gånger å sålde det sen. Enligt mig så är det helt ok ställ, men jag lägger hällre någon krona till och köper ett berik eller nått.... www.louis.de säljer Vanucci ställen även www.bikeshop.se men betydligt dyrare för samma grejer.

Jag röstar för import..!!!
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top