Harmon Rabb
Gudomlig sporthojare
Jag tittade på Autozug förra året. Om jag var ute efter en motorcykelsemester nere i Sydeuropa skulle jag utan tvekan ta det alternativet före något annat. Även om jag tänkte resa med någon mer exklusiv sportbil där milkostnaden måste tas med i beräkningen hade jag tagit tåget. Är man ute i tid behöver det inte bli särskilt dyrt. Det finns kampanjpriset. Det såg jag när jag var inne på hemsidan förra året.
Tyskland har sin tjusning, men efter några timmar tröttnar man. Snitthastigheten är sällan mycket högre än om man kör i svenskt motorvägstempo under högsäsongen på Autobahn. Man kan bitvis hålla 180- 200 km/h för att sedan hamna i kö och stå helt stilla. Sedan alla vägbyggen...
Allt det där slipper man med tåget.
Tyskland har sin tjusning, men efter några timmar tröttnar man. Snitthastigheten är sällan mycket högre än om man kör i svenskt motorvägstempo under högsäsongen på Autobahn. Man kan bitvis hålla 180- 200 km/h för att sedan hamna i kö och stå helt stilla. Sedan alla vägbyggen...
Allt det där slipper man med tåget.