Det enda papper du behöver ha med dig är fahrzeugbriefet o hojen hänger i luften utan ägare tills du regbesiktigat den... Utan fahrzeugbrief så får du aldrig in den i systemet o den kommer för evinnerliga tider att hänga i luften !
Du behöver ett giltigt regbevis (Fahrzeugbrief) som du tar med till regbesiktningen (kan vara ett par sidor eftersom alla tidigare ägare står där) Utan ett sånt är det i stort sett omöjligt att regga hojen i Sverige så se till att du får kopior på dokumentet innan du slår till.
Bara av nyfikenhet, vad ska du ta in för hoj?
AP skrev:Tjenna.
Vilka papper är det man ska få med sig och postar man ägarbytet i tyskland eller går det bra att göra det hemma eller hur funkar det?
Tacksam för svar.
Du måste tyvärr va på plats i Tyskland när du "skrotar" hojjen ur det tyska systemet.
Detta görs på Zulassungsstelle med helt hopplösa öppettider. T ex 07-12 på vardagar å inget helgöppet så lägg in ett par dagar med ledighet från jobbet i importbudgetten.
http://www.einfach-autos.de/kfz-haendler/staedte/
eller
http://www.kfzzulassungsstellen.de/
Hojjen ska skrotas i tyskland och du ska ha med Fahrzeugsbriefet i original till bilprovningen. Ta en kopia innan för bilprovningen behåller Briefet.
Har tagit hem 3 (iofs äldre hojar) från Tyskland och jag har aldrig behövt göra någonting av det du nämner i Tyskland. Bara hämta och köra hem (i skåpbil) Sen till Bilprovningen med Fahrzeugbrief i näven...klart!
Du måste tyvärr va på plats i Tyskland när du "skrotar" hojjen ur det tyska systemet.
Detta görs på Zulassungsstelle med helt hopplösa öppettider. T ex 07-12 på vardagar å inget helgöppet så lägg in ett par dagar med ledighet från jobbet i importbudgetten.
http://www.einfach-autos.de/kfz-haendler/staedte/
eller
http://www.kfzzulassungsstellen.de/
Hojjen ska skrotas i tyskland och du ska ha med Fahrzeugsbriefet i original till bilprovningen. Ta en kopia innan för bilprovningen behåller Briefet.
Bumpar upp lite. Var i beviset ser man vilken årsmodell det är? Blir inte riktigt klok. Verkar inte stämma riktigt.
Jag tror inte du ser årsmodellen i beviset direkt utan du måste i så fall kolla av chassinumret. Det man ser i beviset är första registreringsdatum har jag för mig.
Nej tänkte väll, hittar fan inte årsmodell. Bara första registreringsdatum. Men det verkar ju inte stämma med vad han sa för årsmodell. Det "ska" vara en 2002a men första registreringsdatum är 2000.
Finns det någon sida man kan kolla chassinumret mot?
Nej tänkte väll, hittar fan inte årsmodell. Bara första registreringsdatum. Men det verkar ju inte stämma med vad han sa för årsmodell. Det "ska" vara en 2002a men första registreringsdatum är 2000.
Finns det någon sida man kan kolla chassinumret mot?
En sak till
Om jag lika väl ska registreringsbesikta nu så kan jag ju lika gärna regga den som 25kw. Hur går jag lättast/billigast till väga då?
Föresten hojen i fråga är en Yamaha fzs600 2000.
Tack för svaren föresten
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |