Tyst i radion mellan kl.7-8

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Att det tystnar på svensk reklamradio förstår jag inte det positiva i för oss som redan hatade den, lyssnar folk på det de inte gillar? :confused:
Jag personligen är nyfiken på vad som skulle hända samhällsmässigt om "skvalet" försvann. Som kommersiella radio och TV-kanaler, alla internetsidor som Youtube, facebook och alla bloggar mm. Och all reklam. Alla födda efter -90 skulle nog få en hjärnblödning av tystnaden.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Jag personligen är nyfiken på vad som skulle hända samhällsmässigt om "skvalet" försvann. Som kommersiella radio och TV-kanaler, alla internetsidor som Youtube, facebook och alla bloggar mm. Och all reklam. Alla födda efter -90 skulle nog få en hjärnblödning av tystnaden.

Är väl bara titta på nordkorea? :tummenupp

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Jag håller mig till P1 och BBC. Jag föredrar pratradio framför musik. Jag ogillar musik i radio så pass att jag retar mig på signaturmelodier. Men, jag är ju lite udda också.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Nä det klart, bättre vi förbjuder kommersiell radio.. Kanske borde förbjuda kommersiell tv samtidigt, bara dokusopor å skit endå.. :tummenupp

Eller så ändrar vi så att radiostationer får köpa rättigheter på samma sätt som TV, så man köper rätten att sända schlagerpoprnbsoulhelvetet i den kanal som betalar mest så kanske vi kan få lite bra musik i radion?
Kommersiell TV tycker jag hursomhelst är en annan sak, samma program visas sällan på två kanaler vilket ger fler kanaler än en existensberättigande.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
:yoparty

...hon trycker på alla mina knappar samtidigt, jag formligen avskyr den människan, hon har fanimig inget eget att komma med, har en enormt irriterande röst och är så förbannat självgod och präktig...

Lite som en äldre Amy Diamond när jag tänker på't. :D

Kunde inte sagt det bättre själv, Amy Diamond måste ju vara hennes okände dotter...

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Själv står jag för att jag lyssnar på radio... gärna Adam o Gry på morgonen och sen Bandit...

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Men mailbombade gjorde ni :D

Reinfeldt mejlbombad

8.000 mejl från arga lyssnare har kommit till regeringskansliet efter en reklamradiokampanj. Som mest inkom 200 mejl i minuten.

http://svt.se/2.27170/1.1797977/stort_genomslag_for_reklamradiokampanj

Jag slår vad om att många av dom mailen uttrycker samma sak som i kommentarer runt om på nätet idag... Dom flesta tycker det var jäkligt skönt med en paus från skiten och beklagar att det bara var en timme.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jag slår vad om att många av dom mailen uttrycker samma sak som i kommentarer runt om på nätet idag... Dom flesta tycker det var jäkligt skönt med en paus från skiten och beklagar att det bara var en timme.

Om man inte gillar reklamradio, hur märkte man då tystnaden?

För man är väl inte så dum att man plågar sig själv med något man inte gillar?

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Ducati Monster S2R
Fråga är hur många som betalar radio/tv-licensen?
Många som vill slippa reklamen i radio men samtidigt "myglar" med licensen?
Hur ska det hela gå ihop?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Fråga är hur många som betalar radio/tv-licensen?
Många som vill slippa reklamen i radio men samtidigt "myglar" med licensen?
Hur ska det hela gå ihop?

Myglar? Här myglas inget, jag ger bara fan i att betala. Det kan väl någon annan betala som med allt annat :va

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Eller så ändrar vi så att radiostationer får köpa rättigheter på samma sätt som TV, så man köper rätten att sända schlagerpoprnbsoulhelvetet i den kanal som betalar mest så kanske vi kan få lite bra musik i radion?
Kommersiell TV tycker jag hursomhelst är en annan sak, samma program visas sällan på två kanaler vilket ger fler kanaler än en existensberättigande.

Eller bara låter det vara folkets val vad de väljer att lyssna på? Tycker man morgon zoo är världens pest så lyssna inte på det då :va Viktigaste är väl att det inte bara är statens egna kanaler som existerar..

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Om man inte kan någonting om någonting kan man alltid bli radiopratare i kommersiell radio. Se det positivt, det sparar in lite skattepengar iallafall.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Väldigt många människor (inklusive mig) jobbar på arbetsplatser där det finns mer än en anställd, och då kan man inte alltid välja vilken kanal som spelas.

Därför är väldigt många människor glada över att skvalet tystnar ibland.

Jag tycker det skulle finnas någonstans att maila/sms'a och begära att dom stängs av för alltid, istället för som nu, att rädda reklamradion.

ICEMANnen

Koi-karpar är fina fisken
Gick med
21 Feb 2004
Hoj
None whatsoever
radio rix är en riktig spya .

På förra arbestplatsen (mekanisk verkstad = hörlurar) var det bara rix eller mix megapol som gick o få in på grund av nån oförklarlig skugga men de där titti o roger trigga mig nåt så inihelveT, mådde nästan fysiskt illa av att höra dom ignoranta idioterna.
sista 2 åren var det bara mp3:an som gällde på morgonen iaf.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha