Kör bara i medvind och i vindens hastighet....... Jag har öronproppar i vart jag än åker.Jag störs en del av vindbrus. På långfärd blir det ju självfallet öronproppar, men jag skulle vilja ha en öppen hjälm som är så tyst som möjligt. Vad har ni för tips?
Det där är bara halva sanningen, hjälmens aerodynamik, tillsammans med dig, ställ och hoj, spelar minst lika stor roll, även om det är en öppen hjälm. Hjälmen för ju med sig det ljud den själv skapar. Testa med ett par riktiga hörselkåpor, först knackar du till i städet med en fast nyckel, och sen slår du lika hårt i hörselkåpan, hörs båda lika mycket/lite?En hjälm som sluter tätt om DINA öron som en hörselkåpa är tyst.
Det är den tystaste öppna hjälmen för DIG.
Tyvärr kan den hjälmen ha nackdelen att klämma obehagligt på sidorna av din skalle.
Så ju mer tryck DIN skalle klarar utan att DU tycker det är obehagligt, dessto tystare.
Knepigt det här.
Jag kan tänka mig att det var tyst ! I Peltor hjäm.Jag åkte med Peltor hjälm när jag hade snöskoter, det var nog klart bästa alternativet om man snackar tyst hjälm..
//Tanken
Har det funnits någon sedan Yes Silentium gick i graven?Jag åkte med Peltor hjälm när jag hade snöskoter, det var nog klart bästa alternativet om man snackar tyst hjälm..
//Tanken
Har ofta sett dom använda Shoeis Neotech II, det är en öppningsbar typ integral. Jag köpte en sån till mig själv, samt rekommenderade jag Camilla, så jag har en vit, och hon har en svart.Vad använder snuten?
skulle tro att dem använder aktiva hörselskyddVad använder snuten? Eller dom kör med öronproppar dom med?
Jag störs en del av vindbrus. På långfärd blir det ju självfallet öronproppar, men jag skulle vilja ha en öppen hjälm som är så tyst som möjligt. Vad har ni för tips?
Lol. Men ibland kan det nog faktiskt vara så.Tyst öppen hjälm? Jag tror man skall leta efter märket Oxy-moron, faktiskt.
Håller med om att den faktiskt var bra.Borde ju förståt att man skulle bli narrad , men ska knäppa kort på den..
Har du något/några exempel som passar i MC hjälm?skulle tro att dem använder aktiva hörselskydd
Har du något/några exempel som passar i MC hjälm?
Vet att Alpine t.ex. har proppar med filter och finns säkert andra men tänkte om du hade erfarenhet av någon du tycker är bra.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|