Tystminut ! ! !

SMoto

på diet
Gick med
5 Jan 2004
Ort
Karlstad
Hoj
ZX10 -08, Corvette C6, Audi A5
håller med dig, men ta denna synvinkeln.
Förutsätt att ninjan körde över tilllåten hastighet och lastbilen hade klarat sin omkörning galant förutsatt att gällande trafikregler följs. Men eftersom mc kommer fort ur kurvan och valet för truckern är att preja av bilen från vägen. L-chaffisar är ofta duktiga förare....
Säger bara "tänkt om" med det..
Fel tråd....i know!

bmwjohan skrev:
sen en sak till. det dog en kille på en blå ninja för någon dag sedan i mina hemtrakter. det stod att en lastbil precis hade avslutat en omkörning och då bromsade den mötande motorcyklisten omkull sig utan någon anledning. mc-föraren hamnade under lastbilen och dog. polisen ska undersöka och kolla om det är något fel på hojens bromsar stod det i tidningen. min pappa åkte förbi olycksplatsen bara någon minut efter att olyckan hade skett. jag åkte ut med han till platsen och han berättade var motorcykeln hade legat och var föraren låg och jag tittade på bromsspåren och sånt. det är 100% uppenbart att lastbilen har gjort en idiotomkörning som han inte hinner avsluta innan rakan är slut. mckillen kommer i kurvan in på rakan och får en lastbil i sitt körfält. han panikbromsar och går omkull och hamnar under lastbilen I SITT EGET KÖRFÄLT och dör. det är helt uppenbart att lastbilsföraren ljuger om att han hade avslutat omkörningen, men han verkar inte ens misstänkas vara skyldig. nej det är bromsarna på hojen det är fel på!!!! :huvet :huvet

tänk om ted bundy eller vad han hette, massmördaren i USA, hade bott i sverige. då hade han bara behövt köpa en lastbil och sen hade han kunnat åka ut och krocka med bilar till höger och vänster och dödat lika många personer och sen bara sagt att oj då, det var inte mitt fel så hade han kommit undan helt utan straff.
 

sweden123

sweden123
Gick med
22 Aug 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
750 es special med 1186 r motor,Isr.Marvic etc..Byggd och ägd av grottis innan jag pga omständigheter fick ta över.Samt en 84 1100+ Katana som fått nytt hjärta nu;)
Vila i frid..

Pär BRMC
 

vx800

Medlem
Gick med
7 Jun 2005
Ort
Varberg
Hoj
Suzuki vx800 (först en rödmetallic...skrotad, nu en blåmetallic.)
R.I.P
Än en gång har det hänt.......

/Jonas
 

egnam

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2005
Ort
vingåker
Hoj
Bmw
MC Olyckan

Hans1974 skrev:
:( R.I.P !

Hans / Hasse /



Varför????
Kan inte säga något som får det onda att gå bort..........kan bara säga att jag finns här för er.
En stor tanke till sambon och pojkarna.

Vila i frid.


Magnus Larsson
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
SMoto skrev:
håller med dig, men ta denna synvinkeln.
Förutsätt att ninjan körde över tilllåten hastighet och lastbilen hade klarat sin omkörning galant förutsatt att gällande trafikregler följs. Men eftersom mc kommer fort ur kurvan och valet för truckern är att preja av bilen från vägen. L-chaffisar är ofta duktiga förare....
Säger bara "tänkt om" med det..
Fel tråd....i know!

jag tror inte att ninjan körde för fort, men hänsyn till hur långa bromspåren var, var hojföraren låg, var hojen låg och var kollisionen skedde med avseende till kurvan med dålig sikt. lastbilsföreren är skyldig i detta fall.
 

SMoto

på diet
Gick med
5 Jan 2004
Ort
Karlstad
Hoj
ZX10 -08, Corvette C6, Audi A5
bmwjohan skrev:
jag tror inte att ninjan körde för fort, men hänsyn till hur långa bromspåren var, var hojföraren låg, var hojen låg och var kollisionen skedde med avseende till kurvan med dålig sikt. lastbilsföreren är skyldig i detta fall.

Då är det illa :död
 

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Gefle
Hoj
Nope
Citat:
Inskickat av bmwjohan

sen en sak till. det dog en kille på en blå ninja för någon dag sedan i mina hemtrakter. det stod att en lastbil precis hade avslutat en omkörning och då bromsade den mötande motorcyklisten omkull sig utan någon anledning. mc-föraren hamnade under lastbilen och dog. polisen ska undersöka och kolla om det är något fel på hojens bromsar stod det i tidningen. min pappa åkte förbi olycksplatsen bara någon minut efter att olyckan hade skett. jag åkte ut med han till platsen och han berättade var motorcykeln hade legat och var föraren låg och jag tittade på bromsspåren och sånt. det är 100% uppenbart att lastbilen har gjort en idiotomkörning som han inte hinner avsluta innan rakan är slut. mckillen kommer i kurvan in på rakan och får en lastbil i sitt körfält. han panikbromsar och går omkull och hamnar under lastbilen I SITT EGET KÖRFÄLT och dör. det är helt uppenbart att lastbilsföraren ljuger om att han hade avslutat omkörningen, men han verkar inte ens misstänkas vara skyldig. nej det är bromsarna på hojen det är fel på!!!!

**i detta fall så är det jusjälvklart lastbilsförares fel men vågar inte stå för det han gjort,köra om personbilar med en lastbil går ju inte precis lika fort som med en personbil(innehar CE kort själv) det ska vara en bra raksträcka och inte en kurvig väg om man ska pyssla med det. jävla.... :huvet :mad: :kocko
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top