Steffo K
3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Stekhet!
Tyvärr så blir Gauloises blåa färgen kvar i GO!!!! förlagan i år.Vad har du tänkt för lack? Vit/svart/röd färgsättning med deras rejs-mönster. Eller gul, som deras klassiska rejsgula!
Snygga insug! Jag körde med origina insugsgummin som jag slipade ur så att det gick att klämma på 35mm Mikuni TMX. Men det krävdes lite varmluft och något glidmedel för att få dit dem . Givetvis slipade jag ur den invändigt kanten för att matcha.
Hur gjorde du dina?
Nej inte mer än att kolven blir lite svagare. Jag lade mycket tid på cylindrarna på denna reservmotor så 'lämnade' kolvarna orörda.Ska du inte öppna fönstren i kolvarna lite mer, eller finns det någon nackdel att matcha dem mot insugsportarna?
Jag gjorde det, men å andra sidan hade jag en hel del problem med att få till en bra bestyckning och att stiften dog så fort jag körde i stadstrafik.
Nej inte mer än att kolven blir lite svagare. Jag lade mycket tid på cylindrarna på denna reservmotor så 'lämnade' kolvarna orörda.
436an (cc) kommer jag lägga ännu mer tid och den får ju Wiseco smidda kolvar som är starkare (denna motor 'bara' gjutna prox kolvar).
OK. Mittenspalten skulle jag nig ibte röra, men lite mer fyrkantiga hål i öveigt hade jag chansat på . Jag körde Wiseco-kolvar i min gamla Bettan. Efter några haverier så hade jag borrat till maxdimension som fanns då. Minns inte vad det var idag men jag har för mig att det var 2mm över originaldimension. Kan det ha varit 64mm?
Jag tror det blir blått iår. Nästa vinter ska jag eventuellt skaffa en överdel (har underdelen av kåpan) och en bakdel samma som Jarno Saarinens 1972 års TZ250 som han VM med.. Så här..
View attachment 353936
Jag ska köra TM34or med egna stora insug och orginal portade reedcages med boysen reeds i 358an..(179cc/cylnder)Grymt projekt och imponerande kunskaper du besitter!
En tanke ang. filmen ovan. Är inte 28mm förgasare lite i minsta laget om man ska ha kräm ur en 175cc-cylinder? Kollar man på 125or så redan där är 28mm ganska klent.
Jag tackar för dessa fina ordGrymt projekt och imponerande kunskaper du besitter!
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|