Tzr 125 äter tändstift

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200
Tändstiften går bara kanske 10 mil som max och sen så är dom oljiga och måste bytas, Den ryker även mycket.

Är det för att den får för mycket olja och hur ställer jag isf in den till rätt mångd?

Fräd

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
Japanskt och Österrikiskt
Här har du en liten lista med saker du kan kolla/göra. Börja med det enklaste och se om det blir bättre.

1. Sätt i rätt tändstift
2. Bestycka förgasaren rätt
3. Kolla att reedbladen ser friska ut
4. Kolla om kolv+ringar mår bra

Finns säkerligen ytterligare saker som någon annan kan fylla på med.

unknownuser

Student
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
---
Du bör nog göra ett test för att se om du kör på för fet blandning... tyvärr orkar jag inte beskriva hur det går till exakt, men leta upp en hemsida för företaget Addemoto och ladda ner deras mopedkatalog. Där finns anvisningar om hur du ska gå till väga för att ställa in blandningen rätt. Lycka till! /anders

Bikeboy500

{-_-}
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Yamasaurus RD500, Honda CR500, Yamaha TZR250
Vikingarockaren skrev:
Tändstiften går bara kanske 10 mil som max och sen så är dom oljiga och måste bytas, Den ryker även mycket.

Är det för att den får för mycket olja och hur ställer jag isf in den till rätt mångd?

Jag gissar att du är inne på rätt spår med din gissning om för mycket olja, nu vet jag inte hur din oljepump ser ut, men jag har haft liknande problem på min 500:a som botades med att justera ner oljepumpen en aning.

Har du ändrat något på hojen, avgasrör, luftfilter, oljesort....?

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200
Efter att ha läst på lite mer så har jag kommit på att den får alldeles för mycket soppa.

Det jag tycker är konstigt är att den gick skitbra i början men att den började dra för mycket soppa senare så att den misständer och stiftet till slut blir svart och oanvändbart.

Är det någon som har nån ide om vad det kan vara för fel? Jag tror inte att det bara är att bestycka om heller eftersom den gick bra förut.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
vad har du för huvudmunstycke?. börja med att kolla ifall det är original. Du sa att hojen gick bra. Det brukar de göra trots fet blandning. ett tag.....
tur att du har för fet blandning och inte tvärt om. :tummenupp

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...