Tzr 125, hackar kraftigt...

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Hej!

Jag har nu bytt kolv och cylinder...håller på och kör in den...men nu är det så att den hackar otroligt mycket, det är lååånga hack :3freak, trodde först de var avgasporten men sen tog ja loss vajrarna och ställde den i öppet läge...

Den misständer på höga varv alltså och den är rätt död i botten nu när porten är helt öppen, men de kostiga är att den SKA ju varva ur men den gör inte de...har iofs inte testat att byta tändstift...testade att byta huvudmunstycket till 230 från 210...det var inte nån skillnad...

Nu är frågan är de tändningen elr är det nått annat tycker det verkar konstigt att det här händer nu precis när ja bytt kolv och nynikasilerad cylinder...

Vad är fel?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
ut med dig och byt stift för böveln!!! du kan ju för sjutton inte köra med samma stift du hade i när motorn rasade!..

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Varför bytte du från 230 munstycke till 210 :va

om den hackar så är blandningen för tunn!! (om det är förgasarrelaterat, kan ju givetvis finnas fler anledningar)

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
MattE. skrev:

om den hackar så är blandningen för tunn!! (om det är förgasarrelaterat, kan ju givetvis finnas fler anledningar)
Läs om läs rätt....från 210 till 230 skrev ja.....elr rättare sagt till 230 från 210....=)

KTMgubben

KTMgubben
Gick med
3 Apr 2004
Hoj
KTM 950SM -07
Hade samma problem på min för en veckan sedan när jag körde in min nya kolv...
Jag bytte tändstift, så gick den bra ca 5 mil, därefter började den hacka igen.. Det visade sig att den fick för mycket bensin så att jag flyttade ner bränslenålen ett snäpp, sen så har det inte vatt några problem med det längre.

Solid snake

Guest
MattE. skrev:

Nehedu, det hackar om den är för fet!

Trådstartaren, byt stift, funkar inte det så blås ur förknasaren.

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Sådär nu så har ja bytt stift...

Jag har testat att köra med öppen luftburk och med 230 munstycke...då gick de varva ur den på halvgas...alltså är inte tändningen nått fel på....

Jag satte på locket till luftburken och bytte tillbaka till 210 munstycket...
Efter detta hackade den mycket igen, sen så flyttade jag ner nålen till max och då kunnde man varva den itll 10´000-10´500rpm men man kan fortfarande inte varva ur den...kan detta bero på att den inte är inkörd elr ska ja byta ner till 200 munstycke och höjja upp nålen lite...?

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
frogge skrev:
suck köp riktiga grejer från början
hmm...menar du att ja ska köpa en aprilia........ja än så länge har jag nog bara läst 10-20 trådar om skurna Rs 125:eek:r denna sommaren men men det kommer nog fler...:tummenupp

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Solid snake skrev:
Hepp, då ljuger förmodligen kolvtillverkarna då.

ljuger å ljuger, dom överdriver gärna lite. har du en hoj som du vill ska gå bra så kan du gasa från början, vill du att den ska gå länge ska du mesa från början, men hur kul är det?

ja "körde in" min nya kolv 2mil ungefär... jag hade en TZR...

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...