TZR -99 nerplockad

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Jaha, då är hon nerplockad i delar och jag håller på att fixa lite med henne..
Har ju klarat reg-besiktningen nu och ska sätta på sportluftfilter, nytt munstycke i förgasaren, ostrypt rör ska på.
Men har lite frågor som nån vänlig själ kanske kan svara på? :tomten

Vilket munstycke tror ni är okej? Sitter 210 original och ska ha på ostrypt rör och sportluftfilter, så är lite vilsen, men jag tänkte börja med att testa 230, eller är det för litet?

Var någon som kunde fixa skruvar och grejjer ifrån TastyNuts här på forumet va?

Och sist men inte minst; hojjävlen har en katalysator :mad: enligt handboken, så min fråga är: Tuggar den inte effekt? Sitter den i expansionskammaren eller?

Har ju ett extra rör som enligt tyskarna ska ge mer effekt, men dimensioner och svetsningar är IDENTISKA, så det är kanske bara ett opluggat/tagit bort katalysatorn? Eftersom jag inte hämtade hojen själv, så kunde jag inte fråga om det extra röret jag fick till, men dom sa det var effektgivande iallafall :confused:
Har känt vikten på rören och dom väger ungefär lika mycket...

Kom på ännu en sak.. Sitter fästen till att ha dubbla bromsskivor fram på hojen, vad går det på att skaffa? Går det fixa billigt på något sätt? (NEJ, menar INTE kriminellt :tungan )

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
RED_LiME skrev:
Var någon som kunde fixa skruvar och grejjer ifrån TastyNuts här på forumet va?

Det var felformulerat av mig. Jag kan inte fixa grejor därifrån allt jag sa är att om man ska beställa grejor därifrån kanske man kan komma undan den dyra frakten från utlandet om du beställer från deras "dealer" i sverige. Gå in och läs på deras hemsida, Stod nått företag där har jag för mig. Om det nu var mig du menade, Jag vet inte om nån annan kan fixa grejor därifrån.

Lycka till med hojen, Kan du inte lägga upp lite bilder på den.

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Prova med ett 250 munstycke , är det för fett går du ner i storlek.

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Okej! Har för mej att någon här jobbade vid en sådan dealer och kunde ta beställningar, eller var det du?

Och jag kanske får ta 250, ja..

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
Men du orkar väll ändå inte ta nåt jävla körkort så vad spelar det för roll :7peta :mad:

God_Of_Aprilia

Bakhjuls åka eller inte åka alls
Gick med
23 Aug 2004
Hoj
Suzuki RM125 98 - KTM 200 EXC 00(såld) - Aprilia AF1 Sport 90(stulen)
cRoC skrev:
Ja! Katalysatorn käkar effekt! Borde den inte sitta i dämparen? Vet inte :)

inte klart att den sitter i dämparen..lr kanske på 125 men jag vet att på my old moped så tog jag bort den inuti kröken vid cylindern så jag tror den kan sitta lite var som helst i kröken..

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Hojlös :(
Hallå.... vet ni äns vad en katalysator är ? den får man inte in en 125a krök.... mitten på expansionkammaren kanske eller i dämparen.

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Alex.J skrev:
Hallå.... vet ni äns vad en katalysator är ? den får man inte in en 125a krök.... mitten på expansionkammaren kanske eller i dämparen.

Okej, men väger en katalysator mycket eller nästan ingenting? nån som vet?

AlpinA

öhh..
Gick med
26 May 2003
Hoj
Kommer
Alex.J skrev:

Vet du vad du pratar om?

Finns moppar med katalysatorn i kröken du vet dom finns i olika storlekar.

God_Of_Aprilia

Bakhjuls åka eller inte åka alls
Gick med
23 Aug 2004
Hoj
Suzuki RM125 98 - KTM 200 EXC 00(såld) - Aprilia AF1 Sport 90(stulen)
Alex.J skrev:

Det är väl klart som fan man får in dom i en 125'a krök... Finns Juh i mopeder ffs varför inte i 125? Vet DU vad katalysator är? :fatta!

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Alex.J -
Du råkar inte veta vilka Robin Gustafsson eller Sonny Lavin på Tekniskt Fordon gymnasiet i Kristianstad är?
Robin säjjer iallafall att han känner/vet någon i Kristianstad med en Cagiva Mito :p

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Hojlös :(
RED_LiME skrev:
Alex.J -
Du råkar inte veta vilka Robin Gustafsson eller Sonny Lavin på Tekniskt Fordon gymnasiet i Kristianstad är?
Robin säjjer iallafall att han känner/vet någon i Kristianstad med en Cagiva Mito :p

Hmmm kan du ge mig lite mer fakta typ som vilken skola (finns 2 st). Det går ju 2 mito i kristianstad så det kan vara kaZmur med.

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Alex.J skrev:
Hmmm kan du ge mig lite mer fakta typ som vilken skola (finns 2 st). Det går ju 2 mito i kristianstad så det kan vara kaZmur med.

Jag vet inte vilken skola, men dom gick ettan förra året och sen i tvåan byter man skola till annan stad eller nåt sånt skumt, men bara tänkte ifall du kanske visste vilka det var =)

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha