TZR -99 nerplockad

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Hojlös :(
RED_LiME skrev:
Jag vet inte vilken skola, men dom gick ettan förra året och sen i tvåan byter man skola till annan stad eller nåt sånt skumt, men bara tänkte ifall du kanske visste vilka det var =)

Känner inte igen namnen

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Eftersom alla blir så skitförbannade om man startar en ny tråd så tar ja och frågar en liten fråga i den här gammla tråden :)

Om man tar bort katalysatorn i min hoj (som jag har hört ska finnas en) ger det nån märkbar effekt då? En fråga till, var kan man hitta carbonreeds till min hoj?

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
zpeppy skrev:
Eftersom alla blir så skitförbannade om man startar en ny tråd så tar ja och frågar en liten fråga i den här gammla tråden :)

Om man tar bort katalysatorn i min hoj (som jag har hört ska finnas en) ger det nån märkbar effekt då? En fråga till, var kan man hitta carbonreeds till min hoj?

du har ingen katalysator :tungan det är själva kröken som är stor, ska vara så på 2-taktare= Expansionskammare.

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
DJM skrev:
du har ingen katalysator :tungan det är själva kröken som är stor, ska vara så på 2-taktare= Expansionskammare.
Jamen din dumme!!! Den är ju till för att rena luften inte för att vara motstånd heller. (katalysatorn asså)

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
DJM skrev:
Äru dum på riktigt eller? :va

En katalysator behöver knappast va så tjock som expansionskammaren. På min moppe (MRX_Martin :hihi) satt den efter en kvarts böj vid avgasröret sett från cylindern. Där va röret lika tjockt som när det mynnade ut vid cylindern :fakta

Antingen drygar du dig bara, eller så är du okunnig, jag är snäll idag, det är freda, du får välja själv.

hs01jowe

Rocker
Gick med
8 Feb 2005
Hoj
Triumph Bonneville T100 Såld 2014
På min rieju drac satt katalysatorn i kröken ca 10 cm från utblåset. den gav bra mycket mer effekt på högre varv.

SmackMan

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2003
Hoj
Yamaha rd lc ypvs -86
Jag fatar inte varför dom hat katalysator på mc när en katalysator nästan bara funkar under 3000rpm jag antar att katalysatorn sitter nära utblåseteftersom det ska bli varm fort..

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
SmackMan skrev:
Jag fatar inte varför dom hat katalysator på mc när en katalysator nästan bara funkar under 3000rpm jag antar att katalysatorn sitter nära utblåseteftersom det ska bli varm fort..
mycket sant.. tur för oss då att vi inte har nån katalisator som drar ner effekten. när den endå inte funkar!.. och vem bryr sig om nateren anyway?. :rolleyes:

P-E

Guest
Vet inte hur det är på lätt mc. Men på min kompis Beta RR50 04:a så satt pluggen och katalysatorn ihop. Allt var typ 10-12cm och vägde några hg. Den blev ju "ostrypt" när han tog bort den. Kanske är samma sak på din? Eftersom den ska vara strypt kanske de gjort en plugg och katalysator i ett. Som på de nya eu-mopederna.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha