Tzr bensinen pissar ut

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Ja hej, efter att ha fått ihop mc´n efter krocken så är det bara kåperna som fattas, men de kommer på tisdag efter dom är klar lackade. Men till saken. Idag skulle jag testa o starta den. Men efter att ha kickat o försökt rulla igång den så hände inget. aha tänkte jag yvps´en låter ju ej. så jag laddade batteriet och vips så gjorde yvps´en ifrån sig ett ljud. så jag kickade o försökte rulla igång den igen. men inget hände. aha bensin kranen. satte på den. men det pissar bara ut bensin ifrån den där "dreneringsslangen" på sidan så fort jag sätter på kranen. vad kan vara felet. jag har ej pillat på förgasaren eller liknande. sist jag startade den var för ca 3 månader sedan. Kan förgasaren "hänga" sig om det är för kallt ute. det är ju ca 5-6 minus i mitt garage just nu. Tror ni att det funkar om det blir någon plusgrad ute? eller vet ni något annat troligt fel.

Mvh/// Steen

Solid snake

Guest
Flottören har hängt sig förmodligen, knacka på fuggen med en skruvmejsel, hjälper inte det så demontera koppen o gör så att den hänger fritt (flottören alltså.)

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
Samma sak hände på NSR:en.
Jag tog isår fuggen och klåpade lite med den.
Dock så märkte jag då att en DYR del i den var sliten (namn?)

Så jag köpte en bättre begagnad och så funkade det perfekt. :tummenupp

Men ta isär och pilla lite, men testa först som Solis_Orm sa, knacka lite på locket.. Lycka till! :brinnerup

Solid snake

Guest
solitude skrev:
Samma sak hände på NSR:en.
Jag tog isår fuggen och klåpade lite med den.
Dock så märkte jag då att en DYR del i den var sliten (namn?)

Så jag köpte en bättre begagnad och så funkade det perfekt. :tummenupp

Men ta isär och pilla lite, men testa först som Solis_Orm sa, knacka lite på locket.. Lycka till! :brinnerup

Stiftet som stänger för soppan.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
som solid sa. det har hängt sig i förgasaren.. montera isär den och pilla lite så det släpper.. :tummenupp

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Wiee idag startade hojen. Men det var ett ganska roligt fel. bara jag som hade kopplat fel på slangarna, hade tagit slangen som sitter på tanken som ger den luft eller vad den gör :huvet :huvet inte konstigt att de pissar ut :tungan så det var bara att sätta dit slangarna på rätt sätt. Sedan startade den på första försöket. /// En glad Steen :tummenupp

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
Steen_Tzr skrev:
Wiee idag startade hojen. Men det var ett ganska roligt fel. bara jag som hade kopplat fel på slangarna, hade tagit slangen som sitter på tanken som ger den luft eller vad den gör :huvet :huvet inte konstigt att de pissar ut :tungan så det var bara att sätta dit slangarna på rätt sätt. Sedan startade den på första försöket. /// En glad Steen :tummenupp

Grattis! :rofl :hihi :lol :D :) :pannkyss

TSR_Osten

student
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
en suzukiii
Steen_Tzr skrev:

:lol

Hehe bra att det löste sig till slut endo :tummenupp

Last edited:

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
philsson skrev:
hur fint papper körde du med där sista? :)

1200... Men bilden ljuger lite tack vara blixten. Men jag är långt ifrån klar. Ska fortsätta när jag har mer tid. Tar ju en djävulsktid att hålla på :gnissla

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Steen_Tzr skrev:
1200... Men bilden ljuger lite tack vara blixten. Men jag är långt ifrån klar. Ska fortsätta när jag har mer tid. Tar ju en djävulsktid att hålla på :gnissla
jo det gör det.. tänkt då dom som polerar en hel ram.. :3freak

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Någon som vet vart man får tag i en bakspegel till tzr -91 utan att behöva köpa den orginal av Yamha. Kollade på lelles men dom hade inget :huvet så många tips hade varit skönt o få
Mvh/// Steen

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...