TZR eller NSR- ?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
SolitudE skrev:
Eller så tänker man som jag,

Varför ska man ha tzr?
Liten.
Äckligt ful och fyrkantig.
Har den bättre bromsar än mina NSR så vet i fan vad dom har mixtrat med.
Kul att kicka igång en sporthoj? :hihi

Just my 2 cents..

personliga åsikter :tummenupp

Varför ha elstart som bara ger mer vikt när man kickar igång den på ett kick? :tungan

Nya nsr är :Bugar

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Inte jobbigt att kicka igång den. Hade kick på min tzr, den gick igång på 1a eller 2a kicken.

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
Anton_Ljunghusen skrev:
personliga åsikter :tummenupp

Varför ha elstart som bara ger mer vikt när man kickar igång den på ett kick? :tungan

Nya nsr är :Bugar

Visst, säkert lättstartade, men just det där att kicka ser lite moppeaktigt ut, när man kör sporthoj. (Läs inte motard!)

Nu vet du varför jag bytte upp mig till nya NSR:en då, den är helt enkelt :Bugar

125kubik

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
kawasaki
Ser att tråden har spårat ur, kan en vänlig moderator byta namn på tråden till "TZR eller NSR- det är frågan" , eller liknande istället?

Eller flytta OT inlägg till annan tråd?

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Skulle jag ått välja på gammla NSR och TZR helt klart TZR. Tzr är ganska nice för sitt pris och går helt OK. Skit samma på en NSR som gör 170 elr en TZR som gör 165 du märker knappt nån skillnad ändå, gå inte efter topp hastighet när det är så lika. Gammla NSR elr TZR = TZR. Gammla NSR är ju jobbigt mycket plast på.

Solid snake

Guest
Padde skrev:
Skulle jag ått välja på gammla NSR och TZR helt klart TZR. Tzr är ganska nice för sitt pris och går helt OK. Skit samma på en NSR som gör 170 elr en TZR som gör 165 du märker knappt nån skillnad ändå, gå inte efter topp hastighet när det är så lika. Gammla NSR elr TZR = TZR. Gammla NSR är ju jobbigt mycket plast på.

You go girl! :tummenupp :rolleyes: :tungan

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
125kubik skrev:
Har hört vissa säga att gamla NSR krånglar mycket. Är det sant? Vad är det som krånglar isf?

Nja, under tiden jag surfat här på SH (runt 2 år) har det väl kommigt upp en del trådar om skurna gammel NSRér ganska tätt.

Ett ganska stort problem gammel NSR har är luftströmmarna under tanken, kör du i en speciell hastighet med den hojen så bildas ett tryck under tanken som gör att motorn inte får tillräckligt med luft genom luftburken. Har för mig att för nått år sedan hade någon fått ett haveri på grund av den orsaken.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...