Rondellen
Beach 08?? beer 08 ;)
Hur mycket olja ska det vara i 90 tzr 125 och vad för nån rekomenderar ni?+ snälla svara ikväll
Out_Spinner skrev:Häll i tills det känns bra. Vet inga exakta mått just nu men jag kan ta reda på det tills imorn. Måste leta fram handboken.
Just hang in there! Tror blaskan ligegr i förådet och där är det bäcksvart vid det här laget.olaking skrev:Då skulle jag va evikt tacksam ( tror du rövslickeriet funkar...ahh jag tror de ) förut var jag schizofren men nu är vi friska
Vill du ha några sidor till ur min haynes eller vadå? Komma här och mucka med mig va? yee öh åh come on då! *spamma lite bara*Spiken skrev:Kör efter behag, börja med en 3-4 dl. Var noga med att du häller i LIKA mkt i båda benen, så använd något mätglas. Sedan testar du o fyller på mer ju hårdare du vill ha dem.
Out_Spinner skrev:Just hang in there! Tror blaskan ligegr i förådet och där är det bäcksvart vid det här laget.
Out_Spinner skrev:Just hang in there! Tror blaskan ligegr i förådet och där är det bäcksvart vid det här laget.
Åh sorry.olaking skrev:glömt bort mig
ulf_lundin skrev:238 cc 'börja med en 3-4 dl' Välgrundat råd.....
Som vanligt gäller: ska du meka, skaffa verkstadshandbok. Först. Proffsen behöver såna; varför tror många nybörjare att dom INTE behöver det. Suck. Jag köper alltid det till mina hojar o bilar. Har ju bara mekat i 40 år. Tillhör väl dom helt obildbara.
Säkrast (tycker jag) gå på nivån. Det är avståndet från överkanten av gaffelbenet ner till oljan. OBS mätt utan fjäder o m gaffelbenet helt hoptryckt. Om du bytt olja så pumpa utoin ett antal ggr med olja i gaffeln innan du mäter nivån. Annars kan luft nere i gaffeln ge alldeles fel nivå. Inte noga på mm, men benen bör vara lika. 1 el högst 2 cm extra olja gör den hårdare på slutet. 5 cm extra = järnspett.
BTW: sae 10 motorolja ? gaffel olja ? ATF olja ? (automatlådeolja)
/u
Det är förstås ett bekymmer isf. Kolla m Kawasaki direkt, alltså nån Kawahandlare. Orginalböckerna är oftast bättre, men tyvärr dyrare oxå. O så förutsätter dom att man har alla specialverktyg. Haynes/Clymer etc har ofta nåt tips om hur man klarar sig utan specialverktygen. Hittar man ingen till sin hoj så är det inget att göra utan man får hanka sig fram ändå. I ditt fall är det kanske frågan hur olika 100an o 125an är. Är det bara borrningen som skiljer så är det väl ok.KawaF3771 skrev:Var kan man köpa verkstadshandböcker som passar till ens hoj då? Var ska man leta?
Haynes har bara manual till KH 100 men inte 125 o dom e ju lite olika
ulf_lundin skrev:Det är förstås ett bekymmer isf. Kolla m Kawasaki direkt, alltså nån Kawahandlare. Orginalböckerna är oftast bättre, men tyvärr dyrare oxå. O så förutsätter dom att man har alla specialverktyg. Haynes/Clymer etc har ofta nåt tips om hur man klarar sig utan specialverktygen. Hittar man ingen till sin hoj så är det inget att göra utan man får hanka sig fram ändå. I ditt fall är det kanske frågan hur olika 100an o 125an är. Är det bara borrningen som skiljer så är det väl ok.
/u
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |