TZR Problem...

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Tjenix!
Nu har det hänt någonting mystiskt med min TZR! Jag var ute och körde, gasade på ganska bra! Varvade friskt! O allting fungerade perfa! Men när ja kom hem så ville den inte varva över 9000rpm! Den vill bara inte varva mer! (Går som vanligt på låga varv) Så, alla proffs! Va är det som kan vara fel! Jag tycker att det låter som typ insugdproblem lr avgasprotarna! Vad säger ni?

//Biifer

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
kolla stiftet! ja hade liknande problem me min....

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
FÅR man problem med hojen så kollar man de enklaste först. Det är ofta folk börjat tjata om avgasportar och tändinställningar när det i själva verket kan vara så enkelt som ett trasigt stift eller en svan i förgasaren :D

Ut óch skruva!

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
D e bara det att stiftet bara är helt nytt! Det har gått max 50km.

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Kan inte riktigt förklara men den låter ju inte bra... Den orkar bara inte dra upp den i varv :(

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Kom problemet helt plötsligt eller vart det sämre och sämre?
Kolla stiftet i alla fall!

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Problemet kom helt utan förvarning! Ska åka och handla stift strax men det regnar så.... :(

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Biifer skrev:
Problemet kom helt utan förvarning! Ska åka och handla stift strax men det regnar så.... :(
Ang. det där med stift som gått 5 mil. Jag inhandlade ett stift i somras, gick högst 2 mil. Sen ville inte hojen starta igen, tur nog hade jag köpt dubbel upplaga och testade att byta. Och visst var det stiftet som var trasigt. Så testa o byt du :)

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Stift monterat! :) Den går mycket bättre! Fast jag har upptäckt att det skrammlar en del ifrån motorn! Så jag får riva hela kalaset i vinter!

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Biifer skrev:
Stift monterat! :) Den går mycket bättre! Fast jag har upptäckt att det skrammlar en del ifrån motorn! Så jag får riva hela kalaset i vinter!
Var ute en sväng nu i det fina vädret och körde! Men så upptäcker jag att problemt är kvar! Så det var bara att börja skruva! När jag fått av tanken så upptäcker ja att en vajjer ifrån YPVS'en var av :( Men det går att korta vajjern, så nu efter maten ska den gå som den alltid gjort!

:hej :hej :hej

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...