TZR Tråden!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Brukar maxa ungefär 130 om de är nåt fel på dem, och det är inte nåt direkt ovanligt fel. Kollat så de öppnar helt?
 

Hansson_TZR

Ny medlem
Gick med
2 May 2004
Ort
Skeppshult
Hoj
TZR 125 ypvs
cRoC skrev:
Brukar maxa ungefär 130 om de är nåt fel på dem, och det är inte nåt direkt ovanligt fel. Kollat så de öppnar helt?

Det är inte avgasportarna utan att den är strypt.
Du kör med effekt avgasrör eller?
vad toppar du?
vid vilket varvtal börjar din dra?
 

Bosse^

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2004
Ort
Mariehamn
Hoj
GSX-R 1000 -08, YZ125 -98
är det nån som kan skicka lite bilder på olika förslag att fälla in baklampan på. och/eller berätta lite tips hur man kan få den snyggare. orkar inte med den stora fula lampan som sticker ut en halv meter.
Och btw. kan nån säga vad ett 170cc cylinder med kolv, trimdämp och en 32mm förgasare(tror ja) är värt.
 

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000R
Hansson_TZR skrev:
Det är inte avgasportarna utan att den är strypt.
Du kör med effekt avgasrör eller?
vad toppar du?
vid vilket varvtal börjar din dra?
Vad har du för årsmodell?
 

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
nej
Bosse^ skrev:
är det nån som kan skicka lite bilder på olika förslag att fälla in baklampan på. och/eller berätta lite tips hur man kan få den snyggare. orkar inte med den stora fula lampan som sticker ut en halv meter.
Och btw. kan nån säga vad ett 170cc cylinder med kolv, trimdämp och en 32mm förgasare(tror ja) är värt.
Det finns en hel del på forumet om just baklampan. Sök!

Jag monterade ett äldre R1:a baklyse på min. Ser toppen ut tycker jag.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Hansson_TZR skrev:
Det är inte avgasportarna utan att den är strypt.
Du kör med effekt avgasrör eller?
vad toppar du?
vid vilket varvtal börjar din dra?

Jag kör orginalröret, ostrypt alltså. Har en kugg nerdrevad och det kan påverka lite när accet kommer, men vid 6000 varv. Har inte kollat topp, men förmodligen runt 150
 

Hansson_TZR

Ny medlem
Gick med
2 May 2004
Ort
Skeppshult
Hoj
TZR 125 ypvs
ok min börjar varva vid 7500 rpm.
Behöver verkligen ett annat avgasrör.
någon som vet nått om det dom säljer på denna sidan.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Solid snake skrev:
Öppnar inte porten lite väl sent då? :va

Jo jag tycker då det... När har du din effektpuckel sacke?
Möjligt att min ligger på 6500 nu när jag drevat upp den till 17 igen.
(btw svängde du förbi mig igår? Åsa sa det :))
 

Solid snake

Guest
cRoC skrev:
Jo jag tycker då det... När har du din effektpuckel sacke?
Möjligt att min ligger på 6500 nu när jag drevat upp den till 17 igen.
(btw svängde du förbi mig igår? Åsa sa det :))


Min börjar röra sig lite på 6500rpm men den rycker till på 7000rpm.

Jo jag var inne en sväng hos dig, hon åsa sa "Nä han är ute o kör motorcykel." :)
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Hansson_TZR skrev:
japp för den går inte så bra plus att han som hade den innan var en snut son och fick inte hålla på med sånt.
Det står även i reggbeviset, och jag tvivlar inte på att det stämmer.

toppar 125-130


Oj oj oj, dragen av en tjej.....stackare, måste ta hårt på manligheten det där.....
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Hansson_TZR skrev:
Den är en 91:a

Ja jag skäms över att bli dragen av en tjej fast det aldrig har hänt, det är därför jag måste trimma!!!!!!!!!!!

Se till så att du får ut hela motorns orginaleffekt innan du trimmar, och just nu lär du inte göra det, då skulle den göra 145+.
 

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000R
Hansson_TZR skrev:
Den är en 91:a

Ja jag skäms över att bli dragen av en tjej fast det aldrig har hänt, det är därför jag måste trimma!!!!!!!!!!!
Problemet med din hoj är att det är en 91a. Den är strypt i CDI-boxen och kommer inte gå att trimma upp till några högre hadtigheter. Om man nu inte byter CDIn. Men detta kan bli svårt då det inte finns ostrypta CDI-boxan till TZRen, iaf i Sverige. Det du dock kan göra är at du köper en CDI-box ifrån en äldre modell. Finns en kvar på www.samsmotor.se
Men det finn fler problem. På dom äldre modellerna finns det en extra elektronikbox som fungerar som någon form utav backup. Denna finns inbakad i din CDi från 91. Denna box måste du också ha innan du får igång hojen. (tror jag iaf, kanske går utan men det är mindre troligt) Denna finns dock inte på sam´s motor.
Men jag önskar dig lycka till. För det kan bli svårt att trimma din hoj.

PS. Att trimma på andra sätt kommer knappast hjälpa ett röta. Då den fortfarande inte tänder för optimal effekt på höga varv.

//Biifer
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top