TZR125RR problem

Eddin

Ny medlem
Gick med
7 May 2004
Hoj
TZR125RR
Hej! Jag har en ostrypt italiensk tzr125rr årsmodell 95 och nyligen har den börjat krångla lite. När man har kört en stund och hojen börjar bli varm så börjar den jyckla vid ungefär 6.5-7.5k varv, den orkar nästan ingenting där utan man måste kugga ner när man kör på lite högre växlar för att komma över...Jag tycker det låter som nåt problem med ypvs:en eftersom det är runt där den ska öppna, tändstiftet bytte jag igår och det blev ingen skillnad. Vet inte vad jag ska göra åt detta väldigt störande problem... :(

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
hur ser stiftet ut? och avgasporten verkar det vara som, det finns nånstanns en beskrivning hur man justerar den, det vet dom som har tzr. Hände detta plötsligt?

Eddin

Ny medlem
Gick med
7 May 2004
Hoj
TZR125RR
Stiftet har en fin brun färg. Problemet startade lite över 1000km efter ett service besök där dom borrade cylindern och ställde in avgasventilen. Jag bara kände en dag när jag körde att den inte ville åka iväg, på runt 6.5-7.5k varv så bara "morrade" den fast jag höll full gas. Jag for hem, stannade hojen, startade den igen efter en stund och då var problemet borta. Kanske en vecka senare dök problemet upp igen och nu är det hela tiden. Hade också ner ventilen ställd ett par dagar och då var det inga problem men så fort jag ställde den på fullt så började det. Igår på kvällen skjutsade jag också och då verkade det funka hela kvällen. Har också provat stänga av ypvs-motorn och då drog den jämt över det där området så det måste bara vara något med ypvs:en...

gammelfarfar

Bra kan alltid bli bättre
Gick med
19 May 2004
Hoj
Honda NSR 125 R -91
Eddin skrev:
Stiftet har en fin brun färg. Problemet startade lite över 1000km efter ett service besök där dom borrade cylindern och ställde in avgasventilen. Jag bara kände en dag när jag körde att den inte ville åka iväg, på runt 6.5-7.5k varv så bara "morrade" den fast jag höll full gas. Jag for hem, stannade hojen, startade den igen efter en stund och då var problemet borta. Kanske en vecka senare dök problemet upp igen och nu är det hela tiden. Hade också ner ventilen ställd ett par dagar och då var det inga problem men så fort jag ställde den på fullt så började det. Igår på kvällen skjutsade jag också och då verkade det funka hela kvällen. Har också provat stänga av ypvs-motorn och då drog den jämt över det där området så det måste bara vara något med ypvs:en...
Testat att smörja den? :)

Eddin

Ny medlem
Gick med
7 May 2004
Hoj
TZR125RR
Då motorn blir varm när jag kört ca 15 min. börjar avgasventilen öppna för tidigt och den börjar på något sätt svaja fram och tillbaka och på högre varv börjar den funka som den ska igen...VAD ÄR FELET???

Solid snake

Guest
Eddin skrev:
Då motorn blir varm när jag kört ca 15 min. börjar avgasventilen öppna för tidigt och den börjar på något sätt svaja fram och tillbaka och på högre varv börjar den funka som den ska igen...VAD ÄR FELET???

Jag har för mig att den ska svaja på tomgång för att den inte ska sota igen.

Eddin

Ny medlem
Gick med
7 May 2004
Hoj
TZR125RR
det är inte på tomgång den svajar utan det är när den ska öppna när man kört den varm och varvar sakta uppåt så öppnar den väldigt snabbt upp helt och så stänger den lite och öppnar när den ska öppna lite mera ju mera man varvar...

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...