Udda fobier/läggningar?

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Fobier:
Först och främst tandläkaren. :skrämd Jag gick dit själv första gången jag var nitton, då fick mamma sitta i väntrummet.. :rolleyes: Tilläggas bör kanske att jag var med om att bli fasthållen hos tandläkaren när jag va sisådär fyra år.(fått det berättat för mig) Numer tar jag en lungnande tablett innan jag ska dit, ändå sitter jag o gråter som ett barn bara han ber mig öppna munnen.

Spindlar. Hemska varelser. Trånga utrymmen, spindlar och jag är en mycket dålig kombination. Jag kan tvärbryta ihop om de e så att ja e på väg in i en depp-period.

Sen finns det säkert nåt mer.

Nojjor finns det också för att nämna några stycken:

Dörrar ska vara stängda när man ska sova, åtminstone så mycket att man inte kan se ”dem” gå omkring.
När jag jobbade natt var jag alltid rädd att gå från porten till bilen eller tvärt om, plus att känslan av att någon kunde sitta gömd i baksätet o plötsligt skutta fram och döda en alltid fanns där.
Att när jag tittar ut plötsligt ska få se någon stå och titta in på mig..*ryser* (ja bor på våning 2)
Vill helst sova naken. Sover jag med något, om det så bara e ett halsband, eller en t-shirt, får jag för mig att jag ska strypas och vaknar fler gånger än vanligt..

/A

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Letar
att simma i mörktvatten, dvs att simma på natten är ingen höjdare enligt mig! inte vet ja varför men jag får änslan av att någon skall rycka tag runt vristen och dra ner mig! eller att en fisk ska bita mig i "stortån".... :D
äckligt är det i alla fall!

HanneZ

Guest
Raggarn skrev:
fan va kungligt!!!

frågan är ju,,,,
-slänger du de gamla?! :hihi
dom hinner att gå sönder, ja har på mig sockar/strumpor HELA tiden, när ja sover, heeeela sommaren, har dom i sandalerna, så dom hinner gå sönder på ett år!

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Anneli skrev:
Vill helst sova naken. Sover jag med något, om det så bara e ett halsband, eller en t-shirt, får jag för mig att jag ska strypas och vaknar fler gånger än vanligt..
Den "fobin" borde alla tjejer ha ;)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Ni e fan cp i huvet nästan hela högen.
Mörkt vatten
strumpor 24h
tandläkare
strypas.........

Va fan, väx upp lite. Man stryps inte av halsband, om man fortfarande tror det efter att ha läst detta har man problem. Mna har inte strumpor till sandaler. Vatten är en färglös vätska och tandläkaren är inte farlig. Fastnar han med borren en gång gör han inte om det. Stick er han fel en gång med sprutan gör han inte om det heller....

Fan helt psykmänniskor ju :tungan

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
steIIa skrev:
Jag hatar lastbilar..när jag cyklar eller kör bil och blir omkörd/kör om lastbilar så får jag rysningar och hjärtat går i 500 knyck...huah! dom är hemska å skräckinjagande!!

Jag är jättenojjig vad gäller att åka bussen från Öland in till Kalmar. Tror alltid, i synnerhet när det blåser lite kraftigt, att bussen ska välta å trilla ner i Kalmarsund...hur kul vore det på en skala att vara instängd i den då??

Kommer nog flera saker, ni anar inte... tss.. ;)

Tjipp!!

Av alla lastbilar du kört om har inte EN kört ihjäl dig - kom över det.

En buss har hammare hängandes i sidorna så du akn krossa rutan om olyckan skulle vara framme. När vi åker buss, oftast berusade, försöker vi få den att välta i en snäv kurva i nerförsbacke som vi har här. Man ger högersidan en fet knuff, men den välter aldrig - SÅ DET GÅR INTE OAVSETT HUR MYCKET DET BLÅSER!!!

Det tar ett bra tag att fylla en buss med vatten, ni hade hunnit ut.

Grädde

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
Yamaha yz125cc
Räkas att sova var ca var tredje dygn bara som en udda läggning eller e de bara ett mindre behov :confused: :yoparty

Men man blir ju fan rädd när man läser alla era inlägg. Hoppas jag aldrig möter alla er samtidigt i verkligheten. En massa nötter som springer runt och blir skiträdda för varandra och allting :lol

Raggarn

Ny medlem
Gick med
17 May 2003
Hoj
KTM660, strypt å sänkt
anneli, om du är rädda för att strypas av halsband o dylikt- så måste du vara en sån där hiphoppare va?! med stora fläskiga guldkedjor och tok förstora T-shirts (tält) :crash

o Hannez-aha en sandalgalning, kör du med oxå?! :)

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Jag har inga nojjor. E jag den enda som e fullt frisk här inne? ........Oh well, that explains it..... :hihi

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
sEiKo skrev:
Nu Hänger jag inte riktig med.
Skojar du eller?

Jag tror inte det, jag misstänker att han försöker erbjuda hjälp i form av den nya "straight forward" tekniknen. Den har inom psykiatrin i många år varit ett sätt att behandla alla sorters psykiska besvär, främst bland dom låg avlönade å bland småbarnsfamiljer. Nu har även behandlingsmetoden spridit sig vidare till andra samhällsgrupper.

Om vi tar ett exempel:

Patienten: Jag lider av torgskräck.
Terapeuten: Va! Hur fan kan man ha det? Sluta genast med det!!

:näsblod

P-son

Yihaaaaa
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Såld...
Jag har en nojja när jag ska kasta saker i soptunnan (den som man har i huset, sopsug tror jag det heter). Jag får alltid för mig att jag kastar nåt "av värde" som har råkat hamna i påsen av misstag. Sjukt jobbigt! :brinnerup

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
P-son skrev:
Jag har en nojja när jag ska kasta saker i soptunnan (den som man har i huset, sopsug tror jag det heter). Jag får alltid för mig att jag kastar nåt "av värde" som har råkat hamna i påsen av misstag. Sjukt jobbigt! :brinnerup

kasta allt gammalt du adrig använder o baar RENSA, sen kommer du över det o kastar allt möjligt skit utan att blinka :tummenupp

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Lokke skrev:
Jag tror inte det, jag misstänker att han försöker erbjuda hjälp i form av den nya "straight forward" tekniknen. Den har inom psykiatrin i många år varit ett sätt att behandla alla sorters psykiska besvär, främst bland dom låg avlönade å bland småbarnsfamiljer. Nu har även behandlingsmetoden spridit sig vidare till andra samhällsgrupper.

Om vi tar ett exempel:

Patienten: Jag lider av torgskräck.
Terapeuten: Va! Hur fan kan man ha det? Sluta genast med det!!

:näsblod
Jaha, jag ska genast skicka ett pm och tacka för att jag kommer att bli apatisk och inte tycka i framtiden.
:rolleyes:

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
sEiKo skrev:
Nu Hänger jag inte riktig med.
Skojar du eller?
Hehe... skojja bara lite :p
här kommer alla o berättar om deras stora skräck för skedar och hur de gillar vellpappkartonger. Sen kommer du o berättar typ att du är rädd för döden men gillar dina vänner ;)

´gay-frammåt tekninken är det nog mer mavve som sysslar med :p

Räcerman

Ställer dumma frågor
Gick med
23 Apr 2003
Hoj
KTM 660 SMC
Jag blir alltid skakis som tusan när affärerna jag besöker har larmbågar, jag får för mig att det ska börja tjuta när jag går förbi dem trots att jag naturligtvis inte stulit något. Om det någon gång skulle tjuta är jag övertygad om att jag skulle falla till marken stendöd.

Jag är nog lite :dummer

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
kajlyl skrev:
Hehe... skojja bara lite :p
här kommer alla o berättar om deras stora skräck för skedar och hur de gillar vellpappkartonger. Sen kommer du o berättar typ att du är rädd för döden men gillar dina vänner ;)

´gay-frammåt tekninken är det nog mer mavve som sysslar med :p

i´m not scared of dying.
I just don´t want to.

Döden skrev jag väl inget om?

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sen har jag skrivit om en udda fobi längre tillbaks i tråden.
Paraskavedekatriofobi - Rädsla för fredagen den 13:e.
Fast den är väl inte så allvarlig kanske då jag nästan aldrig läser almanackan.
Kan komma på nån dag efter att det varit fredagen den 13:e och helt plötsligt får allt skit som hänt den fredagen en förklaring. :)

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha