Det är ju en Toyota, jag har haft två.Du får ha i åtanke att det är franskt med. Lite halvtrasigt från fabrlik.
Det är ju en Toyota, jag har haft två.Du får ha i åtanke att det är franskt med. Lite halvtrasigt från fabrlik.
Du får ha i åtanke att det är franskt med. Lite halvtrasigt från fabrlik.
Ska det inte sitta någon avluftningsslang just därför. Eller var den igensatt?Toyota Landcruiser. Stannade nånstans mellan Idre och Mora. Och på några andra ställen med.
Fick inte soppa. Meken som felsökta tog av tanken, slant och dränktes i diesel. Efter många om och men hittades felet. Hade tappat tanklocket och satt dit ett univerallock köpt på nån mack. Helt tätt. Så efter 30 mil var det så mycket vakuum i tanken att bränslepumpen inte orkade.
Min Opel Rekord Berlina från 1977 hade det, jag fick helt plötsligt mindre volym i tanken. Hade glömt det till jag läste det här. Vi tätade med en trasa och tryckte på med tryckluft så fick den hyfsat nära sin tidigare form. Sedan borrade jag ett hål precis bredvid tanklocket. Den bilen skrotades ett par år senare. En av de bilar jag ägt med lägst ålder (det här var på slutet av 80-talet) men det hjälpte inte...
Inte för att det hjälper på en C1.”Hellre en bil som är trasig ibland än en som alltid är ful”
Det är därför man kan släcka bränder i tanken genom att hålla handen för hålet.Jag tror att många gamla bilar bara hade avluftning i tanklocket.
Inte för att det hjälper på en C1.
Herregud stackars tös att ha en så elak far.I början var det tre om jag kommer ihåg rätt, Toyota Aygo, Citroen C1 och Peugeot 107. Vad jag läst löste Toyota garantiproblem utan tjafs, de andra två inte. Att jag kollade det var att dottern skulle köpa bil för en massa år sedan och Aygo var en av kandidaterna. Blev till slut en Polo.
Men killen på Benellin blev i alla fall imponerad? Då var det ju värt det....Så här kan det gå om man inte växlar upp ”i tid” ?
View attachment 484744
Det var slutet på 80-talet, vid ett rödljus som en Benelli 750 med 6-1 system och jag med en Commodore GS behövde göra upp ?
Ja fick till en bra start och när Benellin vrålade sidan om, hörde jag nog inte när det var dags att växla…
Det som hände, hände inte just då, utan någon dag senare i ungefärlig marschfart 150 tappade Opeln fart och hela vägen i backspegeln blev dold i ett stort blått moln. ?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|