Lämnar aldrig hjälmen obevakad inne i stan. Hört för många historier om folk som har kommit tillbaka så är hjälmen full med glass, piss eller annan styggelse. Släpar i regel på mina skyddskläder också, tycker inte det är så jobbigt.
Högtryckstvätt med starkt pådrag har inget på en hoj att göra. Det letar sig in i elanslutningar och hjullager m.m. Ja visst tål grejorna stänk och avsköljningar.
ok, så bara spola av med vanlig vattenslang? och sen shampoo och svamp som vanligt?
Jag brukar ta fram vattenslangen det räcker oftast för att få bort tex grus på ställen där det samlar sig.
Schampoo, svamp, vax, putsduk.
Lampolja för att göra rent kedja (biltemas duger gott)
Lampolja?
Fungerar det bra?
Så man behöver inte köpa kedjerengöring tex?
Funkar med rapsolja också, tvivlar på att det skadar O/X-ringarna.Funkar utmärkt! Löser smutsen, skadar inte o-ringarna och är billigt. Visst är exempelvis Castrol Chain Cleaner aningen bättre på att lösa smutsen, dvs mindre mängd behövs, men jämfört med lampolja är den mer än 6 gånger så dyr.
Fast känns som den där klipper man av ganska lätt om man vill?
Om man ändå har med sig kättingen så kan man väl dra den genom hjälmen?
Jackan blir så klart svår
Säg att en tjuv kommer gåendes för att sno din hjälm, när han hänger av den från backspegel upptäcker han att hjälmen är säkrad med en låsvajer.
Fråga: Går han hem för att hämta en avbitare, eller struntar han i att sno just din hjälm?
Säg att en tjuv kommer gåendes för att sno din hjälm, när han hänger av den från backspegel upptäcker han att hjälmen är säkrad med en låsvajer.
Fråga: Går han hem för att hämta en avbitare, eller struntar han i att sno just din hjälm?
Istället för att göra en ny tråd så fortsätter jag här med en mycket pinsam fråga...
Skulle byta olja ohc filter idag på min sv650n -02 och råkade så klart tappa ner bulten rätt ner i oljebehållaren
Har tex Biltema en ny eller måste jag försöka fiska upp den?
Har biltemas spillojledunk, och den är inte direkt smidig med att leta runt med fingrarna...
Menar du den svarta spilloljeklumpen med några gula hattar?
Offra en sil och häll över spilloljan i en gammal flaska eller stor glassbytta så får du lätt ut pluggen.
Det där misstaget har nog alla gjort.
Istället för att göra en ny tråd så fortsätter jag här med en mycket pinsam fråga...
Skulle byta olja ohc filter idag på min sv650n -02 och råkade så klart tappa ner bulten rätt ner i oljebehållaren
Har tex Biltema en ny eller måste jag försöka fiska upp den?
Har biltemas spillojledunk, och den är inte direkt smidig med att leta runt med fingrarna...
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|