Uddeholm Swedish Rally

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Lördag

Brasa och jägermeister! I år ska jag vara fullare än funktionärerna!!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chrille skrev:
Lördag

Brasa och jägermeister! I år ska jag vara fullare än funktionärerna!!
Vilken/vilka sträckor? Om gud och terminatorbenet vill, är jag också på plats i skogen på lördag.

Vi har haft massor av snö och några minusgrader hur länge som helst här, MEN NU REGNAR DET JU, FÖR BÖVELEN :mad:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Det var någon sträcka i runt Sunne som var huvudmålet, ska försöka inte position vid något som kallas Colins Crest vilket ska vara ett jävla hopp. Om det blir en till på förmiddagen vet jag inte men troligtvis blir det så.

Så sent som i helgen så åkte jag runt i Arvika och gladde mig åt vad fin Svenska skulle bli i år och nu varnas det för en veckas regn....

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Påklädd R1:a
Såg ett team som var påväg genom tysklad upp mot danmark i söndags morse :)

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chrille skrev:
Det var någon sträcka i runt Sunne som var huvudmålet, ska försöka inte position vid något som kallas Colins Crest vilket ska vara ett jävla hopp. Om det blir en till på förmiddagen vet jag inte men troligtvis blir det så.

Så sent som i helgen så åkte jag runt i Arvika och gladde mig åt vad fin Svenska skulle bli i år och nu varnas det för en veckas regn....
Det är denna SS: http://www.swedishrally.com/swe/ss_12.htm
Lutar åt den!

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
DR 650 RSE
Jag ska upp med några polare hela fredagen men vet ännu inte vart vi ska hålla till

/oXydex

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Wheeeee!..
Jag vill också! :banana Ingen från sthlmstrakten som ska dit???

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Hur är snöläget din gamle Sandgrundscharmör?!?

I Boohuslän har vi nu fått hundraprocentig barmark på två dagar. Är läget lika illa i Värmland? Måste vi hoppas på prognoserna som "varnar" för att det kan bli kyla och snö i Värmland på lördag?!?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chrille skrev:
Hur är snöläget din gamle Sandgrundscharmör?!?

I Boohuslän har vi nu fått hundraprocentig barmark på två dagar. Är läget lika illa i Värmland? Måste vi hoppas på prognoserna som "varnar" för att det kan bli kyla och snö i Värmland på lördag?!?
Plusgrader! :mad: :4skrika
Visst är det snö kvar, även i Karlstad, fast det viktiga är ju MINUSGRADER, så att rallyt blir sådär härligt ultrasnabbt.
Huvudsaken är att det har slutat spöregna och blåsa halv storm; ganska klart väder just nu, borde ju kunna generera dessa välsignade munusgrader....?!

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Lördag blir två sträckor för min del men jag vet inte ännu vilken vi tar på morgonen. Andra sträckan blir ColinsCrest och jag tar med nallen om du är i krokarna(Comviq - kan funka.....kanske).

PM'ar nallenummer...

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Hör nu på valmers här, alla motorsportälskare. Idag har flera uteserveringar öppnat nere vid stora torget i Karlstad. En Irish Coffee eller två, kanske? Alla vet vi ju hur väl spriten passar ihop med motorsporten (lyssna inte på allt tjafs ni hör om nykter idrott), så masa er hit nu.

Shake down (högfartstest) pågår, norrbaggen snabbast inofficiellt.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Chrille skrev:
Det finns ingen annan att heja på än Carlsson och misslyckas han så är bröderna Solberg lätta att hålla en tumme för men det vore fan om vi inte kunde slippa finnarna i år. Hellre Sainz överst på pallen än Grönholm fanimej!

Och kom ihåg vårt motto:
:fyllisar "Fullare än funktionärerna!" :fyllisar

Varför en slemmig spanjor före en cool finne? Är ju stenhårt att rallyt bara vunnits av svenskar och finnar. Tycker den traditionen ska hållas vid liv, helst via Carlsson men ändå.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Goodstuff skrev:
Varför en slemmig spanjor före en cool finne? Är ju stenhårt att rallyt bara vunnits av svenskar och finnar. Tycker den traditionen ska hållas vid liv, helst via Carlsson men ändå.

Sen WRC har börjat rapporteras bra de senaste åren så har man ju fått personliga favoriter så när patriotismen lugnat sig så är Solberg, Sainz och Märtin personliga favoriter. Solberg för att attityd och härkomst, Sainz för den otroliga värdigheten även i motgång, Märtin för hans år som underdog.

De som absolut inte får vinna svenska är MacRae(om han kör) för att han är så dryg .

Och när jag har barnslat mig klart så kvittar det med övriga. :)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln