Ugluk åker fast - filmbeviset..

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
DwD skrev:
VA!.. tappade du kortet för det lilla!!!.?? :skrämd :skrämd
Shit.. då sitter då mitt j-vligt löst :D
Nästan allas körkort sitter löst någon gång varje dag. Kortet blev jag av med för att de mätte upp 102,9km/h på en 70-sträcka.

Rerell: Jag måste nog erkänna att jag förtjänade allt jag fick och mer därtill. Vill påpeka att deras mätning var snittfart från stillastående. Jag körde momentant betydligt fortare än 102,9.. Inget att säga om, själv gjorde, själv hade, även om vägsträckan är förhållandevis säker.

Det enda som egentligen gör mig förbannad på polisen är deras kränkade vana att plocka ur ens nyckel ur tändlåset. I övrigt var deras uppförande sjysst.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ugluk skrev:

Det enda som egentligen gör mig förbannad på polisen är deras kränkade vana att plocka ur ens nyckel ur tändlåset. I övrigt var deras uppförande sjysst.

Man får fixa så att nyckeln inte går att plocka ur, utan specialhandgrepp och så koppla ur dödarknappen. De ska ge fan i att pilla på hojen!

Lättast är med hojar som saknar tändningslås :)

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja
Ugluk skrev:
Nästan allas körkort sitter löst någon gång varje dag. Kortet blev jag av med för att de mätte upp 102,9km/h på en 70-sträcka.

Rerell: Jag måste nog erkänna att jag förtjänade allt jag fick och mer därtill. Vill påpeka att deras mätning var snittfart från stillastående. Jag körde momentant betydligt fortare än 102,9.. Inget att säga om, själv gjorde, själv hade, även om vägsträckan är förhållandevis säker.

Det är ju bra att du tycker straffet var rimligt - då slipper du irritera dig över det. Jag tycker inte att det var rimligt (baserat på det lilla jag har sett), även om du momentant var långt över 102 km/h.
Jag har den bestämda uppfattningen att körkortet skall indras för vårdslöshet i trafik, eller rattfylla/rattonykterhet.
Hastighetsöverträdelse är inte alltid detsamma som vårdslöshet, tycker jag. Nu har jag ju inte sett allt som hände, men på filmen syns ingen vårdslös körning, imo.

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja
TomK skrev:
Man får fixa så att nyckeln inte går att plocka ur, utan specialhandgrepp och så koppla ur dödarknappen. De ska ge fan i att pilla på hojen!

Lättast är med hojar som saknar tändningslås :)
Man skulle ha med sig alla extranycklar, och bara nonchalant sätta en annan nyckel i tändningslåset och se dumt på polisen, som om det vore den mest naturliga sak i världen. Tar han den också sätter man i en till. Vore kul att se reaktionen. :)

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
rerell skrev:
Man skulle ha med sig alla extranycklar, och bara nonchalant sätta en annan nyckel i tändningslåset och se dumt på polisen, som om det vore den mest naturliga sak i världen. Tar han den också sätter man i en till. Vore kul att se reaktionen. :)

*garv* DET vore nått! åsså nån som filmar alltihop:)

c0la

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Skrotad
Ugluk

Grabben ska inte du föregå med gott exempel & inte visa vad bra musik kan göra med en i trafiken, t ex i ditt fall bli av med kortet.

Ugluk

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Re: Ugluk

c0la skrev:
Grabben ska inte du föregå med gott exempel & inte visa vad bra musik kan göra med en i trafiken, t ex i ditt fall bli av med kortet.
:confused:

Nu får farbror utveckla lite.. ?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Vilken vansinnesfärd :skrämd Åtta nånader skulle du haft. På kåken. :hej

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Coolt att lägga upp rullen, när dom lånade min lapp så surade jag i 4 månader... sen blev jag glad igen :D

Ugluk

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Re: Ugluk

c0la skrev:
Det gäller ju bara när jag har gula jackan på.. När jag inte är "i tjänst" kör jag som jag vill.. :D
Bingo skrev:
Vilken vansinnesfärd :skrämd Åtta nånader skulle du haft. På kåken. :hej
Hade jag bara gjort mig skyldig till det som syns på filmen hade dom nog inte gjort sig besvär att ta mig.. :rodnar Jepp, jag är en samhällsfarlig individ.. :crash
GSXR1100R skrev:
Coolt att lägga upp rullen, när dom lånade min lapp så surade jag i 4 månader... sen blev jag glad igen
Tro mig, jag surade ju också som du kanske minns. Tack och lov gick det ju *förhållandevis* lätt att överleva då det bara blev 2 månader och dessutom från mars månad. Vill minnas att det snöade första månaden.. :)

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping