UMCC:s banhelg på Midlanda 5-6juni - Dags att anmäla sig!

John E

Speedking
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
Ingen tyvärr, eller jo en Kawasaki 125:a
Mell skrev:
Tre stycken TL1000s bland dom 6 första att anmäla sig. Skulle inte sålt min....
Skulle va fränt med en TL - cup. :yoparty

Ännu grymmare med en UrBlade cup :rofl

Grusbuse

11.37s 199,2 Km/h
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Honda CBR 900 RR / Yamaha TT 600 / KTM 450 -05
Ja vi kommer ju att spöa skiten av alla andra på banan eller hur :D

(snart är min fit for fight igen, väntar bara på en manuell kamkedjesträckare just nu)

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Nu har jag uppdaterat listan igen. Det finns nu 8st lediga platser på lördag och 14st lediga på söndag så ni klubbmedlemmar som tänkt köra, anmäl er nu så länge det finns platser kvar :yoparty

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
cbjorkman skrev:
Nu har jag uppdaterat listan igen. Det finns nu 8st lediga platser på lördag och 14st lediga på söndag så ni klubbmedlemmar som tänkt köra, anmäl er nu så länge det finns platser kvar :yoparty
Hur många platser finns det sedan för icke medlemmar?
Jag har två kompisar som gärna vill vara med och åka båda dagarna.

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vee-twn skrev:
Hur många platser finns det sedan för icke medlemmar?
Jag har två kompisar som gärna vill vara med och åka båda dagarna.

Tyvärr är "alla" platserna reserverade för medlemmar denna gång. Jag kanske inte skrev så tydligt på anmälningssidan men läget kommer att vara följande:

Vi kommer att vara totalt 50st på banan denna helg. 30st av dessa är klubbfolk. 20st platser är för folk som går en fjädringsinställningskurs som är öppen för alla. Det är Martin i Skellefteå som ansvarar för denna kurs och han har köpt 20st platser. Postar här den information som jag nyss fått av honom på min mail (kommer också att finnas på anmälningssidan senare idag):

---------------------------------------------------------------------
Hej biker´s

Fjädringskursen kommer att hållas på Midlanda 2004 06 5-6.

Instruktör är Jocke Johansson. Arbetar med Veidec hojarna och Öhlins.

Ni bör se över er fjädring så att den är servad, bytt olja på, rengjord, smorda länkar o.s.v. annars blir det svårt att få fjädringen att reagera på justeringar. Jocke kan även ombesörja detta. Jocke går att nå på 070-6192233

Det finns plats för 20 st denna gång, en uppföljare är på gång men vi vill göra en utvärdering av denna kurs först.

Lördag den 5 juli kl 08,30 börjar dagen med justering av fjädring på halva gänget. På lördag kväll kommer vi att samlas för att göra ett teoripass där en god middag med kaffe ingår i kursen.

Söndag blir det justering för den andra halvan av gänget.

Vi kommer att ha tillgång till banan under hela helgen. Samtidigt har UMCC bandag för sina medlemmar.

Priset blir 1850,00kr / person för två dagar inkl middag lördag kväll.

Pengarna ska vara inne senast den 7 maj på bankgiro nr 5278-8676. VIKTIGT! Uppge. Namn, adr och tele nr.
Pengarna betalas inte tillbaka.

Ni kan nå mig på 070-66 66 645

Mvh

Martin Oreskovic
--------------------------------------------------------------------

Ni som är intresserade av kursen tar kontakt med Martin eftersom det är han som håller i alltihopa!

Hoppas allt blev lite klarare...och bara för säkerhets skull: Fjädringsinställningskursen är öppen för alla!

Tntmackan

vad blir det för hoj iår då?
Gick med
6 May 2003
Hoj
02 suzuki GSX1400 (dunderklumpen)
är det bindande anmälning? :rolleyes:

Är mkt sugen men vet ej hur det ser ut än i kalendern.... :huvet

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tntmackan skrev:
är det bindande anmälning? :rolleyes:

Är mkt sugen men vet ej hur det ser ut än i kalendern.... :huvet

Ja anmälan är bindande. Men skulle det visa sig att du blir förhindrad senare så kan du förståss sälja din plats åt nån annan (knappast svårt).

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduper Hertig 2015.
Jag jerry och håkan kommer nog att åka om det finns några platser kvar för oss icke medlemmar.... får hålla tummarna att många blir sjuka och ska på 30 års kalas :rofl

tl1000s

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
625 motard/grusbus
D-MAN 660 skrev:
Jag jerry och håkan kommer nog att åka om det finns några platser kvar för oss icke medlemmar.... får hålla tummarna att många blir sjuka och ska på 30 års kalas :rofl
Det är ju bara att betala in medlemsavgiften så att ni kan anmäla er
:)

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lite uppdaterad information från Martin angående fjädringsinställningskursen:

-------------------------------------------------------------------------
Hej på er igen alla biker´s.

Jag såg att det blivit ett litet fel ang månaden för kursen det ska vara juni inte juli som det stod i mitt utskick.

En annan glädjande nyhet är att jag har kollat med Jocke ang priset för kursen och han har givit oss introduktions rabatt, vilket gör att det blir 1500kr / person.

Viktigt! Ni som betalar in ange modell och år på hojen och även fabrikat på fjädringen. Detta för att Jocke ska kunna förbereda sig.
Glöm ej att få grejorna servade.

Mvh

Martin Oreskovic

-------------------------------------------------------------------------

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nu är listan uppdaterad igen och lördagen är fylld!

Det går även bra för icke klubbmedlemmar att anmäla sig nu till söndagen. Pris 400kr för å köra.

Anmäl er här: http://www.umcc.nu/midlanda2004/index.htm

5st lediga söndagsplatser finns det för tillfället...

EDIT: Fick igår kväll uppgifter på vilka som betalt hittils och ska uppdatera listan ikväll.

Last edited:

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Listan uppdaterad...inte vilka som betalt dock (har glömt inbetalningslapparna på klubben).

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Listan uppdaterad igen...har dock inte hämtat hem inbetalningslapparna ännu heller så ni som betalt får ge er till tåls tills imorn innan det står 'ja' i betalt kolumnen.

cha0s

Total galning?
Gick med
22 Oct 2003
Hoj
R6 med lila kåpor
Jag hade tänkt hyra ett släp för att dra ner hojen, nån fler som har tänkt göra samma sak så man kan dela släp och soppa kostnader?

EDIT: Har skickat iväg betalningen nu

Last edited:

Ante M

Team Mortec
Gick med
21 Aug 2003
Hoj
fz1-s 06 Såld
Boka stuga fredag, lördag? är de nån som har en plats över?
eller om de är nån som vill dela en stuga med mig.

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Listan uppdaterad igen (dock har jag inte fått info om vilka som betalt på ett tag så det som finns är rätt gamla uppgifter).

Det som dock finns är några lediga platser!

ÄR DET NÅN SOM VILL ÅKA SÅ FINNS FÖLJANDE:

1st plats lördag+söndag (700kr)
2st platser söndag (400kr/st)

Skicka PM eller ring mig (070-3236311) ifall DU vill ha platsen (inget medlemskrav längre).

/Christer

Ericsson

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Såld
tråååkiga saker

För att vara allmänt tråkig:

Eftersom IF och TH anser att trafikförsäkringen inte gäller på bana och definitivt inte för skador på andra och andras fordon borde det inte finnas ett papper man skriver under på att allt sker på "egen risk" och avsäger sig all rätt till kompensation från annan part vid ev. skada?

Antag att någon får fetsläpp av okänd anledning och bakomvarande krokar i en skenande hoj, ramlar och gör sig rejält illa. Därefter tycker den skadade att någon annan, utan gällande trafikförsäkring, är skyldig och borde betala, säg motsvarande 40 prisbasbelopp (1,6 milj.) för att ha orsakat olyckan, så kan det ju bli ganska besvärligt.

Det är ju ganska lätt att tycka att det sker på "egen risk" medans man är hel och ren.

Ett uppkopierat papper med sin kråka som man lämnar in vid "upprop" bör ju inte orsaka alltför mycket administrativt trassel.

PS. Ducceklubben delar f.n. in folk med If och TH i en egen grupp där det krävs egen olycksfallsföräkring DS.

/Uffe

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...