Umgås man med losers blir man en

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Börjar av olika anledningar bli dax att byta en del av polarna.
Tröttare och mer negativa människor får man leta efter. Såna vill jag inte ha omkring mig. De stjäl min energi.

Var hittar man folk som tror på livet och har lite framåtanda?

:manblirförbannad

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Helt rätt inställning, kom till samma insikt i somras, nu går allt fan så mycket enklare.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Helt rätt inställning, kom till samma insikt i somras, nu går allt fan så mycket enklare.

Nä, det är verkligen inte värt att hålla ihop gänget om det bara är jag som anstränger mig.
Nu är jag förbannad pga att jag skule ha en middag imorrn, nyår. Normalt folk osar i tid, och ringer inte kvällen innan för att meddela att de drar med sig nån jävla familj från Italien, samtidigt som de förväntar sig att jag skall städa före/efter festen OCH fixa käk och hela skiten. Aldrig i livet.

Nu har jag blåst av det där och fixat ett annat gäng att festa med. De andra kan ju fira på McDonalds eller nåt :D

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Fulltständigt normalt - på samma sätt som folk frigör sig från förädrarna vid 13,15 och 17 så görs det på samma sätt med polarna efter 27-30 nått - dom vill klara sig själva - alla vill lämna sitt gamla liv och starta om på nytt.

Iaf försöka! - dumpa dock dom som kryper tillbaka - det luktar illa:tummenupp "Kompisen kommer krypande tillbaka - vill festa och hittar brud och dumpar dig igen" - sen kanske det är kris med din egen brud.

Visa fingret *rövartåg* - har dom dratt en gång så gör dom det igen:tummenupp

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Folk som stjäl ens energi är inte mycket värda. Mer än så behöver man inte säga egentligen som saken. Känns det inte bra så rensa bland vännerna. Folk växer ifrån varandra med åren. Bara för att man varit nära varandra en gång i tiden behöver man inte vara det hela livet.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
känner igen de där mer än väl, så otroligt surt när man ansträngt sig för att arrangera saker och folk kan inte ens bemöda sig med att svara..

själv hade jag det oooootroligt svåra valet att antingen fira med folk som la all tid på att lista vilka de inte ville bjuda och snacka skit om dem, än bjuda dem de ville va med och styra upp allt.

Eller fira med tjejen som gör mig glad och hennes vänner jag aldrig träffat på en ort jag aldrig varit.. Svårt val, tog flera sekunder innan jag bokat tåg biljetterna, :banana

Men sen har jag insett att bara för att en grupp människor är katastroff så betydder inte de att de alla är kassa individer, de gäller att hitta vilken individ som förstör gruppen och fryssa ut den, inget fel att göra så det har alla flokar alltid gjort.

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Enklaste och bästa sättet att hitta människor man trivs med är att sluta ta människors skit; och då menar jag all skit någon kastar på en kastar man i samma sekund tillbaks.

På det sättet skiljer man agnarna från vetet inom väldigt kort tidsaspekt; idioter klarar inte av människor som de anser "tror att de är nått".

Last edited:

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Enklaste och bästa sättet att hitta människor man trivs med är att sluta ta människors skit; och då menar jag all skit någon kastar på en kastar man i samma sekund tillbaks.
.

Well, jag gör precis det där. Tar inte skit av någon och är känd för att vara en stingslig jävel. Tycker dock man måste dra en linje någonstans. Som att jag tex kan förvänta mig ett svar på ett SMS (gärna inom 24h) där jag ställt en vettig fråga som jag måste ha svar på. Folk verkar tro att det räcker att läsa SMSet, men man måste faktiskt svara också. Såna enkla saker förväntar jag mig av mina polare, men när de inte ens klarar av en sån sak så får det fan vara.

De sitter där hemma och ojar sig över hur trist allt är, och jag drar ut dom på olika grejjer, fixar och donar.
Vad har jag för det? Inget. De har blivit träiga redan vid 40 års ålder. Hemskt.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Känner också igen det där beteendet, fast i mitt fall så bryr sig "kompisarna" ofta inte ens sig om att osa.
Försökte styra upp en sammankomst innan jul av modellen utgång med middag, pilsner och allmänt skitsnack. Fick svar av en av alla inbjudna. De andra svarade först dagen innan den tänkta sammankomsten, efter att jag stött på ett par gånger extra. Då känns det jävligt kul att man anstränger sig för att hålla kontakten.

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Men sen har jag insett att bara för att en grupp människor är katastroff så betydder inte de att de alla är kassa individer, de gäller att hitta vilken individ som förstör gruppen och fryssa ut den, inget fel att göra så det har alla flokar alltid gjort.

Men är det inte bättre att helt enkelt säga till hen vilken jobbig jävel hen är och sen ge de en chans att bättra sig alternativt dra åt helvete? Så brukar vi hantera saken, visserligen med varierande resultat men processen är ju rak och ärlig i alla fall.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Känner också igen det där beteendet, fast i mitt fall så bryr sig "kompisarna" ofta inte ens sig om att osa.
Försökte styra upp en sammankomst innan jul av modellen utgång med middag, pilsner och allmänt skitsnack. Fick svar av en av alla inbjudna. De andra svarade först dagen innan den tänkta sammankomsten, efter att jag stött på ett par gånger extra. Då känns det jävligt kul att man anstränger sig för att hålla kontakten.

Precis så. Jag har börjat konfrontera dom direkt, och jag börjar känna igen ursäkterna.
"Fick inte ditt mail" är ganska vanligt. Hur kan man vid UPPREPADE tillfällen missa ett mail från sin polare? Det är inte precis så att jag fastnar i deras spamfilter.

Och visst tycker de att jag är jävligt jobbigt eftersom jag faktiskt förväntar mig något i gengäld av dom. Nu sitter dom (2 st) och dricker bira nånstans och är skitskrajja eftersom dom vet att jag är sur. Jag vet, för det är locket på därifrån. Känner igen det.

Hoppas de är snabba med att fixa en egen fest imorrn. Fifan vad nöjd jag är. Hoppas de lär sig nåt.

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Nä, det är verkligen inte värt att hålla ihop gänget om det bara är jag som anstränger mig.
Nu är jag förbannad pga att jag skule ha en middag imorrn, nyår. Normalt folk osar i tid, och ringer inte kvällen innan för att meddela att de drar med sig nån jävla familj från Italien, samtidigt som de förväntar sig att jag skall städa före/efter festen OCH fixa käk och hela skiten. Aldrig i livet.

Nu har jag blåst av det där och fixat ett annat gäng att festa med. De andra kan ju fira på McDonalds eller nåt :D

Finns alltid två sidor av ett mynt, skulle va kul att höra vad dina fd polare säger om dig efter att du blåst av festen i sista minuten.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Finns alltid två sidor av ett mynt, skulle va kul att höra vad dina fd polare säger om dig efter att du blåst av festen i sista minuten.

Äh, de är 7p totalt (merparten av de som skulle varit här) så de får garanterat ihop en egen fest, men nu får de tänka till själva. Köpa hem allt, laga maten, städa diska och alt sånt. De får säkert kul utan mig.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Men är det inte bättre att helt enkelt säga till hen vilken jobbig jävel hen är och sen ge de en chans att bättra sig alternativt dra åt helvete? Så brukar vi hantera saken, visserligen med varierande resultat men processen är ju rak och ärlig i alla fall.

självklart! jag pratar om när de inte funkar att påpeka problemet,

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Lika barn leka.. du är gissningsvis mer socialt begåvad än de individer du nu inte vill umgås med. Samtidigt bor du i Sveriges mest tätbefolkade ort men jag tror det blir svårt att hitta den typen av folk du söker innan morgondagen:gnissla

Känner igen det också, när jag tagit ett steg tillbaka och tittat med lite annan blick har samtliga varit en sak; ytliga. När man kommit bakom fasaden är de en hög med torrbollar...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
sen e problemet att visa personer med sin blotta närvaro gör folk till rövhåll

Smagatusk

Guest
"Fick inte ditt mail" är ganska vanligt. Hur kan man vid UPPREPADE tillfällen missa ett mail från sin polare? Det är inte precis så att jag fastnar i deras spamfilter.

Hoppas de är snabba med att fixa en egen fest imorrn. Fifan vad nöjd jag är. Hoppas de lär sig nåt.

Att döma av din internetperonlighet så är du kanske inte den trevligaste att umgås med? Lite dryg och lite mästrande kan du allt vara i dina inlägg. Kanske kan du inte hantera att få mothugg irl, och av den anledningen väljer folk att låtsas som att det regnar när du bjuder hem dem?

Den sista raden i mitt citat osar bitterhet. Du "lär dem en läxa" när de tackar nej till dig, som att det skulle vara ett privilegium att få komma hem till dig.

Jag hade också en kompis som betedde sig lite som du. Hade.

Observera att detta är bara en analys på en amatörs nivå, baserat på vad jag läst det du skrivit på SH. Jag har kanske helt fel, men det kan bara dina kompisar bedöma.

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...