Umgås man med losers blir man en

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Att döma av din internetperonlighet så är du kanske inte den trevligaste att umgås med? Lite dryg och lite mästrande kan du allt vara i dina inlägg. Kanske är du inte van att få mothugg irl , och av den anledningen väljer folk att låtsas som att det regnar när du bjuder hem dem?

Den sista raden i mitt citat osar bitterhet. Du "lär dem en läxa" när de tackar nej till dig, som att det skulle vara ett privilegium att få komma hem till dig.

Jag hade också en kompis som betedde sig lite som du. Hade.

Observera att detta är bara en analys på en amatörs nivå, baserat på vad jag läst det du skrivit på SH. Jag har kanske helt fel, men det kan bara dina kompisar bedöma.

Jag är säkert lika jobbig irl också. Tycker man har rätt att sätta ned foten när man blir förbannad. Knyta näven i fickan är inte min grej. Jag VET att många kan tycka jag är en jobbig jävel. Själv skulle jag kanske lite klyschigt kalla det "hård men rättvis". Någon ordning får det vara. Förväntar mig av mina vuxna vänner att de beter sig "vuxet". Att ställa in en fest dagen innan kanske inte är vuxet, men jag har fått nog.

I mina egna ögon har jag en god social förmåga, men speciellt på internet orkar jag bara inte sitta och vara trevlig mot allt och alla, därav min kanske dryga attityd här. Jag har fullt upp med att försöka vara trevlig irl och det är inte så lätt alla gånger med tanke på vilka trötta människor man omger sig med.......

Och visst osar mitt sista inlägg bitterhet. Jag är förbannad om du nu missat det. Det är väl inte så konstigt när man lägger ned en massa tid på att fixa så att andra skall få det trevligt och folk bara tar det för givet?

Smagatusk

Guest
Att ställa in en fest dagen innan kanske inte är vuxet, men jag har fått nog.

Har du fått nog kan du inte visa det på ett bättre sätt, tycker jag.

Jag tror, efter mina empiriska studier, att alla kompisgäng har några inslag av folk som tar en för givet, eller som i mitt fall, snåla jävla parasiter. Bara sitter hemma och väntar på en all inclusive-inbjudan. Man får helt enkelt väga för- och nackdelar. Vissa är så jävla roliga att man för en kväll glömmer vilka de egentligen är. Andra skär man bort som den svulst de är.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Har du fått nog kan du inte visa det på ett bättre sätt, tycker jag.

Jag tror, efter mina empiriska studier, att alla kompisgäng har några inslag av folk som tar en för givet, eller som i mitt fall, snåla jävla parasiter. Bara sitter hemma och väntar på en all inclusive-inbjudan. Man får helt enkelt väga för- och nackdelar. Vissa är så jävla roliga att man för en kväll glömmer vilka de egentligen är. Andra skär man bort som den svulst de är.

Vi har alla det hyfsat gott ställt, så det handlar inte om pengar. Det är bara principen. Man hör av sig till sina polare, i synnerhet om man blivit bjuden på fest, fått ett SMS/mail med en fråga i eller missat ett samtal. Det är trevligt med vänner som är nåbara/hör av sig.

Nu tror väl vissa att jag är en efterhängsen fan som stalkar mina polare med mail/SMS hela tiden, men vi brukar höras EN gång/vecka i samband med helgen för att stämma av planerna inför helgen. Är det onormalt mycket?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Att döma av din internetperonlighet så är du kanske inte den trevligaste att umgås med? Lite dryg och lite mästrande kan du allt vara i dina inlägg. Kanske kan du inte hantera att få mothugg irl, och av den anledningen väljer folk att låtsas som att det regnar när du bjuder hem dem?

Äsch, han är ju bara stockholmare ju. Förbaskat trevlig för att vara en sån också :D

Smagatusk

Guest
Vi har alla det hyfsat gott ställt, så det handlar inte om pengar. Det är bara principen. Man hör av sig till sina polare, i synnerhet om man blivit bjuden på fest, fått ett SMS/mail med en fråga i eller missat ett samtal. Det är trevligt med vänner som är nåbara/hör av sig.

Nu tror väl vissa att jag är en efterhängsen fan som stalkar mina polare med mail/SMS hela tiden, men vi brukar höras EN gång/vecka i samband med helgen för att stämma av planerna inför helgen. Är det onormalt mycket?

Det är mycket, men på ett positivt sätt. Antar att dina kompisar är singlar eller jävligt fria?

Jag har tur om vi kommer ut och krökar en gång i månaden. :småbarnspappakompisar

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Det är mycket, men på ett positivt sätt. Antar att dina kompisar är singlar eller jävligt fria?

Jag har tur om vi kommer ut och krökar en gång i månaden. :småbarnspappakompisar

En singel, en har nyss fått barn, jag har två småttingar. Det är väldigt sällan vi får till det. Kanske ses nån gång i månaden. Men vi hörs varje vecka för att se om vi kan få det att klaffa kommande helg. Du som småbarnsförälder vet säkert att man får ta tillfället när det bjuds.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Kan inte hjälpas, det här var grymt underhållande!

Sorry, men du kan ju inte curla dina polare. Vad tror du händer? Undrar också om du tror du skulle funka i ett socialt sammanhang där folk är som du?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Prova åt andra hållet, alla polare har småttingar men inte du.

Fest etc existerar inte längre, det är bara parmiddagar med andra småbarnsföräldrar.

En gång om året kanske de vill visa att de minsann är som förr men njaae, är dom borta övriga 364 dagar om året så är de utdömda.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Kan inte hjälpas, det här var grymt underhållande!

Sorry, men du kan ju inte curla dina polare. Vad tror du händer? Undrar också om du tror du skulle funka i ett socialt sammanhang där folk är som du?

Nej nej. EN av mig räcker. Två skulle bli besvärligt. Tre skulle bli krig.

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Prova åt andra hållet, alla polare har småttingar men inte du.

Fest etc existerar inte längre, det är bara parmiddagar med andra småbarnsföräldrar.

En gång om året kanske de vill visa att de minsann är som förr men njaae, är dom borta övriga 364 dagar om året så är de utdömda.

Usch, jag fasar inför detta. Det har redan börjat och då har de inte ens knattar, det räcker visst med att folk blir sambo så slutar världen utanför hemmet att existera :gnissla

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Usch, jag fasar inför detta. Det har redan börjat och då har de inte ens knattar, det räcker visst med att folk blir sambo så slutar världen utanför hemmet att existera :gnissla

Nänä. Det stämmer inte, men man har helt enkelt inte tid. Min äldsta är 3 nu och det börjar sakta bli lite lättare härhemma. En person klarar ensam av att natta barnen etc.

De som blir trista när de skaffar sambo har ingen ursäkt, men med småbarn fixar man helt enkelt inte att gå ut så ofta. Helst skall det planeras långt i förväg dessutom.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Nänä. Det stämmer inte, men man har helt enkelt inte tid. Min äldsta är 3 nu och det börjar sakta bli lite lättare härhemma. En person klarar ensam av att natta barnen etc.

De som blir trista när de skaffar sambo har ingen ursäkt, men med småbarn fixar man helt enkelt inte att gå ut så ofta. Helst skall det planeras långt i förväg dessutom.

Det handlar oftast inte bara om utgång, utan det blir allt socialt som ska göras med andra småbarnsföräldrar.

Självtest, hur mycket umgås du med knodden och dina singelpolare?
Hur mycket umgås du med tantens polare med knodd?

:tungan

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Du är din egen Nemesis.

Må så vara. Visst hade det varit mycket enklare att vara riktigt svensk och knyta näven i fickan.
Funkar inte för mig tyvärr.

Jag har genom åren fått massa skit för att jag alltid är rak och säger vad jag tycker,
men det gör att jag kan gå rakryggad genom livet så jag tänker fortsätta med det.

(Det har tom fått mig kickad en gång, men det är jag stolt över med facit i hand)

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16

Jo det har du ju alldeles rätt i, man kan ju inte begära hur mycket som helst från småbarnsföräldrar, klart det tar tid. Är ju samma sak med alla kompisar man har som har fullt med djur (hästmänniskor framför allt) som ofta inte har så mycket tid över heller för det tar ju en massa tid. Det är väl mest sambofolket jag retar mig på, de har som du säger ingen vettig ursäkt.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Det handlar oftast inte bara om utgång, utan det blir allt socialt som ska göras med andra småbarnsföräldrar.

Självtest, hur mycket umgås du med knodden och dina singelpolare?
Hur mycket umgås du med tantens polare med knodd?

:tungan

Tanten har inga polare med knodd, detta torde besvara frågan !?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år