Undanmanöver bana uppkörning!

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Har kört undanmanöver banorna och har inga problem med dem. Kollade dock på vv.se för att få ut bilder på hur banorna ser ut så man kan träna lite extra hemma inför uppkörningen.

Börjar med en undanmanöver till höger. Sen såg jag att VV vill att man ska köra in i serpentinbanan på höger sida medans jag börjar den på vänster (kolla bilderna!).

Spelar det någon roll tro? Jag tycker det känns mer naturligt att köra banan så som jag gör, man har ju ändå lite "lut" kvar på hojen sen undanmanövern, så blir bättre att köra in på vänstra sidan?!

Blir ju helt knas om jag ska börja vänja om mig nu!
 

Bifogat

  • undanmanöver1.jpg
    undanmanöver1.jpg
    41 KB · Visningar: 409
  • undanmanöver2.jpg
    undanmanöver2.jpg
    49.6 KB · Visningar: 334

Hojåkare1

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2006
Ort
Norberg
Hoj
Yamaha r6 och KTM 450
Tjena, det spelar ingen roll vilken sida du går in på. Du kan köra som du gör eftersom det känns bäst för dig.

Lycka till på uppkörningen. :tummenupp
 

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Ort
Där
Hoj
650
Hojåkare1 skrev:
2323980 Tjena, det spelar ingen roll vilken sida du går in på. Du kan köra som du gör eftersom det känns bäst för dig.

Lycka till på uppkörningen. :tummenupp

Inte enligt min uppkörningsförättare. Mitt tips är att öva att åka från båda sidorna så att du inte blir tusen kronor fattigare enbart eftersom du inte är en "omni-turner"* :tummenupp


* Omni-turner - Ett begrepp från filmen Zoolander syftandes på att kunna svänga både åt höger och vänster, något filmen protagonist Ben Stiller (spelandes en manlig fotomodell), inte var förmögen att göra.
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Att man kan få köra undanmanövern åt vänster eller höger, det vet jag ju redan. Tränat på båda två. Men det jag undrar över är ju som sagt efter undanmanövern om det "SKA" vara så att man måste gå in på samma håll.

D.vs undanmanöver höger = gå in på höger sida..

Men som sagt, tror inte det spelar nån roll, men "better safe than sorry"..
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Spelar ingen roll.. det enda som du ska följa är vilken sida du gör undanmanövern på .. sen får du välja själv på vilken sida du börjar serpentinen på...
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
Spelar ingen roll

Spelar ingen roll vilket av alternativen du kör. Jag vet en som dessutom villade bort sig i konbanan men klarade sig ändå. En bra förättningsman ska ju se till din hantering av hojen, inte bildminne för konbanans utformning...
 

Solid snake

Guest
Efter undanmanövern får man välja själv vilket håll man vill ta i serpentinen, det sa min inspektör iaf.
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Dåså, kanoners!!

Får hoppas att man kan gå utan kryckor om 1 vecka och 2 dagar bara då.. :gnissla
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top